• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 16:05:31 följande:
    Hehe ja om inte magbilder så ul bilder på oss iaf man får ju välja
    Jag kanske bidrar med en liten magbild senare sen när den är lite rund och fin och inte bara pluffsig som nu
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • ÄlskadeGryn
    Minifer skrev 2010-05-24 13:25:38 följande:
    tack! :D Ja formen håller sig typ rätt lik till bebis kommer ut, är mest storlekemnn som varierar, haha! Jag trodde inte man blev erbjuden att göra fostervattenprov om man fick bättre än 1/300? Eftersom jag inte är ett dugg nervös för missfall pga fvp (de är grymt duktiga här) så skulle jag lätt gå rakt på fvp om man fick utan att passera KUB, hehe. Sist blev det ju väldigt dramatiskt så allt för att slippa oroa sig.
    Försökte kika på din sida Minifer för att förstå vad du menade med att det blev väldigt dramatiskt sist men hittade inget?
    Hos oss blir alla som vill erbjudna ett fostervattensprov men eftersom vi redan har ett friskt barn tillsammans och mannen ytterligare ett och inga konstigheter i våra släkter vad vi vet om så kände vi att vi nöjer oss med kub och ser vad det ger i första läget..
    Var och lämnade blodprov idag och längtar sååå till nästa mån då vi ska få kika på lilla pyret
  • Minifer
    ÄlskadeGryn skrev 2010-05-24 19:16:16 följande:
    Försökte kika på din sida Minifer för att förstå vad du menade med att det blev väldigt dramatiskt sist men hittade inget? Hos oss blir alla som vill erbjudna ett fostervattensprov men eftersom vi redan har ett friskt barn tillsammans och mannen ytterligare ett och inga konstigheter i våra släkter vad vi vet om så kände vi att vi nöjer oss med kub och ser vad det ger i första läget.. Var och lämnade blodprov idag och längtar sååå till nästa mån då vi ska få kika på lilla pyret
    här är inläget om det: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499p1165760.html

Jag tror att vi hade reagerat väldigt annorlunda ifall inte BM som gjorde ultraljudet hade vilt uppspärrade ögon och sade att det var bråttom ifall socialstyrelsen skulle hinna godkänna abort i v 19. Vi trodde det var så gott som kört. Men allting slutade jättebra, men vill inte uppleva samma sak igen!
  • LyckligaGatan

Hej tjejer.

Minifer: Vilken j*vla resa. Och smidig BM! (Läs jävla idiot!)

Idag har jag världens deppdag. Jag skulle åka och hämta hem min bröllopsklänning igår. När vi kom fram var ALLT fel. Precis ALLT. Iom att vi beställt den från Kina, via en mellanhand så känns det inte som man kan kräva så enormt mkt. Men jag hade väl hoppats på att något skulle stämma överens. Nu är den klänningen tillbakaskickad, och en ny ev beställd. Det beror på hur snabbt de kan göra den och få hit den. Annars är det till att leta som en tok, och jag vill inte ha en traditionell brudklänning som de gravidklänningana oftast är. Pratade med en sömmerska, som tyckte jag var såååå sent ute, ville ha MINST 6000. Får jag min från Kina så är det 1900 kr för klänningen. Det är liiiite skillnad. Ska kolla med en annan sömmerska imorgon, men just nu känns det som vi skiter i allt. Älskade M är inte alls med på de noterna, som tur är.
    Jag är så enormt besviken.

Och inte blev det bättre av att rörmokarj*veln inte kom heller. Vi håller ju på och renoverar köket, varit utan vatten i köket i 2 veckor nu. Han skulle ha kommit igår från början..... Det jag känner för honom kan närmast beskrivas som hat. STARKT hat. (Kanske lite hormoner.... )

• Minifer
    LyckligaGatan skrev 2010-05-24 20:18:59 följande:
    Hej tjejer. Minifer: Vilken j*vla resa. Och smidig BM! (Läs jävla idiot!) Idag har jag världens deppdag. Jag skulle åka och hämta hem min bröllopsklänning igår. När vi kom fram var ALLT fel. Precis ALLT. Iom att vi beställt den från Kina, via en mellanhand så känns det inte som man kan kräva så enormt mkt. Men jag hade väl hoppats på att något skulle stämma överens. Nu är den klänningen tillbakaskickad, och en ny ev beställd. Det beror på hur snabbt de kan göra den och få hit den. Annars är det till att leta som en tok, och jag vill inte ha en traditionell brudklänning som de gravidklänningana oftast är. Pratade med en sömmerska, som tyckte jag var såååå sent ute, ville ha MINST 6000. Får jag min från Kina så är det 1900 kr för klänningen. Det är liiiite skillnad. Ska kolla med en annan sömmerska imorgon, men just nu känns det som vi skiter i allt. Älskade M är inte alls med på de noterna, som tur är. Jag är så enormt besviken. Och inte blev det bättre av att rörmokarj*veln inte kom heller. Vi håller ju på och renoverar köket, varit utan vatten i köket i 2 veckor nu. Han skulle ha kommit igår från början..... Det jag känner för honom kan närmast beskrivas som hat. STARKT hat. (Kanske lite hormoner.... )
    vad vill du ha för typ av klänning? Vad surt att det avr fel =(
  • ÄlskadeGryn
    Minifer skrev 2010-05-24 19:31:06 följande:
    här är inläget om det: www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b111499p116576...Jag tror att vi hade reagerat väldigt annorlunda ifall inte BM som gjorde ultraljudet hade vilt uppspärrade ögon och sade att det var bråttom ifall socialstyrelsen skulle hinna godkänna abort i v 19. Vi trodde det var så gott som kört. Men allting slutade jättebra, men vill inte uppleva samma sak igen!
    Å fy vilken vidrig upplevelse, då förstår jag verkligen varför du vill göra fvp!!
    Min kusin var med om nåt liknande och det slutade tack och lov oxå lyckligt med en helt frisk och go liten Saga (hon fick namnet pga av det de fick gå igenom och för att det slutade lyckligt som i sagorna ). De är förövrigt oxå 100 % inställda på fvp nästa gång vilket man kan förstå!
  • Mrs TH

Usch minifer vilken mardröm, tur att den slutade lyckligt iaf och jättefint bula!

Hoppas att ni mår bra, eller så bra som möjligt iaf

Här har cravingsen hittat hem och det enda jag kan äta just nu är fruktsallad och trocadero. Jag är så himla hungrig men allt äcklar mig förutom trocadero och frukt.

Eftersom det är så mkt socker i trocadero( ja i frukt med men där finns det iaf lite vitaminer och fibrer) så har jag begränsat mig till 2 glas om dagen, vilket är ett helvete just nu haha. Dessutom är jag röksugen, fattar inte varför för det är typ 12 veckor sen jag slutade röka.
    Så matproblematiken och tröttheten är det värsta just nu, men på den positiva sidan, jag har grymt härliga sexdrömmar haha

• Minifer
    ÄlskadeGryn skrev 2010-05-24 21:22:15 följande:
    Å fy vilken vidrig upplevelse, då förstår jag verkligen varför du vill göra fvp!! Min kusin var med om nåt liknande och det slutade tack och lov oxå lyckligt med en helt frisk och go liten Saga (hon fick namnet pga av det de fick gå igenom och för att det slutade lyckligt som i sagorna ). De är förövrigt oxå 100 % inställda på fvp nästa gång vilket man kan förstå!
    Mrs TH skrev 2010-05-24 21:40:52 följande:
    Usch minifer vilken mardröm, tur att den slutade lyckligt iaf och jättefint bula! Hoppas att ni mår bra, eller så bra som möjligt iaf Här har cravingsen hittat hem och det enda jag kan äta just nu är fruktsallad och trocadero. Jag är så himla hungrig men allt äcklar mig förutom trocadero och frukt. Eftersom det är så mkt socker i trocadero( ja i frukt med men där finns det iaf lite vitaminer och fibrer) så har jag begränsat mig till 2 glas om dagen, vilket är ett helvete just nu haha. Dessutom är jag röksugen, fattar inte varför för det är typ 12 veckor sen jag slutade röka. Så matproblematiken och tröttheten är det värsta just nu, men på den positiva sidan, jag har grymt härliga sexdrömmar haha
    Ja det var verkligen ingen höjadere alls. Var ju livrädda att vi skulle vara tvugna att ta bort det lille knyttet jag kände sparka varje dag, och behöva gifta mig en vecka senare i urgröpt mammabrudklänning liksom. Nä fy fan. Veckan det tog att få svar på fvp var den värsta i mitt liv, och när vi fick positivt besked blev jag gladare än när han faktiskt föddes, haha! Lider så fruktansvärt med dem som inte har samma tur.

Trocaderoooooooo ååååååh vad mysigt! dumma DUMMA skitdiabetes!! Jag har såddan sockersug också, men jag kan ju fan inte ens ta en macka utan att jag får alldeles för högt blodsocker, muuuu!! Jag vill leva på bakelser med grädde och hallon ju!!!! När du har det svårt tänk på mig som inte får dricka något annan än max två glads mjölk eller bara vatten. (ptja, sockerfritt går ju bra men det är så himla äckligt ju)
  • Ginge
    LyckligaGatan skrev 2010-05-24 20:18:59 följande:
     Pratade med en sömmerska, som tyckte jag var såååå sent ute, ville ha MINST 6000. Får jag min från Kina så är det 1900 kr för klänningen. Det är liiiite skillnad. Ska kolla med en annan sömmerska imorgon, men just nu känns det som vi skiter i allt.
    Var inte du från eskilstuna? då skulle jag rekomendera Mäster Skoog som liger precis bredvid HM. du kan hitta fin klänning för 2000kr där med :) Men annars hoppas jag att det löser sig. MIn kläning verkar inte bli något problem alls. däremot skorna är mycket svårt att hitta. Finns ju inte så mycket brudskor i vanliga skobutiker....
  • Minifer
    Ginge skrev 2010-05-24 23:11:33 följande:
    Var inte du från eskilstuna? då skulle jag rekomendera Mäster Skoog som liger precis bredvid HM. du kan hitta fin klänning för 2000kr där med :) Men annars hoppas jag att det löser sig. MIn kläning verkar inte bli något problem alls. däremot skorna är mycket svårt att hitta. Finns ju inte så mycket brudskor i vanliga skobutiker....
    säg inte det =) Jag köpte mina jag gifte mig i för 180 spänn i en vanlig sko affär. Vita med silverdetaljer, jättesöta! Man måste ju inte ha svindyra sidenstoppade grejer, de syns ju ändå inte under klänningen=)
Svar på tråden Decemberbebis 2010