• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Ett två tre

VUL imorgon men har inte haft tid att tänka så mycket på det. Blir kul att se den lilla igen, så länge allt är bra då

☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-25 22:51:56 följande:
    VUL imorgon men har inte haft tid att tänka så mycket på det. Blir kul att se den lilla igen, så länge allt är bra då
    Oooh spännande!
    En vecka kvar till vårt vul, ska bli kul! Magen syns verkligen nu, trots att ajg har en hel del fett sen tidigare. Tröttheten börjar släppa lite lite grann. Tyvärr håller matproblemet i sig, hoppas verkligen att det försvinner snart!

SaraTheres: vad roligt!
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-05-25 22:57:24 följande:
    Oooh spännande! En vecka kvar till vårt vul, ska bli kul! Magen syns verkligen nu, trots att ajg har en hel del fett sen tidigare. Tröttheten börjar släppa lite lite grann. Tyvärr håller matproblemet i sig, hoppas verkligen att det försvinner snart! SaraTheres: vad roligt!
    Jag har oxå problem med maten, har inte lust på nåt och äter för lite. Sen blir jag illamående för att jag ätit för lite eller det gått för lång tid, grrr... Ska inte vara lätt
  • Mrs TH
    Ett två tre skrev 2010-05-25 23:12:47 följande:
    Jag har oxå problem med maten, har inte lust på nåt och äter för lite. Sen blir jag illamående för att jag ätit för lite eller det gått för lång tid, grrr... Ska inte vara lätt
    Precis, så blir jag jättehungrig och då mår jag så jävla illa att inget är gott. Dessutom blir jag mätt på två tuggor, nu är väl inte det så tokigt iofs haha
  • Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-05-25 23:26:42 följande:
    Precis, så blir jag jättehungrig och då mår jag så jävla illa att inget är gott. Dessutom blir jag mätt på två tuggor, nu är väl inte det så tokigt iofs haha
    Haha, precis samma här Men först är jag jättehungrig så jag lagar alltför mycket eller beställer alltför mycket som jag sen får kasta

I mitt fall är det bra att jag mår så här, jag gick upp 30 kg med sonen, hade gått upp 7-8 kg i vecka 12 och nu har jag gått ned nåt kilo istället. Har som mål att inte gå upp mer än 15 kg den här gången. Fick otroligt mycket vatten i kroppen med sonen och det är ju svårt att hålla kontroll på, men totalvikten hoppas jag ändå inte ska gå över 15 kg. Men vi får väl se hur det slutar...

Det spelar egentligen ingen roll hur mycket man går upp, det varierar så himla mycket, bara man går ner efter. Med sonen var dock 10 kilo "äta fel" kilon, och dom har suttit som sten efter, resten rasade av på några veckor. Jag kunde äta bort illamåendet den gången, därav så stor viktuppgång så tidigt.

Bla bla, ska sluta svamla om min vikt nu och ta och klä på mig och åka till jobbet istället

Ha en fin dag tjejer
  • Ginge
    Nanna84 skrev 2010-05-25 19:49:26 följande:
    Nån mer än jg som har problem med familjeliv-sidan. jag använder internet explorer, vet itne om det beror på det, men det blev konstigt för några dagar sen och det verkar inte fixa sig... har försökt hitta nån man kan maila till, men ingan lycka. Nån annan som vet vart man kan vända sig? Har jätteproblem med att kunna läsa i forumen m.m.
    Jag har också fått problem. Dem har något bugg i systemet. tyvärr jag lyckades inte hitta vart kan man anmäla heller..... Jag ibland får problem att när jag stänger ner FL så den vägrar och istället så börjar sidan öpnas om och om igen. Det kan ta typ 30sek. och då blir 20 sidor med FL öpnade.... enda sätt att få stop blir tvångsstängning av datorn.... riktigt iriterande....
  • Ginge
    Mrs TH skrev 2010-05-25 23:26:42 följande:
    precis samma här. blir mätt efter 2 tugor, även om jag är jättehungrig innan, maten smakar ingenting.... Även om jag har inte haft illamående på en vecka nu, men igår efter frukost jag hann knapt till toa för att kräkas.... bara så där utan varning...

Sen uptäckte jag att graviditet är tydligen ganska efektiv bantningsmetod.... Innan jag blev gravid vägde 74kr, nu väger bara 72kg. Och börjar 13 vecka idag. På magen syns ingenting. kanske all fett käns lite fastare men definitivt ingen mage. Tur att igår hörde jag från arbetskamrat att när hon var gravid så syntes det ingenting heller, typ började synas ett par månader innan förlosning.  Och hon är ju hyfsat smal. Bebis vägde ändå 3300gr. Så jag verkligen hoppas att min bebis också växer även om det inte syns....
  • Nanniii

Hej tjejer.

Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra.
    Får berätta om min oro . Jag känner mig ogravid,men min sambo tjatar hela tiden om " hur kan du vara ogravid , när du kräker,är hungrig hela tiden , kissar som en fontän , är trött och har fått en liten söt bula långt nere vid magen " Han har nog rätt i det han säger.

Vad knäpp man håller på att bli :)

Helt underbart soligt väder idag iaf, ska ta mig en fika på stan.

Hur mår ni andra???

Kramar

• 3 barns mamma84
    Nanniii skrev 2010-05-26 10:28:25 följande:
    Hej tjejer.Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra.Får berätta om min oro . Jag känner mig ogravid,men min sambo tjatar hela tiden om " hur kan du vara ogravid , när du kräker,är hungrig hela tiden , kissar som en fontän , är trött och har fått en liten söt bula långt nere vid magen " Han har nog rätt i det han säger.Vad knäpp man håller på att bli :)Helt underbart soligt väder idag iaf, ska ta mig en fika på stan.Hur mår ni andra???Kramar
    Det kommer gå fint fint precis som solen idag

Jag har inga symtomer okej jag har bara hunger och trött e jag oxå.
    Allt annat är BORTA kissar inte häller klängre
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Ginge
    Nanniii skrev 2010-05-26 10:28:25 följande:
    Hej tjejer.Idag är jag jääättte nervös, ska på min inskrivning, vill bara att allt ska vara bra.Får berätta om min oro .
    Lilla vän varför är du orolig av inskrivningen? Det är ju liksom för att gå till kompis och kunna berätta allting hur det käns och vad som händer när du är gravid :) Finns ingenting att oroa sig! Du och din BM ska helt enkelt lära käna varandra för det är hon som ska vara hjälp och stöd till dig i närmaste ett år.

Förutom samtal om allt möjligt, ska hon ta liten droppe blod från finger för att mäta blodsocker och nånting mer. Sen kanske tar också blod från armen. Hos mig var det omöjligt att ta (har mina blodkärlor för djupt) så jag ska få gå till blodcentralen.

men som sagt allting går alldeles utmärkt för dig! Du ska se:)
Svar på tråden Decemberbebis 2010