Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Nu ska jag strax åka in till vul går allt bra så blir det inget mer FL idag utan fest!.... så jag hoppas att vi inte hörs i kväll =)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Halloj brudar sorry men här kommer ett ego inlägg!

Vul igår och efter det blev det fest! Fick en fantastiskt läkare men hon höll på att skrämma ihjäl oss då det tog sån tid innan hon sa något! Men klimpen ville inte riktigt visa sig på bild först!  Sen fick vi se den men sen gömde den sig och sen visade den sig igen och då stod den på huvudet! Fantastiskt =)  Läkaren mätte den till 9+2 enligt beräkning efter ÄL ska den vara 9+4  Men hon sa att hon lika gärna kunde få den till 9+3 och att mätningen inte var exakt =)  Skönt att ge lilla klimpen och att den nu hänger med i fortsättningen också !!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Röntgen_ Vilken gullig BM och skönt att allt såg bra ut. Håller med gör inget om den skulle vara lite liten ;)  Kämpa på du, du verkar vara en riktig kämpe! Tänk visst är det konstigt att en mäniska som man tror man känner så väl kan betee sig så konstigt! Var likadant med ett ex till mig man blir fundersam på om det är samma människa som man en gång var tillsammans med och älskade?  Men det är ju skönt sen när man fått distans till altihopa, men förstår att det inte känns så nu! Kämpa på gumman du e stark!!

Björnis- Hur går det med dig/er nu? Visst är du hemma nu va =) hur går det har du fullt upp på dagarna eller bara längtar tills han kommer ut?

Miracle- Skit att du fortfarande har svårt att få i dig något!  Hoppas du får i dig näringsdryckerna iaf!

EGO: Har bokat tid hos BM idag! Hon fixade tid till mig redan i veckan. Ja de flesta ringer ju strax efter de har plussat vi behöver ju prata lite mat vad du ska och inte ska äta..(hhha har du hört sofy  ;) vilket trams va ;)  ) . Lite skrattretande då jag jobbat med mathygien och hade bättre koll än min förra BM vad man skulle äta och inte..... hmmm inte för jag följer det (nja jag äter ju så klart inte sånt man inte ska ;) ) men här gäller det också att få i sig lite bara men så himla nyttig är jag inte....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej tråden!

Har varit borta med jobbet och haft lite glidarhelg med mannen så har inte varit inne på ett tag.

Kan ju iaf säga att det kommer att bli svårt att dölja grav till v 18 på jobbet som jag hade hoppats (går in i v 12 idag.....) och har redan en liten  bulle.... Men jag ser bara fet ut! Tarmarna svullna och har också haft delvis förstoppning.
    Gillar inte att se fet ut  =( men blir det en liten så är det lungt men j-klar om kroppen luras igen då har jag blivit fet på kuppen också... Har ju varit i sthm och ätit sushi VAR dag....åhhhhhh sssssssssså gott!!!!
    hmmm vem var det som skrev att ni älskade suschi  och  soja och att det kunde tyda på en pojke...... jag tror nog på en kille här med ;)

Färnevik- kämpa på gumman och hoppas att du slipper depressionen, läste om någon annan som börjat med e-vitamin och mådde mycket bättre...vet dock inte om det är ok när man är gravid? När kom för.dep sist? Lite skraj jag också för det där... 

2-barnsmamma- Hur har det gått? Lugnade det ner sig mår du bättre nu? 

Kul med kattdiskussion jag har en Norskskogkatt och två hundar som förgyller min vardag!

Röntgensyrran- salmonella i svenska ägg är väldigt ovanligt....ännu ;) så käka på smet...mumma vad det lät gott!!! Nästan lika gott som sushi ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    färnik skrev 2010-11-15 12:48:47 följande:
    Tack M! Med dottern kom dep. ett par dagar efter förlossningen, och satt i tills jag slutade amma när hon var 15 månader. det var ett h-vete. läkarna har sagt till mig att överväga att INTE amma alls den här gången, för att risken är stor att det blir likadant... Men jag vill ju amma, så jag tänker iaf försöka...
    Jasså inte amma! Det hade jag inte en aning om att det kunde bidra till depression.... trodde nästan det var tvärt om. Att närheten och hormonerna skulle vara bra, där ser man!

Ljusterapi? kanske kan vara något? Det skulle jag kunna tänka mig gravid eller inte och det borde ju inte kunna påverka den lill* på något negativt sätt? ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Röntgensyrran - synd att hon inte vill evisa upp sig idag tösabiten- spännande att se om hon har mycket hår när hon kommer ut!

Odd- grattis till fina siffror och go rund bebis!
    Men du "måste" sluta slänga in recept blev sugen på ditt recept men tänkte slänga ihop en kladdkaka så mannen också fick sig en bit. MEN det visade sig att sockret var slut..... bedrövlig kväll det blev utan kaka ....=(

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Muffe- ringer du flygbolaget tror jag absolut att de kommer att avråda dig från att flyga... De avråder ju från att flyga när man är i vecka .... nånting MEN det beror väll mest på att de är livrädda för att att en gravid kvinna ska föda på planet... Vilket skulle bli lite krisartat och man kanske måste nödlanda... sånt kostar kosing och det vill de ju inte..

Jag hade hellre ringt gyn eller BM eller källan på niomånder .se och Fråga de om någon borde veta.

Du har ju bara haft lite blödningar och inga sammandragningar eller hur? Smålandsjäntan eller någon annan i tråden som haft mycket sammandragningar kanske är en annan sak men blödningarna hade jag nog inte brytt mig om jag var du...

Men kolla med gyn tycker jag...

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Muffe- Vad jag vet så finns det inte mycket som tyder på att tryckförändringarna ska påverka barnet negativt...
    Men var det björnis som skrev att hon hade hoppats på att barnet skulle sparka på väg hem från en semester resa då hon var i v 14-16....? Hon kanske vet mer?

Resan låter ju super nice vart skulle ni?

Jag har nog gått upp som du lite till kanske =( uch för att bara se fet ut nu vill jag att det ska bli gravidmage...

Vet att ni redan har pratat om det i tråden men när berättade ni för jobbet att ni var gravida? Tänkte ju vänta till v 18 men då kommer jag redan vara tjock ;) (om det nu håller i sig) men nu har det dykt upp lite på jobbet och jag Funderar på/bör nog berätta för min nya chef lite tidigare.....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Bjornis skrev 2010-11-16 13:08:00 följande:
    Ja, muffe: Jag läste väldigt mkt om flygresor innan vi stack iväg. Det enda var strålningen från rymden (spacigt va?) som VAR nåt att oroa sig från isf. Men då handlar det om de som flyger jämt (typ flygvärdinnor). Trycket vid start- och landning läste jag kunde göra att bebisen kunde sparka till lite extra. Men jag kände nada. Men så kände inte jag första sparken förrän v 21 heller så. Hehe.

Mallanis: jag berättade ju i v 17+ typ. Men då hade jag precis fått göra extra ul och då kändes det OK. Hade det inte varit ett helt nytt jobb heller hade jag kanske berättat tidigare. Men jag var ju också på resande fot fram till 15+ också typ så. Jag tycker du stolt ska berätta om lill*n i magen som gör dig lycklig!

Fina Björnis! så gulligt skrivet =) 

Hur går det för dig då lite drygt en månad kvar? Hjälp det innebär ju att det snart är jul..... vilken chock ;)

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Bjornis skrev 2010-11-16 13:52:31 följande:
    Ja men du, man vill ju bara skrika ut det till folk! Jag älskade när det till slut syntes för ALLA att jag var gravid (typ v 26!!).
    Ligger fortf "bara" på ca 8 kg plus men det är ju bara bra. Allt sitter på magen men jag har ändå en liten mage om jag jämför med folk i föräldragruppen, sen att jag alltid hamnat bredvid tvillingmamman kanske har nåt att göra med saken? Haha.

Ja du. Vågar knappt tänka tanken även om jag känner mig rätt tillfreds inför att han ska ut. Tror jag. Jag och maken ska sätta oss ner och skriva förlossningsbrev och verkligen prata ihop oss ordentligt vad mina "aj värk"-tecken ska vara så jag slipper prata. Haha.
    Visst är det så .... om nu allt ser bra ut i v 14 ;) Har liksom inte helt tagit det till mig även om hoppet nu lever!
    Fick du vänta enda tills v 26 (!) innan det syntes? Gosh, hmmm det kommer nog inte jag.... Jag ska inte gnälla tänker på Miracle tex som knappt får i sig någonting.... jag däremot okynnes äter för att slippa illamåendet.... jag som ätit sunt äter nu vitt bröd i massor, djungelvrål, ost mm mm vilket fått effekter =(  jag kommer nog kunna mäta mig med tvillingmammorna i föräldragruppen... *asg*

Jösses ja förlossningsbrev mm känns som en helt annan värld? Dit har min tanke inte nått....hooohoho ja det är nog inte dumt att ha tecken istället för att prata.... Aj tecknet kanske kan vara ett sträckt långfinger ;) hihhhii
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma