Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

Plus igen efter mf/ma

Muffe80 skrev 2010-10-26 10:22:36 följande:
    Shit, nu fick jag press på mig. Har bara berättat för närmsta chefen att vi ska ha barn och tänkte vänta ett tag med att berätta för "ledningen", för då sprids det ju ut till alla...
    Nu frågade chefen när jag tänkt berätta för dem andra, för att det kommer ta tid att sätta ut platsannons, lära upp en ny etc.... Shit, för mig känns det ju skitlångt kvar.

Det är ett litet företag, så visst kanske det är snällt att tänka på dem också, men jag kommer ju jobba till slutet av mars iaf.... men tiden går väl fort.
    Man måste ju begära ledighet 2 månader innan man vill vara föräldraledig enligt lag!  
    Men man förstår ju att de gärna vill veta i tid speciellt om det är ett litet företag eller om man har en särkild tjänst. Många företag börjar ju snart med bokslut och upplägget inför 2011.  Vilken vecka var du i nu Muffe? Du berättade ju aldeles nyss för bekanta...  i v 14 va?

Jag kommer inte säga någonting till jobbet förrän jag passerat v 18 och fått RUL!!!  Men det beror mycket på att jag får ny chef och att jag inte har superförtroende för den jag har idag! Efter v 18 så jag vet om jag ska vara föräldraledig och jag tycker att de har hyfsat gott om tid ändå!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sofy skrev 2010-10-26 11:20:20 följande:
    Hmm.. min läkare ringde mig imorse och bad mig komma dit kl 13 idag för UL, IGEN! Hon hade sett mitt KUB svar i min journal och ville kolla tillväxten på den lille pga mina sköldkörtelvärden.. eh?! HAPPI, äre någe du fått göra eller så? Hon sa att dateringen var konstig o ville mäta själv för o se, skumt.. men jaja..

Hur många UL kan man göra egentligen? Är nog uppe i 10 st nu, och så har jag RUL kvar..
    åhh tio UL låter som en dröm ;)  Under förutsättning att allt ser bra ut förstås! Hoppas allt är bra och BRA tycker jag att de verkar ha koll på dig Sofy!
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Muffe80 skrev 2010-10-26 12:49:26 följande:
    Ja jag är i v 14 och trodde jag var ute i god tid med att berätta för chefen, men nu "måste" jag tydligen berätta för ledningen också, får bli på fredag å då är det väl lika bra att hela jobbet får veta... v 15 då typ.
    Ja har du inget mot att berätta så gör du det! Annars tycker jag att du håller på det  ;) klart chefen vill stressa på dig lite....för att underlätta på jobbet Tungan ute så klart . Men gör som DU tycker och berätta när du vill  (tycker iaf JAG  ;))  !!!  Du har iaf lagen på din sida *asg* ;)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Sofy- Du ser det var en dröm men UL idag ;) grattis till pojken!!!! 
    apelsin flicka och salt pojke ....japp då hoppas jag att vår lille kille håller sig kvar ;) såååå gott med salt speciellt djungelvrål men man ska ju vara försiktig med lakris tyvärr....

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    sofy skrev 2010-10-26 21:59:05 följande:
    Hahaha, ja skön slump allting!! Gillar vår grabb.. de häftigaste va ju när hon skulle väcka honom, så tryckte hon ju på magen så hans lilla krypin trycktes ihop, då vaknade han ju.. o blev sur o vände sig me rumpan o ryggen emot, hahaha! Klockren syn, preecis som hans pappa gör när han inte vill vakna!! ;)

Nä usch o fy för lakrits.. de får jag inte i mig! men aldrig varit nån godismänniska så kanske är därför ;)
    hahha va gulligt! Pappas pojke det där ;) på mer än ett sätt *asg*
    Lakris är mums men saltet på djungelvrålet är såååååå gott, någon som vet var man kan köpa det saltet?  Helst i 20 kilos säckar =)
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

ego inlägg- Skit dag idag, drömt om död i natt vaknar och har inte samma "hungrighetskänsla" igår och idag som jag har haft senaste veckorna på mornarna och brösten mindre ömma. Behöver inte betyda ett skit men....=( .

Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-10-27 08:32:47 följande:
    Mallanis, jag drömde också om död och missfall men några dagar senare fick jag se hjärtat slå så det betyder nog bara att man är orolig och tänker på det. Hungerskänslorna, illamåendet, molvärken, tröttheten och ömma brösten kommer och går som sjutton för mig. Känner inte ett smack ibland i flera dagar i sträck för att sedan känna allt och sen försvinner det igen och så där håller det på. Man skulle vilja gå på ultraljud varannan dag för att få det bekräftat. Ska du gå på nåt mer? Jag har inte bokat in nåt faktiskt.
    jo nytt vul nästa vecka på fredag.... När har du fått mf? Jag fick mitt första ma bekräftat i v 10-11 någon gång. Nästa vecka är jag inne i v 10 vul på 9+ 4.

Har lite värk på vänster sida idag och har inte heller varit uppe på toa i natt.Har haft konstant ömma bröst och visst de är fortfarande ömma men inte alls så som de varit... F-n det är så lätt att råda andra att symptomen kommer och går men inte lika lätt att tänka rationellt när det gäller en själv... första riktiga deppardan på flera veckor...
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis
    Mamma till W skrev 2010-10-28 22:40:53 följande:
    Hon har fått sin pappas ögon (tyvärr enligt min mening)! Hon är hittills mörkbrun i håret, men det rödlätta kommer nog komma då Daniel är rödlätt. Jag får glädjas åt hennes bruna hår så länge det går för sen blir det nog blont, som det blev för mig! :) Min pappa tycker att W är lik mig annars, utom ögonen då. Sötast är fötterna, för hon har Daniels fötter men mina tåspetsar. :)

TACK! Ska bli kul att träna, även om det bara blir axlar och armar såhär i början, väntar ju på efterkontrollen fortfarande. :)
    åhh så fin er Wilda! Oj tre veckor redan =) Hihi facinerande att du kan se så precis vad som kommer från dig och vad som kommer från pappa =)

Lycka till med träningen! och med lillan !
    Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Småland- Tänker på dig och hoppas att det lugnar ner sig och att du får bra vård!

Tredje gången gillt!?
  • mallanis

Hej girls!
    9+0 idag och vul på fredag . Det känns så länge sedan jag var på förra vul och det har känts som en evighet fram tills fredag den 5 MEN nu känns det inom räckhåll!  Fast nu ser jag på fredag med skräckblandad förtjusning..... åhh vad jag vill att allt ska se bra ut. Svärfar ska fira födelsedagen på fredag ocskå så antingen blir det super depp eller så blir det till att berätta för den delen av släkten ....

När gjorde ni andra kub och nupp om ni gjorde detta?

åhh det låter bra om tröttheten släpper i v 15... gott för dig Muffe som är där men åhhhh så långt bort det känns för mig...

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma