• Lallan

Plus igen efter mf/ma

Men usch! Här inne var det mest bara oro idag Håller tummarna för alla, det ska ju gå bra den här gången...eller hur!

Kajsalisa: Dom ska ju ligga såpass skyddade att det borde gå bra ändå.

Färnevik: Apropå privatgyn så kostar många kliniker inte mer än ett vanligt läkarbesök, många tar även frikort. Jag har kollat privat den här gången och är oerhört tacksam över att möjligheten finns.

Happiness: Nej att få reda på att fostret som man kännt inom sig har dött och sedan föda fram det är ingen höjdare och inget jag önskar någon annan. Oron blir man nog aldrig av med men jag kan tycka att den är hanterbar nu mot vad den var förut när jag inte sov på nätterna pga oron alt. drömde mardrömmar om att dom dött osv.

• Lallan

Kajsalisa: Skönt att få det bekräftat så snabbt Nu får du ta det lugnt så att du inte ramlar någe mer

Happiness: Den känslan har inte infunnit sig alls vare sig den här gången eller förra gången tyvärr. Saknar känslan men ibland på kvällarna då någon av dom buffar ordentligt så kan jag få en känsla som åtminstonet är väldigt nära.

• Lallan

Förra gången hörde jag hjärtljuden redan i v 9+2 med mitt angelsound men vet att det var svårare den här gången. Men så tidigt kan man höra ena dan och andra dan inte hitta något så det är kanske inte att rekomendera. Nu i v 24 försöker jag inte ens då jag tycker att det är jättesvårt att hitta även om jag vet ungefär hur dom ligger.

Bm lussnar inte så tidigt pga att rekomendationen är att inte lyssna så tidigt då man inte vet hur det påverkar barnet/barnen.

Skönt att komma in och läsa om att det verkar ha gått bra för alla här inne idag trots all oro som dagen började med

• Lallan
    Muffe80 skrev 2010-08-28 09:37:56 följande:
    Tack för välkomnandet Känns skitbra!!!

Hur tidigt kommer eller har ni berättat för er familj? Vi funderar på att hålla oss till v 12 när vi kommer göra privat ul, eller kanske kub... är det sent tycker ni? Nu känns inget som en evighet längre efter att ha genomgått missfall och väntan med den och väntan på nytt plus osv så vi kan nog hålla oss om vi vill...

Å andra sidan vore det skönt om familjen visste om det blir missfall igen.... Men man vill ju gärna ha sett att ngt lever där inne innan man berättar...

Kommer ni göra KUB? Eller har gjort KUB? Kostade?
     Gratis och välkommen!

Den här gången berättade vi tidigt pga att svärföräldrarna skulle vara hos oss hela helgen och dom skulle märkt av det annars i alal fall och då ville jag att min mamma skulle veta först. Gången innan berättade jag för min bror och min bästa kompis i v 12 men min mamma och svärföräldrarna fick inte veta förrän det var försent. Det var absolut inge kul att behöva ringa mamma och fråga om barnvakt och förklara situationen (det fick sambon sköta). Den här gången fick dom veta lite tidigare men dom visste också att vi inte tog ut något i förskott.
  • Lallan
    sofy skrev 2010-08-28 17:56:53 följande:
    Lite orolig nu över min feber ja haft i 2 dgr, har tagit alvedon så fort den gått upp så har hållt den nere iallafall, relativt bra. Druckit maaasssor me vatten o bara sovit/vilat. Mini-me borde inte tagit skada då va?

De kan ju tydligen va farligt me hög feber i tidig graviditet då mycke saker händer.. :/
    Du behöver nog absolut inte oroa dig. Riktigt hög feber en längre period kan eventuellt påverka men vanlig feber och förkylning då skulle det nog inte bli så många barn här i världen.
  • Lallan
    MCT79 skrev 2010-08-29 21:00:14 följande:
    LYSTRING ALLA!

JAG tog inte illa upp och ingen ANNAN har anledning att ta illa över mina testar. Så. NU går vi vidare!  :D

Jisses..... massa gravida kvinnor i samma tråd! *hihihihi!!*
    Haha! En hel del att läsa igenom efter att ha varit borta hela dan och ändå så sammanfattar inlägget ovan allt rätt bra

Grattis MCT79! Härligt med nya plus
  • Lallan

Happiness: Så kul att läsa om ditt lyckade vul idag Härligt härligt {#emotions_dlg.flower}

Hinner inte läsa igenom alla inlägg just nu, ska försöka läsa ikapp lite senare.

• Lallan

Puh, då har man läst igenom alla inlägg som skrivits idag. Har ju inte tid att jobba om jag ska lyckas hänga med i ert tempo.

Happiness: Hur kom det sig att diom gjorde obduktion på ditt foster/barn? Jag hade gärna velat ha en förklaring men fick bara till svar att man inte gör det om det inte hänt upprepade gånger (minst tre alltså)-.

• Lallan
    Muffe80 skrev 2010-08-31 21:18:19 följande:
    Lösningen är att surfa på arbetstid
    Hinns inte med när man knappt hinner sitta ner på hela dan.
  • Lallan

Happiness: Då är det säkert pga KUb-testet för det gjorde vi aldrig. Har inte gjort det den här gången heller men nu berodde det mest på att det var tvillingar.

Har stått och gått så gott som hela dan och det känns. Fick tid idag för tul och läkarbesök, den 20 september ska jag till sjukhuset och kolla upp allt. Hoppas på en sjukskrivning efter det. Nästan tre veckor kvar och misstänker att jag inte kommer att orka så mycket mer än så.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma