3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 10:07:17 följande:
Kunniga flickor som haft mf måste prata med er.
Tänkte på när mensen kommer så brukar man få avslag brunt ca samma dag mensen kommer.
Sen kommer mensen och jag brukar ha avslag ca 1-2 dagar sen är det över.
MEN hur är det då man fått mf ?
När jag fick ma så blödde jag som en gris och avslag hade jag ca 1-2 veckors tid
För 1 måand sen kom ''mensen'' men jag blödde som aldrig innan i ca över 1 vecka blödde igenom (ALLT) bytte binda stup i ett.
Sen fick jag avslag som höl i sig ca 1½ vecka jag hade ont i magen då och då men jag vet inte har sagt detta till sambon då jag aldrig har blött så kraftig nu måste jag bara veta hur det var med er.
Vi försöker inte änns skaffa något barn än nu utan vi ska ju vänta lite innan.
Men iaf så ska min mens komma ca om dessa dagar men jag har massa flytningar som bara rinner och rinner och jag är kissnödig började igår redan och jag dricker inte på morgonen alls och har kissat igår kväll och i natt många ggr och kissade innan jag lämnade barnen på dagis och kissade när jag kom hem fattar ingenting !
Brukar inte vara så
är hungrig och trött också.
Man kan blöda som en gris efter en förlossning. Jag trodde jag skulle förblöda första mensen efter min förlossning.
Jag minns inte hur länge jag blödde efter mina förlossningar.
Med MA:t så blödde jag i 12 dagar och sedan fick jag ÄL 2-3 dagar efter jag slutade blöda så cykeln kom igång direkt kan man säga.
Jag har mens i 6 dagar och då blöder jag rikligt dag 2 och 3 och så har jag ÄL runt dag 15 och en lutelafas på 13 dagar, har bra koll då jag tempat så länge.
men avslag har du väl inte om du har mens.
Ang att du kissar, hungrig och trött så kan man ju må så, det är helt normalt. När jag inte varit gravid har jag känt ökad hunger och varit dödstrött dagarna vid mens.
Denna gång så började jag kissa som en galning 2-3 dagar efter ÄL och så började brösten ömma som tusan ca 1 vecka efter ÄL, jag trodde inte eller jag vågade inte hoppas för mycket men jag köpte ett test mest för att slippa gå runt och inbilla mig och fick ju ett tydligt plus på en gång innan kontrollstrecket ens var framme.
Men har du haft oskyddat då? Om du är orolig så får du väl ta ett test så du vet?