Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 12:25:28 följande:
jag sa att jag va hård å att de va av omtanke inte för att vara elak.. jo man får ventilera oro.. men de måste finnas en balans. Allt kan inte vara negativt, hela tiden..Men om du inte vill lyssna på oss ändå så varför skriva?? jag orkar inte tycka synd om dig när du inte äns försöker lyssna på oss.. denna diskutionen har varit uppe hur många gånger som helst.. de finns en gräns för vad man orkar och jag börjar nå min.. Jag vill att allt ska gå bra för dig å önskar dig all lycka men om du inte äns vill lyssna på oss så whats the point?!
Du har bestämt att jag inte lyssnar, men det gör jag och du har ingen aning vad jag tampas med osv så att börja skälla på mig att allt är negativt...ja mitt liv kanske är jobbigt...det skulle du också tycka om du inte får träffa dina äldre barn för att nån jävla tant på en familjerättsbyrå har bestämt det, det gör ont i mig och det påverkar mig väldigt mycket, men att påstå att jag bara skriver negativt här inne är att överdriva tycker jag.
Det upplevs att så fort jag oroar mig så är det rött direkt men när andra gör det så är det inga problem då har dom rätt att nojja. andra kanske har mer stöd omkring sig som pappan till barnet och så, men tänk på att jag är själv om denna graviditet, jag har inte det stödet alls.
Jag undrar om du läser mina glada inlägg eller bara letar upp dom oroliga för att ha nåt att reta dig på. Om det stör dig så hoppa över då.
3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 12:31:26 följande:
Som du säger att du blödde 2-3 dagar det gör ajg med men nu blödde jag alla 5 dagar kraftigt och det har jag inte gjort innan

jag blödde och blödde och fick byta binda styp i ett det var jätte jobbigt kunde inte gå så fort jag gick blödde jag allt direkt.
Nej avslag har jag innan och efter mens men nu kom den ca 1 vecka efter och var 1 vecka längre än den brukar vara
Vi har ingen skydd men vi försöker inte häller så fort det går för honom tar han den ut men det hjälper ju inte
Få se när mensen kommer tillbaks igen borde komma dessa dagar.
Jag blödde som sagt jätterikligt och igenom kläderna första mensen efter förlossningen, kom inte ihåg hur länge jag blödde då, det var en kraftig mens. Jag åt sedan mini-piller efter det och hade ingen mens ett bra tag efter det och sedan kom det igång på nytt igen, men då var den helt normal.
Efter andra barnet satte jag in spiral och då blödde jag konstant i 1 månad jättemycket och hade långa smärtsamma menstruationer så efter 6 månader så bad min kille att det här går ju inte längre, du mår ju inte bra utav den så då tog jag ut den och kort därefter så blev jag gravid igen efter ett enda slarv då vi inte använde kondom (det var på den tiden då man hade lätt att bli gravid) och efter det så var mensen normal men jag blödde ganska mycket mensen efter förlossningen. De säger att man inte har blött på länge så då ska allt ut som slemhinnan osv men den kommer väl ut i samband med förlossningen väl ihop med moderkakan och alltihopa eller? Jag har faktiskt ingen aning.
Men om inte din mens kommer så ta ett test. Om du är orolig över din mens och så så kanske du ska kontakta läkare, alltså gynekolog.