Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

sugarrush skrev 2011-04-06 16:39:37 följande:
    Hahaha, måste dela med mig av den här bilden på min bisarrt uppsvällda mage, som jag och sambon skrattade gott åt igår kväll. Så här såg den ut efter gårdagens middag på restaurang....

Åhh vilken fin mage du har Sugar
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 13:10:33 följande:
    Telgebo:
    Skriver här istället jag var 20 år när ebba föddes och inte 22 år som du trott.
    Jag är 26 år och blir 27 år i år den 22 nov.
    Så 20 var jag när jag blev mamma.
    Okej så du är född 84 och Ebba 05 och när jag räknar blir det 21, men okej du skulle fylla 21 år samma år hon föddes.
    FruW skrev 2011-04-06 13:12:36 följande:
    Telgebo, jag förstår att du oroar dig. Men försök att slappna av o njuta av din graviditet, du är gravid till motsatsen bevisas! Jag har inga barn, tre mf bakom mig o har nu kämpat ett år den senaste mf, inte blivit gravid en enda gång på 12 försök.. Har lovat mig själv att nästa gång jag blir gravid ska jag göra allt jag kan för att njuta av graviditeten o vara glad, blir det ytterligare ett mf så blir det, inget jag gör eller inte gör påverkar, så då är det bra att va glad o njuta så länge det går bra, eller hur?! ;)
    Jo du har rätt, men jag är så orolig. Jag känner igen mig mycket av det Odd skrev förut, att innan man råkade ut för MA själv så fanns det men man tog för givet att nu när jag plussat så är det samma sak med bebis, men så tänker man inte alls nu för man vet att MA/MF inte bara drabbar andra utan det kan faktiskt drabba en själv. Jag är nojjig och orolig och ju mer man läser att vissa kände sig så gravida och ändå gick det åt helvete så blir man ju inte oroligare, speciellt inte nu när allt plötsligt försvunnit, men så var jag och handlade mat på affären och allt som jag kämpat med de senaste 5 veckorna vad jag sjutton ska handla som jag kan tänka mig äta kom tillbaks. Det är mycket frukt kan ja säga, såhär nyttig är jag bara när jag är gravid kan jag tillägga.
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-04-06 13:22:11 följande:
    Det är väl jätteskönt telgebo att du inte har massa skitsymtom! Njut istället. snart är det ju KUB!
    tjejer, vi ska äta pannbiffar ikväll, vad tror ni om att steka upp dessa redan nu och micra på sen, blir det bra eller är det godast att äta helt nystekta?
    Jo det är skönt att slippa må spyilla, men jag ropade nog hej för tidigt för det är inget höjdare att handla, billigt blir det ju iofs då knappt passar mig i smaken längre, stark mat får jag halsbränna av och fet mat gör mig illamående, fort och kallt ska det vara.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-04-06 12:12:42 följande:
    Men vafan läste du ens vad jag skrev?!? Jag skriver ju att det verkar inte spela någon roll om man har symtom eller inte!! Du har mått skit senaste veckorna och nu bärjar det vända, vilket det verkar göra för det allra flesta runt v12!!

Jag hade lite symtom hela vägen och det gick inte , andra har varit helt utan symtom och det GÅR vägen!!

Du läser ju bara vad du vill och utgår från att alla är ute efter dig. Paranoid för f-n.
    Varför öser du skit över mig? Om du mår dåligt så ber jag dig att inte ösa över det på mig, jag har inte gjort dig nåt ont. Jag vet att man kan noll symtom och allt går bra likaväl som det gå åt helvete likaväl som man kan ha mycket symtom och få bebis likaväl som det kan gå åt skogen. Men jag tycker det var riktigt taskigt att skriva så till mig när jag sitter här skitorolig och nojja upp mig ännu mer.

Och du kalla inte mig paranoid för fan för jag tror nog att alla här inne har känt oro nån gång under sin graviditet.och det kommer ud med göra nästa gång för det gjorde du ju senast och fick skit när jag skrev någon enligt dig opassande som jag bad om ursäkt för.
  • telgebo
    Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-06 12:25:28 följande:
    jag sa att jag va hård å att de va av omtanke inte för att vara elak.. jo man får ventilera oro.. men de måste finnas en balans. Allt kan inte vara negativt, hela tiden..Men om du inte vill lyssna på oss ändå så varför skriva?? jag orkar inte tycka synd om dig när du inte äns försöker lyssna på oss..  denna diskutionen har varit uppe hur många gånger som helst.. de finns en gräns för vad man orkar och jag börjar nå min.. Jag vill att allt ska gå bra för dig å önskar dig all lycka men om du inte äns vill lyssna på oss så whats the point?!
    Du har bestämt att jag inte lyssnar, men det gör jag och du har ingen aning vad jag tampas med osv så att börja skälla på mig att allt är negativt...ja mitt liv kanske är jobbigt...det skulle du också tycka om du inte får träffa dina äldre barn för att nån jävla tant på en familjerättsbyrå har bestämt det, det gör ont i mig och det påverkar mig väldigt mycket, men att påstå att jag bara skriver negativt här inne är att överdriva tycker jag.

Det upplevs att så fort jag oroar mig så är det rött direkt men när andra gör det så är det inga problem då har dom rätt att nojja. andra kanske har mer stöd omkring sig som pappan till barnet och så, men tänk på att jag är själv om denna graviditet, jag har inte det stödet alls.

Jag undrar om du läser mina glada inlägg eller bara letar upp dom oroliga för att ha nåt att reta dig på. Om det stör dig så hoppa över då.
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 12:31:26 följande:
    Som du säger att du blödde 2-3 dagar det gör ajg med men nu blödde jag alla 5 dagar kraftigt och det har jag inte gjort innan jag blödde och blödde och fick byta binda styp i ett det var jätte jobbigt kunde inte gå så fort jag gick blödde jag allt direkt.
    Nej avslag har jag innan och efter mens men nu kom den ca 1 vecka efter och var 1 vecka längre än den brukar vara
    Vi har ingen skydd men vi försöker inte häller så fort det går för honom tar han den ut men det hjälper ju inte

Få se när mensen kommer tillbaks igen borde komma dessa dagar.
    Jag blödde som sagt jätterikligt och igenom kläderna första mensen efter förlossningen, kom inte ihåg hur länge jag blödde då, det var en kraftig mens. Jag åt sedan mini-piller efter det och hade ingen mens ett bra tag efter det och sedan kom det igång på nytt igen, men då var den helt normal.

Efter andra barnet satte jag in spiral och då blödde jag konstant i 1 månad jättemycket och hade långa smärtsamma menstruationer så efter 6 månader så bad min kille att det här går ju inte längre, du mår ju inte bra utav den så då tog jag ut den och kort därefter så blev jag gravid igen efter ett enda slarv då vi inte använde kondom (det var på den tiden då man hade lätt att bli gravid) och efter det så var mensen normal men jag blödde ganska mycket mensen efter förlossningen. De säger att man inte har blött på länge så då ska allt ut som slemhinnan osv men den kommer väl ut i samband med förlossningen väl ihop med moderkakan och alltihopa eller? Jag har faktiskt ingen aning.

Men om inte din mens kommer så ta ett test. Om du är orolig över din mens och så så kanske du ska kontakta läkare, alltså gynekolog.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 12:33:09 följande:
    Jag menade ingen illa men jag vill inte du ska ta åt dig vi vill hjälpa dig jag vill inte du ska vara orolig jag vill att du ska njuta av denna graviditet du har jobbat så hårt för att bli gravid innan jag vill att du njuter nu det gjorde jag och se jag har en pojk nu  
    Jo jag har jobbat hårt för denna graviditet, vet inte hur många inseminationer och hopp jag haft som har släckts varenda gång så nu jävlar. men så kommer denna nojja. Jag jämför mig lätt med andra trots att jag vet att man inte ska och så jämför jag mig med själv också att förra gången med T så hade jag mage då och när jag väntade K hade jag mage då och kände första sparken då och bla bla bla och kände symtom bla bla med I si och så länge. Jag vet att alla graviditeter är olika och nu väntar jag dessutom barn med en annan pappa och inte samma pappa som till mina tre äldre barn.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-06 17:40:12 följande:
    Tack Telge!

Jo, såhär gör du: Ta rejält med gele (medföljer i en tub) och kleta på på magen. Det är den som leder ljudet så man får inte vara snål. Börja sedan lyssna långt ner, strax ovanför könshåret. För dopplern suuupersakta från sida till sida, stanna till ungefär varje cm, eller ännu tätare. På varje punkt, innan du flyttar den vidare, så testar du att vinkla den uppåt, neråt, åt höger och åt vänter innan du flyttar den igen. Det är inte speciellt svårt men man måste ha tålamod, det kan ta några minuter att hitta det första gången. Rätt som det är så hör du ett snabbt hjärta som slår.

Innan du börjar lyssna kan du lyssna på ditt eget hjärta på bröstet. Då hör du hur snabbt ditt eget slår. Bebisens hjärta är alltså ett snabbare hjärtslag. Hittar du det så är det ingen tvekan om att det är bebisens.

Min doppler har varit en riktig life-saver för mig när jag fått nervös-sammanbrott, typ efter min hastiga inbromsning förra helgen då jag trodde att bebisen skadats.

Hur långt gången är du? På förpackningen står det att den inte rekommenderas före vecka 12, antagligen för att det kan vara svårt att hitta hjärtat då...
    Okej, den där gelen, kan man köpa en till tub sån när den första tuben är slut?
    Tålamod kan nog behöva övas på så det låter bra och så hålla på och leta och ha sig. Jag hoppas verkligen hitta för annars blir det panik här kan jag säga.

Jag är i v.11+3 idag så 1 vecka till då? Har man hörlurar på sig? Ska man ligga ner eller kan man sitta upp?

Tack för dina söttande ord, betyder mycket för en nojjig själ som jag.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-04-06 17:54:46 följande:
    Är du igång igen nu, Telgebo?? Det här har alltid varit en mysig och stöttande tråd utan tillstymelse till tjafs, kan den inte få fortsätta vara det? MCT försökte bara stötta dig, det är fullkomligt uppenbart för alla oss andra. Hon var inte det minsta taskig mot dig.

Jag har försökt ignorera sånt här tidigare men nu orkar faktiskt inte hänga i tråden längre om det ska vara sånt här tjafs var och varannan gång man loggar in. Det är väldigt tröttsamt att läsa.

Kram på er tjejer! Jag går och sorterar fakturor eller nåt nu..
    Vaddå? Varför får jag skit nu då? Tycker du det MCT skrev var schysst att jag är paranoid för fan, det kallar jag inte stöttande alls, kränkande är rätt ord. Jag är igång nu igen sluta beskylla mig...jag blir fan ledsen att det jämt ska skyllas på mig.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-04-06 18:01:56 följande:
    Telgebo: Jobbigt att du oroar dig och om jag vore du skulle jag INTE köpa en doppler du som verkar oroa dig för allt och det spelar ingen roll vad vi andra skriver så tar du inte åt dig utan bara oroar dig vidare om du nu bryter i hop för allting hur skulle du ta om du inte hittar hjärtljudet?! MIn BM hittade som sagt inga hjärtljud i v 19 men jag kände ju bebis och man hörde att den rörde sig. Så det är ju ingen garanti och  som sagt MCT skrev absolut inget elakt utan det var DU som tolkade det så!

Pankakes: Jag håller med dig om tjafset!

Fina magar och barn det varit på bild här i tråden idag!

Det är såklart att man får oroa sig men man kan INTE låta det ta över hela livet. Jag var också väldigt orolig tidigare men det har mest gått över och nu känner jag att det var ju bara JAG som mådde dåligt när jag oroade mig över nåt jag faktiskt inte kan påverka och dessutom helt i onödan. Ibland är det bäst att inte läsa alla trådar om det man oroar sig över för det hjälper inte ändå!

Jag träffade en igår som faktiskt såg att jag är gravid! Det tyckte jag var JÄTTEKUL!!!!!

Någon som kan rekomendera en bra babysitter till bra pris????
    Okej nu blir jag villrådig hur jag ska göra. Min BM vill  inte lyssna förrän i v.20 tidigast (början på juni för min del) och jag har ingen mage ohc känner ingen bebis så då har jag att välja på att oroa mig många veckor till eller ja...vad ska jag göra.

Du kanske är cool men jag har läst ändå sendan början denna tråd och det var mycket nojja från dig också ibörjan av din graviditet så jag är väl inte så överdrivet orolig ändå nu innan magen syns och man känner bebisen röra sig där. När man känner det så känner man ju sig ju lugnare. Och jag sitter inte och letar upp allt som kan hända och gå fel...långt ifrån, jag läser denna, det är det enda som har med MA/MF att göra läser inga andra sådana trådar eller googlar på allt, orkar inte det.
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-04-06 18:15:57 följande:

Telge, jag tror man kan köpa mer sån kräm på apoteket, eller så funkar det säkert med vanlig lotion.
    Man lyssnar med hörlurar, det är riktigt mysigt faktiskt. Man ligger ner så att magmusklerna slappnar av, så har jag gjort iaf.

Ja, det finns ju en risk att köpa en doppler som sagt. Hittar man inte hjärtjuden så blir man ju tok-rädd. Man får liksom vara beredd på det innan man lyssnar, att det kan ta tid, att det kan vara svårt, att man kanske inte hittar.

Jag vet faktiskt inte vad jag sj´ka göra sugar. Kan man inte få lyssna innan man köper ha ha. Nej jag vet att man inte får det.

Usch vad velig jag är.

Känner mig inte så omtyckt här inne, att alla bara tycker kan hon inte bara dra härifrån så ni slipper mig, känns riktigt ledsamt att känna så men nu man väl skit att man tror det men det känns faktiskt så och att jag är den som tjfasar men det gör jag inte, jag är ledsen men ni kallar det tjafs, känns som ni inte förstår och jag tycker det inte är snällt stöttande att skriva til en orolig att du är fan paranoid, så skriver man inte.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma