MCT79 skrev 2011-08-22 05:11:16 följande:
Godmorgon tjejer! (yikes!)
Idag har jag tid för NUPP/KUB... vi har velat en massa om hur vi ska göra över helgen... men vi sa att vi gör det och om riskernabedömningen för att något är fel är större än risken för missfall så går vi vidare med fostervattenprov.
Enligt Ultragyn på Odenplan har de en missfallsrisk på 04-06%
Vi har vänt en del på siffrorna när vi pratat.... om du får risken 1/60...så har du fortfarande 98,75% chans att absolut ingenting är fel... Då låter det plötsligt mindre...
Oh well.. Vi lär nog inte få några risksiffror idag eftersom blodproverna tog i fredags. De är nog inte klara ännu.
Leaeva, hur har du det i "din värld" ? Trist?
Åh, lycka till MCT! Tror nog att ni får fina siffror på era småttingar.
Vi gjorde ju också KUB, jag resonerade så att jag inte tänkte göra abort om något var lite fel, däremot så hade jag kunnat förbereda mig på ett barn som var lite "annorlunda" redan innan det föddes om det nu hade visat sig ha DS. Jag hade resonerat precis likadant, att om riskbedömningen är större än mf-risken så går vi vidare med ytterligare prov. Men det behövdes inte, och det tror jag inte kommer behövas för er heller.
Kram!
Leaeva: kan du sitta upp och pyssla med något, eller är det bara liggläge som gäller för dig? Tycker så synd om dig. Jättekram!