Inlägg från: sugarrush |Visa alla inlägg
  • sugarrush

Plus igen efter mf/ma

Happiness skrev 2011-08-04 10:37:11 följande:
    Jag var hos och gjorde hinnsvepning (det är ju att de rotar runt )dagen innan Sofia föddes. Då kände hon samtidigt att jag var öppen 2 cm. Så det är ju svårt tt säga om förlossningen startat ändå eller om det var "rotandet" som gjorde det. Tappen vänder sig sakta framåt i takt med att man öppnar sig och det kan de ju också känna.

Många får göra hinnsvepning flera gånger för att det ska lyckas och på vissa funkar det inte alls. Tycker det låter bra att han säger redan nu att han vill hjälpa dig med det. Sen om han får göra det flera gånger är ju bara bra.

Det kommer gå jätte bra! Snäll doktor
    Tack för din historia! Vad bra det låter! Känns skönt att man förmodligen inte ska behöva gå flera veckor över tiden. Jag hoppas på att bebben tittar ut innan oktober, alltså senast på BF+3... vi får väl se. Men med tanke på hur envis den varit på ultraljuden så räknar jag inte med att den går att övertala direkt...
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Heja heja Mabaja idag!

MCT: GÖTT med en samarbetsvillig skalle idag! På en fredag och allt!

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Aj, det känns som om min bebis inte får plats i magen!
    Hela tiden är det någon vass liten fot eller arm eller något som sticker ut så långt att man kan se den. Och trycker jag lite försiktigt in den med min hand så dyker det genaste upp någon ny vass grej på andra sidan, eller mitt för naveln. Jättemysigt att känna den, men den verkar liksom vilja ta sig ut på fel ställe....

Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Safireee skrev 2011-08-05 10:51:16 följande:
    Det är samma här! Det känns som att bebisen försöker töja ut min mage med fötterna. Ofta ligger hen med huvudet ner mot vänster och fötterna pressar och sparkar upp mot revbenen på höger sida. Jäääätteskööönt... Tungan ute (men det är ju skönt att veta att hen är så pigg och aktiv!)

Lycka till idag Mabaja! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, visst är det härligt att känna att bebisen är pigg och aktiv! Lite smärta och blåmärken får man stå ut med, inte så långt kvar nu ju...

Sitter på ett tomt kontor och har inte så mycket att göra, så jag har lyckats knåpa ihop både förlossningsplan och packlista för BB-väskan. Har ni börjat fundera på sånt?
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    SoMa72 skrev 2011-08-05 11:24:35 följande:
    Åhh, mysigt! Längtar tills den dag jag oxå får känna nåt sprattla runt, sen kanske jag ångrar mig när jag sitter med onda kroppsdelar osv, men det kostar ju att ligga på topp
    Ja precis..haha
    När de där första rörelserna kommer så är man ju inte riktigt säker på att det är bebisen som känns, eller om det bara råkar vara tarmar eller så. Och sedan, när man vet att det är bebisrörelser så vill man bara känna mer och mer, det blir som en drog! Aldrig tyckte man den var tillräckligt aktiv! Snart kommer du förstå precis vad jag menar, SoMa!

Numera känner jag bebisen stora delar av dagen, och såhär efter morgonkaffet brukar den dra igång dagens första race. Men det är fortfarande SJUKT abstrakt och overkligt att det skulle kunna ligga en ny liten individ därinne. Ibland vågar man snudda vid tanken att det faktiskt ligger ett barn därinne, och då blir jag nästan alltid så rörd att jag får tårar i ögonen. Hjärta
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush
    Mamma till W skrev 2011-08-05 13:26:57 följande:
    Det gick kanon. Grodan sparkade så mycket att hon inte kunde mäta ordentligt. Men den är minst 10+5. Så jag håller mig till mina uträkningar till rul dvs 10+6 idag.
    Superstort GRATTIS Mabaja!
    Och nu i 10+6 är ju de allra flesta flesta riskabla bitarna avklarade, SKÖNT! Snart är du i andra trimestern. Ojojoj vad tiden går fort.
    Fjärde gången gillt?
  • sugarrush

Finflickan hoppas det inte är ngn fara!
    Mabaja, söt bebis i magen du har!

• sugarrush

Mmmbop tror inte det är ngn fara. Bra att du sover i det andra rummet, då måste du ju ha andats in mycket mindre. (Själv andades jag in lacknafta för några veckor sedan o fick panik, men fick sedan veta att det inte skulle vara ngn fara om det bara var några enstaka gånger. )

Nu är det ingen tvekan. Foglossningen har anlänt. Det går bra att stå upp ca 2 minuter, sedan känns det som om bäckenet ska spricka! Ingen styrsel alls och det gör jävligt ONT. Men man får glädja sig över att det inte kommit förrän nu i v.33, bara 7,5 veckor kvar ju!

• sugarrush

Stackars dig Mabaja! Min syrra hade världens värk från vecka 8 och blev sjukskriven i vecka 20 ungefär.
    Ingen höjdare direkt..

• sugarrush

Haha Mabaja, det var ju tur att det inte var förlossningen som är här! Men om en månad tycker jag nog tvärtom, att jag hellre tar en förlossning än foglossning!

MCT, ligamenten kan bråka massor, om man överansträngt sig till exempel. Obehagligt men helt ofarligt. Ta det lugnt och vila, jag tippar på att du inte känner något imorrn.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma