Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

kajsalisa skrev 2011-04-06 21:47:10 följande:
    Vet du Maria, jag tror att du har rätt. Sex är underskattat. Det är superviktigt för relationen, även om man kanske inte alltid är så sugen...
    Jag har inget sex alls och jag saknar det inte alls.
    Gravid v.11+3 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Hur smakar sushi egentligen? Sedan kan man äta det som gravid? Jag tycker det ser gott ut, men fegar ur, tänk om jag inte gillar det alls, men alla säger att det är sååååå gott.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 21:35:47 följande:
    Tjejer är det normalt att få foglossning 4 månadr efter en graviditet ?
    Idag har jag fått foglossning i blygbenet har varit sen morgone och har fortfarande inte försvunnit hur kan detta vara MÖJLIGT !
    Jag fick det med första barnet när han var nästan 4 månader, hade gått i ett köpcentrum hela dan och tänkte att det kanske skulle ge sig till dagen efter, men nää fick börja gå hos sjukgymnast och först när han var runt 1 år gick det över helt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 22:02:25 följande:
    Ja ingen i tråden är änglar man är jävul med hahaha skoja
    Men du förra veckan var inte du så trevlig mot mig då då kan du inte säga att någon inte var trevlig mot dig då du inte är en ängel inte någon här häller och ite jag häller men jag blev påhoppad av dig förra veckan anngåände vädret här i danmark! 
    Jag var inte elak då, jag tyckte bara det lät skumt med sån värme i början av april.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-06 22:03:48 följande:
    Som gravid ska man inte äta rå fisk men det finns sushi för gravida finns i södertälje inne i gallerian .. uppe vid bm dom gör det.
    Ahh där, vet vilket ställe du menar.

Du vet du varför det alltid stinker mat vid entren till BM? Jag får hålla andan varje gång.

Tjejer jag behöver tips/råd. Jag kan inte borsta tänderna längre, ulkar ulkar ulkar när tandborsten åker in i munnen, jag är superkänslig det räcker man att stoppa in tex om jag ska öppna plats över saker så kan jag ibland stoppa in det vid tändern aoch riva, det går inte mer nu, jag ulkar som bara den. Hur kan det bli så?
    jag förtsår att jag inte kan strunta att borsta tänderna till oktober, men jag kan inte borsta baksidan av tänderna, ovanpå själva tuggytan och långt bak...no way, jag bara ulkar nåt hemskt och mår hemskt en bra stund och tårarna sprutar.
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-04-06 22:15:14 följande:
    Men Sofy.... Va ska vi tappa dig nu på sluttampen? Gråter Jajaja bara du uppdaterar någonstans så man får veta hur ni har det, Men jag som är så kass att hålla koll på bloggar! =/

Tyvärr har det tjafsats lite för mycket om allt för lite senaste tiden! Skittrist och det drar ner hela tråden! =(
    Kanske inte ska skriva att det tjafsas det drar ju knappast upp stämningen menar jag.
  • telgebo
    mallanis skrev 2011-04-06 22:24:52 följande:
    Skojar du med mig telge?
    Inte alls, jag tycker det är onödigt att skriva att det är tjafs i tråden, jag är ledsen bråkar inte alls.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:13:32 följande:
    Hahaha! Södertälje.. ne fy sjutton skulle inte ens besöka de "sjukhuset" om ja va tvungen. Sen ligger de jäkligt off o Södertälje i sig är usch.. ;)
    Södertälje sjukhus är förlossning är mycket mysigare än Danderyd kan jag lugnt säga. Jag har fött på båda ställena, men jag kom aldrig till nåt hotell på Danderyd utan upp på BB avdelningen.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:21:15 följande:
    Hah ja de också, sen när man kommer in på den förlossningen så får man åka hiss upp en våning o krångla.. jätteskumt!

Jag är född på Ks i Solna ;)

Haha nä finns ju alltid folk som är missnöjda me olika sjukhus.. har ett par vänner som inte gillar danderyd.. medan andra gör.. smaken e som baken! :D
    1 vång är inget, BB stockholm har 9 våningar. Huddinge har ju ingen direkt gång väg till förlossningen om man går via parkeringen, bara en lång raksträcka där bilar, taxi och ambulans åker, livsfarligt ju. Södertälje har 5 våningar, men det går ju fort att åka med hiss.
  • telgebo

Ang namn som ni diskuterade tidigare så har jag inget bestämt än, men vill gärna ha ett kort namn då mina 3 äldre barn har korta namn. Lyckades pricka in 5 namn i förnamnet, 6 i andra namnet och 7 i det andra namnet och 8 i efternamnet på min son och äldsta dottern, det bara blev så med tredje blev det 4 bokstäver i förnamnet.

Denna gång är jag förtjust i ett flicknamn på A som jag tidigare har tyckt sådär om, men nu gillar jag det jättemycket. Sedan får man se om barnet passar att heta det först när det är fött.

Pojknamn är jag mer velig med.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma