Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Sir Bubbalots mamma skrev 2011-04-07 11:15:44 följande:
    usch idag har jag en nojjig dag! vissa dagar ska man inte vara inne på familjeliv.. de sista dagarna har flera stycken i andra trådar jag e med i fått MA å MF.. å idag ran bägaren över.. idag va de en till som fått de. de river upp alla gammla känslor å oros moln igen. å jag känner mig halvt förstörd.

jag vet att jag e löjlig å borde bara skärpa mig. jag e i v15+0 nu å jag såg en frisk bebis i v12+0 ju.. å jag har ju kännt de sprattla där inne ett par gånger dock inte så ofta.

bläää.. håller mig nog till denna tråden bara idag.
    Jag hade en sån dag igår och lite idag, men jag känner igen mig man får panik när alla andra får MA och MF i en tråd man hänger i. Jag hängde i en BF tråd för oss vårmammor när jag väntade min yngsta dotter och det var jättemånga i den tråden som fick MF och MA, det var jättejobbigt och ledsamt.
    Gravid v.11+4 BF 24/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 11:38:42 följande:
    Jag kan säga såhär att Södertälje är ett trevligt ställe men okunniga personal
    Huddige är mysigt trevligt varmt och man har kunniga barnmorsker + läkare
    MEN danmark förlossning knäcker ALLT !!!
    Jag har bara mött på en pucko läkare på förlossningen på Södertälje förlossning, men annars har jag bara gott att säga. Jag tycker det är mysigt där och inte stort utan litet, 5 förlossningsrum varav ett med hörnbadkar och det rummet födde jag i. BB ligger vägg i vägg och det är ockå litet och mysigt och maten är fantastisk. Nää jag gillar södertälje förlossning. Enda nackdelen är att de inte har neonatal, då blir barn och mamma skickad till Huddinge som ligger i närheten och man får inte heller föda på Södertälje förrän man kommit in i v.36.

Jag kom in med värkar i v.35+5 till Södertälje men jag blev vidareskickad till Huddingen där jag blev inlagd på antenatal då förlossningen var på gång och de var helsäkra på de, men inte kom de nån bebis inte...inte förrän 3 veckor senare.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-04-07 11:49:27 följande:
    Den vägen är iofs ganska bred, o du går väl inte mitt i bilvägen eller? De brukar inte jag göra iallafall :) Och ja är inte så stor så ja tar upp all plats heller utan jag traskar glatt vid sidan om. Annars kan man som sagt bli avsläppt utanför o så parkerar ngn annan också.
    Jo ganska bred men inga direkta trottarer och jag var stor som ett jädra hus och hade svårt att gå tog mig lång tid att ta mig ur bilen och gå den där sträckan och ihop med värkar var det ingen höjdare heller, dessutom åkte jag ofta in själv då jag hade ett ex som var tvungen att ta sjuka barn eller vägrade åka in för 100:e ggn pga mina värkar som han trodde jag inbillade mig att jag hade.
  • telgebo

Jag tror alla förlossningar är bra, kan inte tänka mig nåt annat. Men att sitta och åka förbi Södertälje, Huddinge, SöS och KS Solna bara för att ta mig till Danderyd gör jag inte när det väl drar igång. För det första är det inte skönt att åka bil med värkar och för det andra så vill jag in fort till närmsta då jag föder i racerfart, förra gången tog bara 2 timmar och jag minskar mina förlossningar med 2 timmar varje gång jag föder så jag har väl ingen tid att ta mig knappt nånstans.

Första är född på 5 tim och 50 min
    Andra 3 tim och 40 min
    Andra 2 tim
    Så denna får jag väl tälta utanför 2 veckor före BF

• telgebo

Iofs har jag blivit igångsatt med alla 3 så jag har ju varit på plats så, men denna gång vet jag inte om jag blir igångsatt.

Senst så var jag ju redan öppen när de satte igång mig.
    Andra gången var jag öppen 2 cm
    Första gången helt omogen så de fick börja med att få tappen att mogna, men det gick undan så tom läkare och BM:or var förvånade var jag var för superwoman och tom förstföderska.

• telgebo
    Safireee skrev 2011-04-07 12:01:48 följande:
    Jag tror ju stenhårt på att det är en pojke i magen och har massor med namnförslag. Min man ratar alla utom Erik eller möjligen Philip, så vi får se om det blir det. Om det skulle vara en flicka så har jag bestämt mig för Stella (min man är mer tveksam).

2,5 h till KUB-ultraljudet nu. Nervöst!  
    Lycka till idag och berätta gärna hur det gick.

På tisdag är det min tur och jag behöver nog inte säga hur nervös jag är.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 12:35:12 följande:
    Näh fy maten var äklig både på huddige och södertälje men maten i danmark JÖSSES den var god haha jag åt och åt och man fick efterrätt som bestod ibland av vaniljepudding med massa bär jätte god och glass
    Maten var varm och god gjort själva men på huddige och södertälje var den lika vidrig som på ett äldreboände

Ja med södertälje så om man har dibaetes får man inte föda på södertälje utan huddige
    Och om södertälje inte har lats får man åka till huddinge.
    Samma sak med neo det har inte södertälje men huddige.
    Danmark har allt ihop
    JAG tyckte maten var supergod på södertälje och vidrig på danderyd många ggr. och maten var varm .

De sa inget om att man inte får föda på södertälje om man har grav diabetes, nu hade jag inte det så.
    Jag gick på Aurora på södertälje och blev jättefint mottagen när jag skulle föda. Jag kände ju de flesta uskor där då jag hade varit in så ofta på kontroller och fick en av dom som jag kände bäst det kändes tryggt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 12:50:17 följande:
    När bm trodde jag hade diabetes för att amadeus blev så stor sa dom sen på södertälje att om det skulle vissa att jag skulle ha det skulle jag få åka in på huddige istället för dom har mer saker där än i södertälje.
    Men nu hade jag inte det så det var skönt
    OK,  jag diskuterade aldrig det då jag hade fina p-glukos värden under min graviditet och ingen misstanke fanns.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-04-07 12:58:57 följande:
    Min glukos var bra för mig med
    Men varför bm trodde var för att han låg översta kurvan + 5 cm ovandå
    Jag blev ju kallad på extra TUL då mitt SF-mått växte i racerfart på ett BM-besök. Först mätte BM att de hade växt 12 cm sedan förra besöket typ 12 dagar innan, och låg på 42 cm, men hon mätte om och fick att det ökat 6 cm, då blev jag skickad på TUL några dagar senare. När jag sedan kom in på förlossningen med de vanliga SD hade jag inte gjort TUL än och uskan sa att du måste göra det innan vi gör nåt annat. Tyckte det var ett himla bök att ta sig till Obstetriska med dem där SD och göra TUL när jag hade ont, men allt var bra med lilltjejen. jag hade stor mage bara utan förklaring.
  • telgebo
    Muffe skrev 2011-04-07 13:31:58 följande:
    Hmm det är inte jättelätt att måla tånaglarna med stor mage kan jag meddela
    Sånt överlät jag till exet 1 gång, men det blev bara 1 gång för han tog ju evigheter på sig att måla 10 naglar, ha ha.

Raka benen är inte heller lätt kan jag meddela och inte knyta skorna, de sista veckorna fick exet göra det åt mig om han var hemma.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma