• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-11 15:05:03 följande:
    Samma mått som jag hade i samma vecka! Tungan ute

Vet inte om jag fått svar redan och missat det, men jag frågade igår vad som gjordes på förlossningen igår?
    Haha ere så? Ah över medelkurvan ;)

Frågade du de igår? Missade de.. sorry! Skummade bara igenom som snabbast.. Skäms

Ne de vanliga, oooont i magen, SD, minskade rörelser.. UL visade på mycke fostervatten, eller ja.. inte FÖR mycket, men MYCKET.. så hans sparkar "når inte upp" till magen just nu haha.. några enstaka bara.. ;) Ingen koll av tappen dock.... men ska ju träffa läkare på tis igen så dom kollar väl då, fortsatt vila ordinerad..
  • färnik

=)

Okej, skönt att allt såg bra ut iaf! Du som har lite fostervatten i överskott, kan väl donera lite till mig då, som har lite underskott. Tungan uteSkrattande

• Odetta

GRATTIS till lyckade VUL och UL och BM-besök och KRAM till Happi för dumma glukosvärden.

ego:

Lilleman fick i sig nått han inte tål så idag har han varit ynklig och liten som velat sitta i knät hela tiden....skitlätt när man bara har 1/3 av knät att erbjuda när resten tas upp av bautamagen. Sedan har han kräks en gång också...tycker så synd om mitt lilla hjärta! Tur att älskade mannen min har varit hemma, men han jobbar i morgon så det blir intressant.

Själv är jag mäkta ynklig också...JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT VARA GRAVID NU!!!! Altså allvarligt...jag har ont HELA TIDEN. Det spelar ingen som hellst roll vad jag gör....jag har ont när jag sitter, ligger, står, går, är vaken, försöker sova...whatever liksom! Mina fogar tar fan slut på mig. Och på det har jag konstant obehagskänsla i magen....den är som en hård boll 75% av tiden och när bebis rör på sig får jag kramp i mina ligament också som bränner på sidorna och undersidan av magen.

Altså...jag vet att det inte är långt kvar till den 28.....men jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka ända dit. Vill bara gråta för min kraft är faktiskt helt jävla slut nu

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-11 18:19:21 följande:
    =)

Okej, skönt att allt såg bra ut iaf! Du som har lite fostervatten i överskott, kan väl donera lite till mig då, som har lite underskott. Tungan uteSkrattande
    Hahaha jaa.. absolut! Hur mycke vill du ha? :p Kan bli kul på TUL sen.. dom säger att han e stor.. men vi får la se ;)
  • Muffe80

Nu är jag också tillbaka från BM, så här såg det ut:

V 24

Blodvärde: 128
    Socker: 4.3
    Blodtryck: 128/67
    Bebis hjärtslag: 146 slag
    SF-mått: ca 22-23

OK tror jag... dock är jag visst rg negativ och oroar mig lite för det... men men...

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-11 18:25:50 följande:
    Hahaha jaa.. absolut! Hur mycke vill du ha? :p Kan bli kul på TUL sen.. dom säger att han e stor.. men vi får la se ;)
    Måste jag precisera det? "en skvätt" känns lagom. Flört

Mitt TUL i v 26+4 visade +10%. Nytt TUL om en vecka (30+6), får se vad det visar... När ska du göra TUL?
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-11 18:41:59 följande:
    Nu är jag också tillbaka från BM, så här såg det ut:

V 24

Blodvärde: 128
    Socker: 4.3
    Blodtryck: 128/67
    Bebis hjärtslag: 146 slag
    SF-mått: ca 22-23

OK tror jag... dock är jag visst rg negativ och oroar mig lite för det... men men...

Härligt! :) Jag är också negativ, A rhD neg. Men bebis är också de så behöver inga sprutor. Har du fått reda på va din är?
  • needtobreathe
    färnik skrev 2011-01-11 18:50:43 följande:
    Måste jag precisera det? "en skvätt" känns lagom. Flört

Mitt TUL i v 26+4 visade +10%. Nytt TUL om en vecka (30+6), får se vad det visar... När ska du göra TUL?
    Haha, en skvätt.. jag fixar ;)

17 februari blir de TUL.. så får vi se va de visar! Spännande! :D
  • Muffe80

Jag var nog också A Rhd neg...
    men vet inte vad bebis har och det verkade inte om de skulle kolla det?
    Hur kollar man det?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma