• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-11 13:54:42 följande:
    Haha sådär då :) De gick kanon hos BM som vanligt..

Vecka 26 (25+)

Blodtryck; 105/65
    Vikt; Oförändrad
    P-glucos; 5,2
    Hjärtslag; 150
    SF mått; 25,5 (fortfarande mot övre kurvan)

Då har vi konstaterat det då, stoor livmoder - liten mage! ;) Så grabben växer på finfint!
    En pojke på 4130g hihi
    Jag hade oxå STOR livmoder och liten mage men en STOOOOR bebis
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • needtobreathe
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-11 14:10:53 följande:
    En pojke på 4130g hihi
    Jag hade oxå STOR livmoder och liten mage men en STOOOOR bebis
    HAHAHA va! Äre din nya gissning nu? ;) Ne som sagt, 3400 nånting ;D Men ja, magen o han växer ju som de ska tydligen..
  • 3 barns mamma84
    needtobreathe skrev 2011-01-11 14:19:41 följande:
    HAHAHA va! Äre din nya gissning nu? ;) Ne som sagt, 3400 nånting ;D Men ja, magen o han växer ju som de ska tydligen..
    JEPP
  • 3 barns mamma84

NÄH nu ska jag ''Mamma muuuu'' Mjölka haha eller ja Elias ska mjölka mina 2 tuttar tråkigt nog har jag inte 1 st hahaha
    Höres efter eller senare
    Kram

• färnik
    needtobreathe skrev 2011-01-11 13:54:42 följande:
    Vecka 26 (25+)
    SF mått; 25,5 (fortfarande mot övre kurvan)
    Samma mått som jag hade i samma vecka! Tungan ute

Vet inte om jag fått svar redan och missat det, men jag frågade igår vad som gjordes på förlossningen igår?
  • airamanna
    Pancakes skrev 2011-01-11 12:27:11 följande:
    Grattis till lyckat UL! Oj, är det redan 12 fulla veckor för dig. Tyckte du plussade nyss :) Vad kul! Nu kan du slappna av lite!
    Ja tiden springer på Glad nu längtar jag till ett bra resultat på kub-testet nästa vecka och sen till små sprattel som jag får känna och inte bara se, måste säga att det är konstigt att det inte känns så som mini vevade runt där inne igår, men det kommer väl tids nog... och nu så längtar jag faktiskt lite efter mage också, syns inte för fem öre på mig, skönt på ett sätt eftersom jag inte velat berätta på jobbet än, men snart är det dags för det och då kan det gärna få komma lite mage också snart...
    färnik skrev 2011-01-11 12:47:54 följande:
    airamanna: Vad härligt! Grattis!
    Tack tack! Glad
  • Jania

Ego på än gång från mitt håll idag. (Har inte läst nåt)
    Är nästan gråtfärdig, inte ledset, men glatt. Jag har en liten liten pyttis i mig Skrattande
    Den är bara 38mm men hjärtat slog å slog å den viftade runt med sin lilla kropp därinne. Å snart har den en färdig navelsträng, för den såg man att den höll på att konstrueras där i kanten.

Så sjukt glad.
    Hon som gjorde UL sa att jag bara ska slappna av nu så kommer nog allt gå bra.
    Kommer såklart vara nervöst när jag ska tillbaka (v 18/19) men har den klarat sig så här långt å börjat bygga navelsträng åt sig så är det nog bra.

Okay okay, jag vet att han/hon inte bygger navelsträngen själv....men ändå, låter ju gulligt att den ligger därinne å pysslar med nåt liksom Flört

Är det äntligen ett frö på groning?
  • airamanna
    Jania skrev 2011-01-11 16:23:40 följande:
    Är nästan gråtfärdig, inte ledset, men glatt. Jag har en liten liten pyttis i mig Skrattande
    Den är bara 38mm men hjärtat slog å slog å den viftade runt med sin lilla kropp därinne. Å snart har den en färdig navelsträng, för den såg man att den höll på att konstrueras där i kanten.

Så sjukt glad.
    Kommer såklart vara nervöst när jag ska tillbaka (v 18/19) men har den klarat sig så här långt å börjat bygga navelsträng åt sig så är det nog bra.

Okay okay, jag vet att han/hon inte bygger navelsträngen själv....men ändå, låter ju gulligt att den ligger därinne å pysslar med nåt liksom Flört
    Härligt att höra, visst är det underbart att få se hur de lever om där inne :) Grattis!
  • 3 barns mamma84
    Jania skrev 2011-01-11 16:23:40 följande:

Så sjukt glad.

Grattis ååh vad mysigt det var att läsa detta inlägg
  • rontgensyrran

Hej flickor,

Var ett tag sen man var inne nu. Har massa att göra när man har en liten bebis :) Tyvärr har Ines haft två fruktansvärda kvällar med skrikiga nätter och inget hjälper. Somnade i natt vid halv tre. Jag och min mamma höll på i omgångar att få henne att sova. Hoppas dock på att det är nåt övergående och det beror på att jag inte tänkte mig för och åt en gryta med massa lök i och bönor. Så hoppas på att det är det som orsakat det.

Happiness:; Tråkigt att drabbas av diabetes. Du har fått mer än din beskärda del av tråkigheter! *styrkekram*

Grattis Jania till det lyckades VUL:et!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma