• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Odd;

Kram till dig!! Det är inte lång tid kvar nu, även om de känns som en evighet med ont överallt. Men kanske du inte ens behöver gå sålänge? Och om så klarar du det också!

Skickar över massa styrkekramar! {#emotions_dlg.flower}
  • needtobreathe
    Muffe80 skrev 2011-01-11 18:56:56 följande:
    Jag var nog också A Rhd neg...
    men vet inte vad bebis har och det verkade inte om de skulle kolla det?
    Hur kollar man det?
    Dom kollade de genom mitt blod som dom tog på inskrivningen, fick veta de i v 15 :) Annars kollar dom när h*n föds, om inte innan då. Och de "värsta" som kan hända är att du får en spruta efter förlossningen!
  • Evve81

Härligt men lyckade UL och VUL och bm besök!!!!

Sedan undrar jag om någon har ett tips att ge mig. Jag är fruktansvärt trött på kvällarna är i v10+6 idag och jag klarar i alla fall att jobb men när jag kommer hem däckar jag i soffan och sover flera timmar. Har ju 2 barn innan och jag får jag tacka min käre make för att han sköter ALL markservice här hemma. Visst borde det bli bättre snart???? Jag äter ju postafen på morgonen men om jag inte gör det mår jag PEST och kräks så jag behöver ju dem!

• Happiness
    Odetta skrev 2011-01-11 18:19:50 följande:
    GRATTIS till lyckade VUL och UL och BM-besök och KRAM till Happi för dumma glukosvärden.

ego:

Lilleman fick i sig nått han inte tål så idag har han varit ynklig och liten som velat sitta i knät hela tiden....skitlätt när man bara har 1/3 av knät att erbjuda när resten tas upp av bautamagen. Sedan har han kräks en gång också...tycker så synd om mitt lilla hjärta! Tur att älskade mannen min har varit hemma, men han jobbar i morgon så det blir intressant.

Själv är jag mäkta ynklig också...JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT VARA GRAVID NU!!!! Altså allvarligt...jag har ont HELA TIDEN. Det spelar ingen som hellst roll vad jag gör....jag har ont när jag sitter, ligger, står, går, är vaken, försöker sova...whatever liksom! Mina fogar tar fan slut på mig. Och på det har jag konstant obehagskänsla i magen....den är som en hård boll 75% av tiden och när bebis rör på sig får jag kramp i mina ligament också som bränner på sidorna och undersidan av magen.

Altså...jag vet att det inte är långt kvar till den 28.....men jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka ända dit. Vill bara gråta för min kraft är faktiskt helt jävla slut nu
    Stora kramar till dig vännen! Låter som du har riktigt ont nu. En tröst kan ju vara att de som har haft kämpigt med fogarna under graviditeten får ofta en lite positivare förlossningsupplevelse. Inte mycket till tröst....men lite. Värme (typ rispåse) borde lindra något likaså Alvedon, men jag gissar att du provat det mesta. Kram till dig!
  • Bjornis
    rontgensyrran skrev 2011-01-11 16:59:44 följande:
    Hej flickor,

Var ett tag sen man var inne nu. Har massa att göra när man har en liten bebis :) Tyvärr har Ines haft två fruktansvärda kvällar med skrikiga nätter och inget hjälper. Somnade i natt vid halv tre. Jag och min mamma höll på i omgångar att få henne att sova. Hoppas dock på att det är nåt övergående och det beror på att jag inte tänkte mig för och åt en gryta med massa lök i och bönor. Så hoppas på att det är det som orsakat det.

Happiness:; Tråkigt att drabbas av diabetes. Du har fått mer än din beskärda del av tråkigheter! *styrkekram*

Grattis Jania till det lyckades VUL:et!!!
    Visst är det utmattande? Sixten hade två såna nätter för några dar sen och sen tre superbra nätter och så igår natt var han så där kinkig och orolig igen. Vi som trodde att "yes! nu så" men inte. Haha. Nu är jag nervös igen för inatt. Haha. En killkompis som var och hälsade på idag sa att så fort man tror att det är på ett visst sätt så kommer det bli annorlunda. Hehe.
    Va skönt att du har din mamma. Vi har funderat över det där här hemma, vad gör man om man inte har nån som kan avlasta? Så strongt! Vad skulle jag gjort nu om maken skulle gått tillbaka till jobbet (vilket han skulle om det inte var så att han haft jullov och nu fortf har sina 10 dar kvar)? Klart att han skulle hjälpt till ändå men nu känns det OK att väcka honom och be honom byta blöja eller att han låter mig sova och går ut med knodden till vardagsrummet och tröstar. Jag förstår inte att jag om 2 veckor ska va ensam med knodden på dagarna??? Det går ju inte! Haha. Tänk om man på det hade haft en 1,5 åring också eller nåt? Förvånad Jag hade antagligen dött av kombinerat magsår och hjärtstillestånd. Gött. Antar att man glömmer även den här tiden lika snabbt som förlossningen?!
  • Happiness

GRATTIS till lyckade UL och BM-besök .

Styrka till Bjornis och Rontgen som kämpar nätterna igenom med de små Ni är sånna duktiga mammor{#emotions_dlg.flower}

• Happiness

Tack för allt stöd i tråden ang.glukos-skiten. Ni är så gulliga! *kastar in ett hav av rosor*{#emotions_dlg.flower}

• needtobreathe

Hahaha, insåg något väldigt roligt igår.. jag läcker råmjölk eller va de heter, kolostrum. Alltså de rinner från tuttarna nu, hahahaha!

• PåvägMotSyskon

ja kikar in lite ifrån bebisbubblan....

Jag har de lika kämpigt som me mina andra 2 små när de va bebisar.. förstår inte hur jag orkar, men enligt de jag träffar (idag min första förlbm me största) och även bvc sköterskan som e underbar tycker ja e stålkvinna som orkar kämpa som en tok som jag gör.. för o få detta o funka när amningen går som den ska.

iaf så fåt jag alltid(iaf alltid fått) nu 3.e barnet, Sår på bröstena.. samt feber iom mjölkstockning... första gången slapp ja pumpa o de gick på nå sätt över.
    2.a gången blev de så jobbigt då han sög så de lossna blodslamsa ur amningsnappen...... då åkte hja till amningsmott och fick en pump o låna hem... så läkte de efter en vis tid och ja kunde amma som normalt när de va dags..

NU kämpar jag på.. hlöger bröst e bäst o funkar bra (alltid 1 sida som funkar och 1 som krånglar... brukar va så sa hon..) mitt vänstra e väldigt sårigt sa hon, JA de e sår över huvu bröstvårtan på vänster o ja fattar inte hur mjölken okmmit ut.. men de gör de iaf, å me fel tag på de bröstet.. AJ, blod men nu idag åkte vi till amningsmott igen o fick likadan pump, PUSTA, den e ju jobbigt o få rätt på också, men den ska ju iaf hjälpa..... även om de blir till o böka me den var 4.e timme....

samt, fick såklart feber pga mjölkstockning, så de e inte 1 sak utan 100 saker som ska inträffa samtidigt, ont på alla ställen o må piss. Men nu e ja bättre i febern även om den landar på 37,4, så har den legat 1grad mer.. 

nej nu har ja ont i ryggen, urk. längtar tyvärr tills de gått ca 2v o för bröstens skull... å kunna amma vänster normalt o slippa pumpa o kunna njuta mer av honom, även om ja försöker.

Sen ha 2 små barn på de.. tur man har en sambo som gör Allt härhemma.. som sliter på. iaf ett tag till dp han e ledig.

Har ej läst om nån fått barn eller nått =(( o vad de va om bjornis o rontgen????? e så nyfikna på hur de går föer er som fött?? AMNING?? ere bara ja med detta prob?? känns som de ibland..

KRAM på er alla.

♥♥prins 2007♥♥Prins 2009♥♥ Prins 2011♥♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma