• Odetta

Havsklippan: åhhhh jag ser! Jag skulle höra av mig till läkaren, ju snabbare desto bättre. Grattis vännen, nu håller jag tummarna stenhårt!!! God jul!

• Odetta

Mabaja: oj...hoppas bilen klarat sig! Och bra att du sa det, ska nog kolla vårat tak idag vi med...var svårt att sova så som det blåste!

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥ mammajuli.blogspot.com
  • Odetta
    Dag och natt skrev 2011-12-26 15:40:27 följande:
    Beklagar Odd, kram.  

Vet inte om ok med tamponger, kan du ringa vårdupplysningen och höra kanske?

Huvva vad det har stormat här i natt - är utanför Sundsvall och firar jul. Vaknade 03, en trekvart senare gick strömmen och har varit borta ända till kvart i tre nu på eftermiddan. Jag och killen gick upp kl 04 och började spela spel eftersom vi inte kunde sova! Tog med mig ett nytt test som jag köpte i går och i ljuset av värmeljusen såg vi detta fina resultat: Så nu har jag mailat läkaren (men som jag misstänker så är han ledig i dag). Är lite glad men man vågar ju inte längre hoppas på att det ska gå bra.

Åh vad lovande fint ditt plus är!!! Tumhållningen fortsätter vännen! Kram!!!
  • Odetta

Ni är så rar allihopa...tack för att ni finns!

Vi pratade idag och kom väl fram till en bra handlingsplan som känns bra, även om det såklart känns skittråkigt också.

Detta var ju en hoppsan och planen var att M ville knyta knut, att vi var färdiga. Men detta har fått oss att inse att vi inte alls är färdiga med barn och det är ju tur att vi insåg det innan det var för sent. Jag började hoppas på att det skulle gå bra ganska så omgående och för M tog det inte ens en dag, så ATT vi gärna skulle vilja ha en till är ett faktum 

MEN, för den sakens skull...och det är det som känns tråkigt...ska vi inte hoppas på en till just nu, utan vänta. Planen är nu denna att vi om 2 år ska ta upp diskussionen om barn igen för att då se om vi dels fortfarande vill och orkar och dels fundera på när.

Detta mf har varit som ännu ett bevis för mig att vi inte kan lyckas utan hjälp, så för att vi kanske ska lyckas en gång till krävs det nogran planering och medicinering och ja...allt blir så mycket större. Detta är mitt 7de mf...jag orkar inga fler känns det som, så ska vi försöka igen så vill vi ha hjälp från steg ett. Sedan skadar det ju inte om jag hinner jobba lite innan så jag kanske kan få mer i föräldrapenning än lägsta nivå...så kanske det blir en 2015?

Hur som...kk i morgon för att få det bekräftat och se att allting ser ut som det ska, inget mera slarv med kondom och så fort jag slutar amma blir det p-ring. Och viktigast av allt...110% fokus på våra underbara mirakelpojkar vi faktiskt lyckats få.

BAMSEKRAM till er alla!!!!

• Odetta
    Mamma till W skrev 2011-12-26 19:18:10 följande:
    Odd: ska vi försöka oss på en 2015-bebis tillsammans? :)
    Det tycker jag
  • Odetta
    Mamma till W skrev 2011-12-28 10:00:24 följande:
    Hb 96 och ferritinet 9.2.
    ok....inte undran på att du är så trött när dina reserver är så låga också. En vän till mig hade så lågt, hon fick blod för att få upp värdet.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma