• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    färnik skrev 2011-01-24 13:32:31 följande:
    Västerås av alla ställen, kan du inte komma till falköping och ta en fika istället?! Drömmer
    haha....vart ligger det?
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • färnik

Bara typ 27 mil från västerås. Typ mellan Vänern och Vättern, ganska långt ner. Skrattande

• Odetta
    färnik skrev 2011-01-24 13:42:17 följande:
    Bara typ 27 mil från västerås. Typ mellan Vänern och Vättern, ganska långt ner. Skrattande
    Attans då...annars hade vi kunnat ta där också ju, men det är nog lite väl långt att åka för en fika
  • Odetta
    Muffe skrev 2011-01-24 08:18:55 följande:
    Dagens fråga...

Vaknade inatt av ont i magen, låångt ner till höger i magen. somnade om men hade även ont när jag vaknade. Som om man inte riktigt vågade sträcka på sig ungefär. kom knappt in i duschen för det gjorde så ont.

Vad kan det vara? Bör man ringa bm och kolla vad de tror?
    Tränade i går kväll på första gången på länge om det kan ha med det att göra???
    Låter som ligamenten, helt ok och absolut inget att oroa sig över. Vila lite när du känner så och massera lite försiktigt så ska det kännas bättre

*kram*
  • färnik
    Muffe skrev 2011-01-24 13:32:12 följande:
    Hur mycket hade ni tjejer gått upp i v 26 på ett ungefär?
    3kg hade jag gått upp i v 26. Nu är jag i v 32 och har gått upp 3,5kg. Så här har det inte hänt mkt alls den senaste 1½ månaden, bara 0,5kg...
  • kajsalisa

Jag hade nog också gått upp 5-6 kilo i v 26. Slutade på +13kg i v 41+0...

• Muffe

kajsalisa - tror jag hamnar på samma slutvikt som du till slut... Hur mycket har du lyckats gå ner hittills?

Nu känner jag mig ok i magen, tror ni det är dumt att åka lite längdskidor ikväll eller bör man ta det lugnt?

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2011-01-21 12:15:21 följande:

Hej alla glada!

NU, idag den 21/1 kom han äntligen efter en seeeeeeeeeeg igångsättning! Det tuffade på i lugn takt för att mitt i ta en himlans fart för att sedan vid 9cm öppen helt enkelt inte vilja öppna mera. Lillebror kom inte ner som han skulle på flera timmar och jag kan ju lova att jag var mer än glad att jag faktiskt fick min ryggbedövning i alla fall.

Men sedan gjorde han det och 3 krystvärkar senare kom han ut och vi fick alla vår förklaring till varför han tagit sådan tid på sig: Han gjorde en stålmannen och kom med ena handen bredvid huvudet och så vägde han då...ja....vad vägde han?

Kan ni fatta att ungen som föddes i vecka 37+2 är 55cm lång och väger 4575 gram?????

Japp....stora lillebror! Och han är så söt så.

Nu sitter vi på BB och har skittråkigt. Eftersom han är så stor så vill dem hålla koll på hans blodsocker, så vi får inte åka hem förrens i morgon. Men just nu gör det inget, jag sitter här, med en sussande liten knorrande tjockisbebis instoppad under tröjan *myyyyys*

Tack för alla tankar och lyckoönskaningar, ni är underbara! *bamsekram*

PS: utförlig förlossningsberättelse kommer sen
    Åh odd, åh kääära odd... här kommer jag så här massor med dagar sent som alltid och får se din söta lilla son... känner att tårarna är påväg. vilken kärlek..
    Grattis till er fina skapelse...
    ta hand om varandra nu.. stor kram från mig..
    Längtan efter liten är stor
  • kajsalisa

Vet du Sötfilur, vi har ingen våg hemma, men jag skulle gissa på att jag har gått ner i princip allt. Fast då ska man nog ta hänsyn till att jag nog förlorat en hel del muskelvikt de senaste 9 månaderna som garanterat har ersatts av annat... ;)

• Längtan efter liten

hej tjejer...
    har äntligen fått beviljat hp. såååå glad :)
    så from. den 4 feb går jag hemma och ska försöka få ordning och reda på allt här hemma innna bebisen kommer.
    just nu går allt emot oss..
    bänkskivan till köket kommer inte så vi sitter fast i en renovering vi skulle vara klara med sen länge...

skulle ju så gärna vilja göra ett större rum till stora tjejen och även göra om hennes gamla rum till lillpojken som kommer... men vete fasen om vi kommer hinna med det nu när det bara är 9 veckor kvar :S

nu blir det iaf mc donalds som tröst :D

Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma