• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-01-22 11:06:45 följande:
    Jag verkar lida mer av det än du sofy Men det är inte roligt med 5-10 fläckar på kinderna, det syns ju så väl... men men...

I dag är det nog fotodag känner jag, ska piffa till mig och ta lite bilder sen

Vad har ni andra för planer?

När kan man montera ihop spjälsäng, är det för tidigt nu i v 26 haha.

Kan man köpa bärsele, babygym å sånt på Tradera eller blocket tycker ni?

Amningskudde- använder man det?
    Jag kommer köpa en hel del begagnat, känns onödigt att köpa allt nytt och som den miljönörd man är så köper jag gärna  begangnat! Dessutom trevligt för plånboken ;) Har fått tips av en kompis om att Amningskudde är SÅÅÅÅ bra men hon använde ostbåge varianten som är lika tjock på båda sidor... Men som färnevik säger som inte behöver så får man nog se till sig själv och bebis... Jag har nog tänkt skaffa en och de snarast skulle vilja ha den i sängen som Sofy.....
    Tredje gången gillt!?
  • maria204

Vad kul att se bilder på era små under verk! De är så söta!!! 

Förlåt att jag inte hinner vara här inne och läsa ikapp och kommentera allt ni skriver, men ni ska veta att jag är så glad att se hur många bebisar som har kommit och är på väg och på alla fina magar som växer och frodas! Tänk när vi var i den andra tråden och längtade efter det här och trodde att tiden då vi satt med magar i vädret, eller hade en bebis, aldrig skulle komma! 

Ego: Jag går in i v.17 imorgon, ska tjuvtitta i grav-kalendern hur det ser ut då. På jobbet har det börjat frågas bakom min rygg om jag kanske är gravid. Det är kul att se och veta att de inte vågar fråga mig än. Ska se hur länge det tar! Nu är det visserligen många som vet redan, men ändå... Och fladder!!! Det fladdrar i min mage och ibland känner jag små små sparkar. Härligt!! 

• Muffe

Härligt med fladder i magen

Är det fler som märker att bebis i magen vaknar till liv mer och sparkar när du äter eller dricker något?
    Jag känner av det direkt, är det inte konstigt?

• MCT79

Kikar in och säger stort grattis till Alla nykomlingar! Underbart söta, får mig att längta ännu mer! Kram till er alla!!

• acure

Kajsalisa: fy vad förbannad jag hade blivit. Förstår dig verkligen. Lite mer framförhållning och planering kanske han borde tänka på med en bebis i hemmet. Man kan inte vara lika spontan som innan. Vad skulle han säga om du bara drog till dina vänner? Känns som att det läggs så mycket ansvar på mamman som ska passa upp på bebisen dygnet runt bara för att man i de flesta fall ammar. Men det innebär ju inte att man som man kan fortsätta sitt vanliga liv. Förlåt, nu menar jag inte att din man resonerar på detta viset, det var säkert inte hans avsikt, ibland tänker ju inte män överhuvudtaget, haha, jag vill bara beklaga mig över hur vanligt det verkar vara att allt ansvar läggs på mamman bara för att hon är låst till amningen.

• Cat79

Kajsalisa: Det var inte så snällt av din man inatt men då hoppas jag han ställt upp extra idag. Det du skriver om Ted ang natten stämmer bra överens hur vi har det med Lovis. Igår var hon visserligen mycket svårsövd då hon sov i stort sett hela kvällen förutom vid amning (hade kalas här med ca 14 pers och det var väl gött med allt surr att sova). Annars är det ca 3 timmars-intervaller både dag och natt. Lovis gick också upp ca 400 g första veckan :) Skönt att de får i sig det dem ska och att amning är igång fullt. Kram till dig.

Odd: Så fin bild på dig och din son - LYCKA.
    Sötfilur: Jag har en amningskudde men den fyndade min mamma på loppis (helt ny med avtagbart tyg för 50 kr) och den används.
    maria204: skönt med v 17 redan, snart RUL- spännande.

• fröken SJ

Hej och hå härinne!

Onsdag den 19/1 (på beräknat datum) föddes vår aldeles underbara guldklimp AlmaHjärta.
    Med blygsamma 4095 g och 52 cm.

Förlossningen gick snabbt och bra överlag, det var fullt på alla förlossninssalar så vi hammnade i ett bb rum och blev förlöst där.Han ej få någon smärtlindring för det gick så fort,men jag sprack ganska präktigt och blev sydd på operation sen. Men säger bara WOW så häftigt det va att föda barn,fy fasiken va jag struttar omkring här hemma och tycker att jag är as duktig...hihi Att även jag har klarat detta! Underbart!

Nu bara njuter vi Solig

• airamanna
    fröken SJ skrev 2011-01-22 21:27:57 följande:
    Hej och hå härinne!

Onsdag den 19/1 (på beräknat datum) föddes vår aldeles underbara guldklimp AlmaHjärta.

Förlossningen gick snabbt och bra överlag, det var fullt på alla förlossninssalar så vi hammnade i ett bb rum och blev förlöst där.Han ej få någon smärtlindring för det gick så fort,men jag sprack ganska präktigt och blev sydd på operation sen. Men säger bara WOW så häftigt det va att föda barn,fy fasiken va jag struttar omkring här hemma och tycker att jag är as duktig...hihi Att även jag har klarat detta! Underbart!

Nu bara njuter vi Solig
    Stort grattis!!!! {#emotions_dlg.flower} 
  • acure
    fröken SJ skrev 2011-01-22 21:27:57 följande:
    Hej och hå härinne!

Nu bara njuter vi Solig
    Åh! Underbart! Stort stort grattis till er lilla Alma! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma