• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • mallanis

Grattis fröken SJ till er Alma och till en bra förlossning (trots sprickningen) !!!!!!

Tredje gången gillt!?
  • Evve81

EGO: Fick veta igår att mina låga järndepåer kenske inte beror på miff MF. Vilket både jag och min bm trodde utan det kan lika gärna bero på levern som jag tidigare haft lite problem med i och med min tarmsjukdom. Känns ju inte sådär jättekul så imorgon ska jag ringa min tarmdoktor. Antar att han inte kan se min mödravårdsjournal så han kan se vad jag hade för värde.......

Sedan undrar ju jag hur tidigt det är möjligt att känna bebis????

• Muffe

Grattis SJ

Nu har jag lagt upp lite nya bilder i mitt galleri, de ligger där en liten stund bara..

• färnik
    EGO: Idag har jag gått igenom gamla foton på dottern sedan 3 år tillbaka, och laddat upp på extrafilms hemsida för att få hem "papperskopior". Jag behövde visst bli gravid för att få tummen ur och ordna det här, vill ju göra i ordning album, inte bara ha bilderna på hårddisken där ingen någonsin tittar på dem! Nästa utmaning blir att komma ihåg vad och när bilderna är tagna, det är runt 300bilder... Oskyldig Jag måste bli bättre på det här, det går bara inte att göra det här vart 3:e år... Särskilt inte med två barn sedan!!!
  • 3 barns mamma84

GRATTIS fröken SJ : FY vad du är duktigt du ska bara njuta nu wow och snabbt gick det
    Grattis till Dottern ..
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Har inte varit inne sen hmm igår va ? har varit magsjuk IGEN !!!!
    Jag och sambon och feber igen !!
    Nu mår vi bättre iaf.
    Hoppas ni alla har det bra har inte kunnat läsa alls men ska ge på detta nu ikväll men iaf imorgon.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2011-01-22 06:27:40 följande:

God morgon!

Tack för alla grattis, ni är så himla rara!

*kramar till er alla*

Hjärta
    HjärtaDen finaste bilden jag någonsin set ni ger kärlek till varandra i massorHjärta
    Så ontroligt fina när är BÅDA två ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-23 19:03:35 följande:
    GRATTIS fröken SJ : FY vad du är duktigt du ska bara njuta nu wow och snabbt gick det
    Grattis till Dottern ..
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta

Har inte varit inne sen hmm igår va ? har varit magsjuk IGEN !!!!
    Jag och sambon och feber igen !!
    Nu mår vi bättre iaf.
    Hoppas ni alla har det bra har inte kunnat läsa alls men ska ge på detta nu ikväll men iaf imorgon.
    MEN fy för magsjuka och 2 ggr. BLÄH! Hoppas ni kryar på er och har gjort erat för resten av våren sedan!

Färnevik: Ja detär mycket jobb med korten.... jag framkallar regelbundet men mitt stora intresse är scrapbooking så då blir det ju att man använder dem. MEN nu när jag är gravid finns liksom ingen ork alls till sånt....
  • acure
    Evve81 skrev 2011-01-23 11:36:23 följande:
    EGO: Fick veta igår att mina låga järndepåer kenske inte beror på miff MF. Vilket både jag och min bm trodde utan det kan lika gärna bero på levern som jag tidigare haft lite problem med i och med min tarmsjukdom. Känns ju inte sådär jättekul så imorgon ska jag ringa min tarmdoktor. Antar att han inte kan se min mödravårdsjournal så han kan se vad jag hade för värde.......

Sedan undrar ju jag hur tidigt det är möjligt att känna bebis????
    Hoppas det inte medför en massa bekymmer med din lever och tarmsjukdom. Kan du själv få reda på vad din järndepå låg på innan du pratar med doktorn? Annars räcker det nog att nämna att dina järndepåer är låga. Själv har jag alltid dåliga järndepåer, oavsett om mitt hb är bra eller ej, men det har nog till stor del att göra med att jag inte äter rött kött.

Angående att känna bebis. Jag "tror" att jag kände bebis redan i vecka 14, men som man läser överallt så är det svårt att skilja på tarmrörelser och bebisrörelser, men detta var rörelser som jag aldrig tidigare upplevt så enligt min uteslutningsförmåga måste det ha varit bebisen. Sen var det ju inte sparkar och kickar som det blir senare utan mer som lätta små bubblor i nederdelen av magen. Har du känt något? Vilken vecka är du i?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma