• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Varning, EGO-inlägg!!

Sååå sur på mannen idag. Han tyckte att det var lämpligt att dra till puben halv tolv i natt bara för att hans polare råkade vara där. Med en tolvdagars bebis här hemma så tyckte jag att det var lite onödigt, särskilt som jag inte kan sova när han är borta. Somnade väl nån gång efter tre och sen tre amningar på det fram till morgonen. Tack så j-a mycket för den sömnen...

• Muffe

kajsalisa- ja det var kanske inte helt snällt av honom kan man tycka...

Ego här då: jag har massa små röda fläckar i ansiket, ser ut som finnar men det är ingen upphöjning eller så utan de ligger snyggt under huden och lyser som f-n.... ser ut som en prickig korv i ansiktet.

Vad gör man åt det?

• mallanis

Odd- Underbar bild!!! Hjärta

Prommis- Jag har (försökt) käkat järntabletter sen vecka 10. Mitt hb låg på 113 då så ett HB på 130 låter ju högt MEN man kan ha bra hb men att depåerna är låga. Det kanske är så du har? Att kroppen skickar ut så mycket den kan.... så depåerna tar slut.
    Jag hade altså hb på 113 (har inte kollat det sen v 10 är vecka 21 nu)  och då kollade hon även depåerna men de var ok. För att maximera järnupptaget så ska man ta c-vitamin i samband med järntabletterna och inte några mjölkprodukter helst ska man ochså inte ha för mycket i magen men det kanske du visste sen innan. Jag köper också katrinplommonjucie som jag försöker ta några gånger under dagen för att hjälpa magen men jag vet inte om det funkar med din tarmsjukdom?

Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-22 10:15:15 följande:
    Ego här då: jag har massa små röda fläckar i ansiket, ser ut som finnar men det är ingen upphöjning eller så utan de ligger snyggt under huden och lyser som f-n.... ser ut som en prickig korv i ansiktet.

Vad gör man åt det?
    Haha, såna har jag i pannan lite då och då. Inga finnar som du säger, mer röda prickar bara, inte upphöjda eller något alls. Men äeh, de e inte så farligt :) Vet dock inte vad eller varför..
  • needtobreathe
    Kajsalisa; Jag hade blivit galen! Fy! Idag får han passa upp på dig och lille Ted hela dan! ;) {#emotions_dlg.flower}

Rontgen; Guuuuuuuuuud vilken söt liten tjej!!! De gjorde ni verkligen bra! Skrattande

Odd; Vilken fin bild! Ååh.. kärlek!
  • Muffe

Jag verkar lida mer av det än du sofy Men det är inte roligt med 5-10 fläckar på kinderna, det syns ju så väl... men men...

I dag är det nog fotodag känner jag, ska piffa till mig och ta lite bilder sen

Vad har ni andra för planer?

När kan man montera ihop spjälsäng, är det för tidigt nu i v 26 haha.

Kan man köpa bärsele, babygym å sånt på Tradera eller blocket tycker ni?

Amningskudde- använder man det?

• färnik
    Muffe skrev 2011-01-22 11:06:45 följande:

Vi ska ha kalas. jag behöver dammsuga, torka golv och baka tårta... Men så fort jag gör ngt får jag en massa sammandragningar så det blir inget gjort. Värst vad det varit mkt med de här sammandragningarna sista dagarna, måste nog ta det lugnare...

Vi monterar spjälsäng när bebis kommit hem. Allt finns ju tillgängligt, så det är gjort på 10 minuter sedan...

Tycker absolut att du kan köpa dylika saker begagnat! Jag är för begagnat vad gäller nästan allt. Förutom typ madrass. Snällt mot plånboken och snällt mot miljön!

Amningskudde köpte jag en med första barnet, en dyr och fin grej. Meningslös dock, jag satt bättre med en helt vanlig kudde... Så den skickade jag vidare ganska snart eftersom den aldrig användes. Jag skulle inte köpa ngn förän barnet är ute och jag fått möjlighet att prova om det passar mig och mitt barn. Väldigt onödig utgift annars.
  • Smålands jänta i storstaden

Kram till mamma kajsalisa! Förstår dig, hade inte heller blivit glad!!

Sofy: hur gick det hos läkaren igår? För det var igår va? Mätte de tappen?

Hoppas ni alla får en fin dag, idag ska vi åka runt och kolla på ny bil!!!

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-01-22 11:06:45 följande:
    Jag verkar lida mer av det än du sofy Men det är inte roligt med 5-10 fläckar på kinderna, det syns ju så väl... men men...

Haha ja de syns i pannan också, men inget jag orkar bry mig om :)

Vi monterade ihop våran i veckan, bra o ställa av grejer där haha! Kläder o allt.

Ja har en amningskudde nu som ja sover me, herregud den är heeeelt underbar! Hade inte kunnat sova utan den haha! ;D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma