• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Röntgen:Super söt tjej! Jobbigt att du inte mår bra. Jag var på akuten bland alla förkylda människor med min dotter när hon var 5 dagar för jag fick infektion i stygnen. Om du ammar henne har hon nog antikroppar så jag tror du kan åka på akuten de borde ju prioritera dig eftersom du har en liten bebis. Skickar en kram och hoppas att du piggar på dig. Kan du inte ringa och få en tid på ett ungefär i alla fall eller nåt???

• kajsalisa

Stor kram till Happi, Pinklove, Röntgen och Påväg. Verkar som att ni alla behöver det!!

Röntgen; drick, drick, drick! Superviktigt när man ammar. För mig är tranbärsjuice bästa hemmakuren när jag haft UVI-känningar. Köp och drick litervis. Inte så gott, men effektivt!!

• kajsalisa

Prommis; jag åt järntabletter från v 22 och resten av graviditeten. Kan rekommendera Niferex som är relativt snälla mot magen. Jag hade inga problem alls av dessa men det kanske var kombinerat med att jag har ett jobb där jag praktiskt taget aldrig sitter stilla. Magen mår ju bra av att man rör sig...

• Bev
    ODD: STORT GRATTIS till er fina son! Underbart att han äntligen är här! Varmaste kramen till er.

Skickar även jag en massa varma kramar till Pinklove, Röntgen,Happinesse och Påvägmotsyskon. Kram kram kram!!!
  • färnik

Röntgen: Så fin hon är! Hjärta Man blir ju inte precis mindre bebissugen när man ser dina bilder! Flört

EGO: De här två sista dagarna har det varit hemskt mkt sammandragningar här, de gör inte jätteont, men lite grann. Jag har ju haft rätt mkt ända sedan v 14 och har varit inne på flera kontroller, men tappen har hela tiden varit opåverkad... Så det är inget jag oroar mig över egentligen, (men kanske borde jag ta det lugnare egentligen. Vet med mig att jag gör lite för mkt...) men det är JOBBIGT! Allting tar ju 10ggr längre tid, tex att mocka hos hästarna. Det blir en skithög-sammandragning-vila-en skithög-sammandragning-vila. Obestämd Magen krampar av ganska lite, typ att jag lutar mig mot bordet, eller åker bil på skumpog väg *suckar*

Var och handlade förut, och fick sätta mig i affären lite för en rätt stark sammandragning. Skrämde livet ur en medelålders man, han trodde jag skulle föda där och då. Fast så var det inte alls, jag behövde bara sätta mig lite. Skrattande

• Evve81
    kajsalisa skrev 2011-01-21 18:15:00 följande:
    Prommis; jag åt järntabletter från v 22 och resten av graviditeten. Kan rekommendera Niferex som är relativt snälla mot magen. Jag hade inga problem alls av dessa men det kanske var kombinerat med att jag har ett jobb där jag praktiskt taget aldrig sitter stilla. Magen mår ju bra av att man rör sig...
    Tack för svaret! Jag jobbar på en skola så jag sitter sällan helt stilla MEN min mage är redan riktigt trög och jag har en tarmsjukdom med motsatt effekt egentligen men jag hoppas det går bra......

Någon mer som vet om järndepåerna för jag kan säga att mitt hb ligger på 133 igår....... Det är ju egentligen ganska bra!
  • 3 barns mamma84

Fortfarande inte frisk men,men jag tänker på er som har det lite jobbigare kram på er flickor.

Nya bilder på bloggen hihi

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Odetta

God morgon!

Tack för alla grattis, ni är så himla rara!

*kramar till er alla*

Hjärta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Evve81 skrev 2011-01-21 16:55:17 följande:
    Röntgen:Super söt tjej! Jobbigt att du inte mår bra. Jag var på akuten bland alla förkylda människor med min dotter när hon var 5 dagar för jag fick infektion i stygnen. Om du ammar henne har hon nog antikroppar så jag tror du kan åka på akuten de borde ju prioritera dig eftersom du har en liten bebis. Skickar en kram och hoppas att du piggar på dig. Kan du inte ringa och få en tid på ett ungefär i alla fall eller nåt???
    Tack. Jag har fått en tid på måndag kl 13.30. Ska försöka avvakta tills dess. Jo jag vet att hon får bra antikroppar från mig, men det är väl främst sånt som jag drabbas av som hon klarar sig ifrån väl? Hon har ju inte blivit sjuk av nåt som jag har fått hittils iaf, men jag drabbas ju av allt just nu känns det som. Får hoppas på att mitt immunförsvar strax återvänder.
    kajsalisa skrev 2011-01-21 17:56:49 följande:
    Stor kram till Happi, Pinklove, Röntgen och Påväg. Verkar som att ni alla behöver det!!

Röntgen; drick, drick, drick! Superviktigt när man ammar. För mig är tranbärsjuice bästa hemmakuren när jag haft UVI-känningar. Köp och drick litervis. Inte så gott, men effektivt!!
    Jag köpte 2 paket igår och har strax blaskat i mig en liter Jag älskar ju tranbärsjuice och brukar handla det med jämna mellanrum. Har ju haft min beskärda del av UVi under min levnadtid så det räcker för resten av livet med. Jag måste nog dricka en massa mer än vad jag gör. Går ju rätt sällan på toaletten har jag märkt. Men eftersom jag har haft feber så svettas man ju rätt mycket i mellanåt. Men urinen är dock lika mörk ännu :/

Odd. Vilken mysbild!!! Så härlig!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma