• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Cat79
    acure skrev 2011-01-29 13:39:57 följande:
    Idag är det beräknad förlossning för vår första graviditet. Känns sorgligt men skönt att det ändå finns en annan bebis i magen att fokusera på och som kommer snart, bara 34 dagar kvar till BF och jag fattar fortfarande inte att jag ska bli mamma. Känns helt overkligt.
    Förstår att det är lite blandade känslor men som sagt nu har du snart din underbara bebis här och han eller hon skulle ju inte kommit till världen snart om det kan vara någon tröst. Det är lite overkligt när man har sin dotter/son här men även fullt så verkligt :) Kram på dig.
  • 3 barns mamma84
    acure skrev 2011-01-29 13:39:57 följande:
    Idag är det beräknad förlossning för vår första graviditet. Känns sorgligt men skönt att det ändå finns en annan bebis i magen att fokusera på och som kommer snart, bara 34 dagar kvar till BF och jag fattar fortfarande inte att jag ska bli mamma. Känns helt overkligt.
    Beklagar men gumman om 34 dagar har du din bebis hos dig {#emotions_dlg.flower}
    Hur snabbt blev du gravid efter din MF/Ma ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Elida87

när jag fick mf blödde ja i nästan 1v sedan visade gravtest minus efter nästan 2v å blev gravid direkt igen..

• LitenMy
    Elida87 skrev 2011-01-29 17:35:26 följande:
    när jag fick mf blödde ja i nästan 1v sedan visade gravtest minus efter nästan 2v å blev gravid direkt igen..
    Hur långt gången var du då? Grattis till att det gick så fort för dig att bli gravid igen! Hur långt gången är du nu?
  • acure
    Cat79 skrev 2011-01-29 14:48:28 följande:
    Förstår att det är lite blandade känslor men som sagt nu har du snart din underbara bebis här och han eller hon skulle ju inte kommit till världen snart om det kan vara någon tröst. Det är lite overkligt när man har sin dotter/son här men även fullt så verkligt :) Kram på dig.
    Tack snälla! :)
  • acure
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-29 15:55:40 följande:
    Beklagar men gumman om 34 dagar har du din bebis hos dig {#emotions_dlg.flower}
    Hur snabbt blev du gravid efter din MF/Ma ?
    :) Tack du.

Hann inte ens få en mens i mellan, tog ÄL-test så fort MF-blödningen slutat och vips gav det utslag och det var bara att köra på. Tio dagar senare - pluss på stickan! Trodde ALDRIG att det skulle gå så fort att bli gravid igen när det tagit lång tid att få det första plusset. Helt overkligt.
  • brunatofflor

Hejsan, 
    Jag plussade för första gången den 12 juni -10. Efter 23 veckor så fick jag moderkaksavlossning och vår lille son dog i magen av syrebrist. (10-10-10)
    Nu i onsdag så plussade jag igen och har BF den 4 okt. Så två oktoberbarn Glad
    Snacka om blandade känslor nu! Har för mig att jag kommer att vara gravid på ett annat sett nu, ha lite distans till magen och barnet.

Och jag hoppas och vill att allt ska gå vägen!!! För mig och er alla andra!

• acure
    brunatofflor skrev 2011-01-29 22:25:07 följande:
    Hejsan, 
    Jag plussade för första gången den 12 juni -10. Efter 23 veckor så fick jag moderkaksavlossning och vår lille son dog i magen av syrebrist. (10-10-10)
    Nu i onsdag så plussade jag igen och har BF den 4 okt. Så två oktoberbarn Glad
    Snacka om blandade känslor nu! Har för mig att jag kommer att vara gravid på ett annat sett nu, ha lite distans till magen och barnet.

Och jag hoppas och vill att allt ska gå vägen!!! För mig och er alla andra!
    Stort grattis till plusset! Den här gången ska det gå superbra! :)
  • Lallan

Vinkar till alla väntande och nyblivna mammor här inne Här är allt kaos men antar att det blir bättre med tiden. Småttingarna är lite gnälliga och kinkiga och dom andra två är helvilda för tillfället. Längtar till våren då man kan vara ute lite mer och längre stunder, lär göra både mamma och stora barnen gott.

Hoppas att det är bra med alla andra här inne

Kram

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma