• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

sofy, skönt att han är lite piggare, det är mitt pyre också just nu.
    Senaste veckan har han sparkat på ngt konstigt sätt så att det känns som en knuff i rumpan på mig, som att han ligger ända där nere Det är ju inte möjligt... hur bär han sig åt?

Har nyligen haft rejält ont i magen, det drog ihop sig och jag fick ont på ena sidan i ryggen/rumpan.
    Men jag antar att detta också är normalt så jag ställer ingen fråga om detta

• Smålands jänta i storstaden

"Skönt" att höra sofy att det inte är rosa iaf, men jobbigt! Hoppas att det inte är vatten utan extremt vattniga flytningar eller nått. Om inte det så hoppas jag att om det är fostervatten att det fylls på i samma takt som det minskar!

Ego: varit till BM, allt bra, hon hade väldigt svårt att känna läget på bebisen, dels att jag har så ont/öm i nedre delen av magen att hon inte kunde känna ordentligt längst ner men oxå för att den troligen ligger lite konstigt. Blir UL på måndag för att kolla läget på lillen, sambon är överlycklig av att få se honom igen! han vill även försäkra sig om att det är en liten kille fortfarande!

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-01-28 16:19:16 följande:
    "Skönt" att höra sofy att det inte är rosa iaf, men jobbigt! Hoppas att det inte är vatten utan extremt vattniga flytningar eller nått. Om inte det så hoppas jag att om det är fostervatten att det fylls på i samma takt som det minskar!

Ego: varit till BM, allt bra, hon hade väldigt svårt att känna läget på bebisen, dels att jag har så ont/öm i nedre delen av magen att hon inte kunde känna ordentligt längst ner men oxå för att den troligen ligger lite konstigt. Blir UL på måndag för att kolla läget på lillen, sambon är överlycklig av att få se honom igen! han vill även försäkra sig om att det är en liten kille fortfarande!
    Vad kul med ett UL till...det är så himla häftigt med dem lite senare Ul för man ser ju ganska mycket Och rolig din man är då...haha, men jag var likadan. Trodde först på det när jag fick bildbevis ju

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Ja vi har ju gjort väldigt många ul/vul men inga fler än rul för att kolla bebisen, bara tappen och fostervatten. Så absolut det ska bli riktigt kul! Tyvärr blev det ingen viktuppskattning då vi fick en tid de egentligen inte hade men BM som skulle ha telefontiden skulle ta oss lite snabbt då, verkligen super gulliga! Sa nyss till sambon att det vill inte din son ha (jag ville inte smaka) men då säger han bara -eller dotter, även om vi fick se en pung i v18 och de sa till 90% kille då. Haha får se om han tror på henne på måndag!

• Bjornis
    LitenMy skrev 2011-01-28 15:32:51 följande:
    Tack! Ja detta är nog det värsta jag varit med om. Födder gärna 100 barn om jag slipper detta igen!
    Men strecken borde ju bli svagare eller hur? När blir de det?
    Var det ett "sent" missfall? När jag fick mitt ma (skrapades i v 11, fostret stort som v 9) så plussade jag i nästan 8 veckor efter skrapning! Vet inte om det blivit bättre om jag börjat blöda spontant men så var det för mig iaf. 
  • LitenMy
    Bjornis skrev 2011-01-29 09:53:58 följande:
    Var det ett "sent" missfall? När jag fick mitt ma (skrapades i v 11, fostret stort som v 9) så plussade jag i nästan 8 veckor efter skrapning! Vet inte om det blivit bättre om jag börjat blöda spontant men så var det för mig iaf. 
    Nej jag var i 7+3.
  • 3 barns mamma84
    LitenMy skrev 2011-01-28 14:57:46 följande:
    Hejsan...tänkte ställa en fråga jag hoppas ni kan svara på

Fick missfall för 9 dagar sedan och har ännu två starka streck på stickan..har INTE varit på kontroll för de sa det inte behövdes. MEN 3 veckor efter mf ska jag då ta gravtest och finns det två streck då måste jag in och kollas. Hur lång tid tog det för er innan strecken försvann? Slutade blöda i förrgår och detta är mitt första mf!
    Fick ett MA i vecka 8+ fick ett svagt + på stickan vecka 6 och var hos läkaren/barnmorskan och blev bekräftad till graviditet hade BF 4 aug 2010 men tyvärr blev det ett MA vecka 8+ men enligt gyn i sjukhuset hade den redan dött i vecka 4 början på hela graviditeten och det vissat + fram till vecka 6 det kan hålla i sig då det finns fortfarande rester i kroppen och kroppen inte fattat att något gått ut
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • acure
    LitenMy skrev 2011-01-28 15:32:51 följande:
    Tack! Ja detta är nog det värsta jag varit med om. Födder gärna 100 barn om jag slipper detta igen!
    Men strecken borde ju bli svagare eller hur? När blir de det?
    Beklagar ditt missfall. Jag fick missfall väldigt tidigt i vecka 6 och testade negativt direkt efter att blödningen slutat 8 dagar senare.
  • LitenMy

Lustigt det kan vara så olika...för visa kommer neg test dan efter andra kan få starka streck i flera veckor! Vår kropp må vara bra på att ta hand om sig men den är också ful som lurar oss och kroppen att tro vi är gravida när vi inte är det! Fasar för och behöva skrapas ändå. 11 dagar sedan mitt mf idag och 3 dagen utan blod!

• acure

Idag är det beräknad förlossning för vår första graviditet. Känns sorgligt men skönt att det ändå finns en annan bebis i magen att fokusera på och som kommer snart, bara 34 dagar kvar till BF och jag fattar fortfarande inte att jag ska bli mamma. Känns helt overkligt.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma