• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Odetta
    sugarrush skrev 2011-02-09 14:35:05 följande:
    Odd: din Vidar är så SJUKT söt! Man vill ju bara äta upp honom! Flört
    Hjärta
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    Evve81 skrev 2011-02-09 14:47:06 följande:

Odd: Det är ju klart att lite nytt (eller om jag känner mig själv mycket nytt) ska vi köpa främst då i klädväg. <dessutom är ju båda mina stora barn vinterbarn denna kommer i augusti så kläderna vi har kommer nog behövas endel nytt. Men det köpter man nog nytt ändå sedan har vi ju endel kläder kvar både flick och pojk eftersom vi har en av varje så när bebis kommit ut ska jag sälja bort det som inte kommer användas och sälja/skänka bort. Har betämt att spara 1 banankartong/barn så de kan ha lite kläder kvar. Jag tyckte ju det var jättekul att botanisera bland mina egna gamlabebis kläder nu till mina egna barn!

Visst är det! Vi har en hel del kläder från min man när han var liten...supersött! Så vi kommer också spara, både dessa och några nya plagg
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Idag har jag varit en hemsk matte... Har ju två små hundar (chihuahuor), den ena morgontrött och den andra morgonpigg. Sambon hade varit ute med båda 7.30 så när jag steg upp vid 9.00 så lät jag trötter sova och den andra gick upp med mig. Följde mig till dörren då jag skulle ta in tidningen, öpnnade bara lite så att jag kunde nå tidningen, bor på BV i ett bostadsrättshus, satte foten för så att hunden inte skulle smita ut. Stänger och går in och fixar frukost, läser tidningen, fixar lite och sätter mig i soffan. Vid typ 11.00 så tycker jag det är konstigt att den morgonpigga hunden inte kommit till mig i soffan (han älskar mys) så jag letar och letar, tror ju han ligger död någon stans för han kommer alltid när man ropar men icke. Ringer sambon i paniken han kan ju inget göra, tillslut får han mig att öppna ytterdörren och vem sittet inte där och är såååå glad att se mig!? Trodde jag skulle dö där ett tag när hunden var borta! Att inte någon granne ringt på? ALLA vet vart Zorro bor, tur han är så trofast att han inte stack ut med någon granne eller postkille! Puhhh nu är han hemma iaf!

Hur ska detta gå!? Hur ska jag kunna ta hand om ett barn när jag inte ens kan ta hand om hunden!?

• Pancakes
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-09 14:58:07 följande:
    Hur ska detta gå!? Hur ska jag kunna ta hand om ett barn när jag inte ens kan ta hand om hunden!?
    Jodå, det kommer gå jättebra! Det är ju inte riktigt samma sak :) Du kommer vara en jättebra mamma!

Men jag förstår tankarna. Jag kan också tänka "hjälp, hur ska detta gå???" Jag är inte särskilt barnkär och har aldrig ens tagit hand om andras barn och har inga småsyskon och har aldrig bytt blöjor eller såna saker. Är lite allmänt obekväm med små bebisar och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem liksom, även om jag tycker de är jättesöta såklart. Men det får helt enkelt lösa sig! Jag antar att man kommer gilla sin egen i alla fall :)
  • needtobreathe
    Pancakes skrev 2011-02-09 15:16:54 följande:
    Men jag förstår tankarna. Jag kan också tänka "hjälp, hur ska detta gå???" Jag är inte särskilt barnkär och har aldrig ens tagit hand om andras barn och har inga småsyskon och har aldrig bytt blöjor eller såna saker. Är lite allmänt obekväm med små bebisar och vet inte riktigt vad jag ska göra med dem liksom, även om jag tycker de är jättesöta såklart. Men det får helt enkelt lösa sig! Jag antar att man kommer gilla sin egen i alla fall :)
    Hahaha!! Vad fantastiskt roligt det där lät ;) "Jag vet inte riktigt vad man ska göra med dom liksom, även om dom är jättesöta.." Hahaha! :D

Min man är ooootroligt barnkär, han e klockren med dom och har massa syskon + syskonbarn. Det enda som oroar mig är väl mitt tålamod, jag har inget. Och jag tröttnar lätt på "saker" - nu tror jag dock inte jag kan tröttna på min egna bebis men ja, ändå.. äeh, de blir bra!
  • Smålands jänta i storstaden

Jag som verkligen älskat barn, har 4 syskon och alltid sett mig själv som en mamma börjar nu tvivla! Sambon tröstar mig med att bebisar inte har 4 snabba ben iaf.. Men oj va arg jag skulle bli om det var han! :-0

Kan man skylla på gravidhormoner för att jag missade honom eller är det bara att inse att jag måste skärpa mig!? Haha lite kul är det ändå såhär i efterhand, trogna älskade hund satt och väntade i 2 timmar på att jag skulle öppna! Stackars liten..

• MCT79
    Pancakes skrev 2011-02-09 15:16:54 följande:
    Jodå, det kommer gå jättebra! Det är ju inte riktigt samma sak :) Du kommer vara en jättebra mamma!

ÅÅHH kompis!! jag känner likadant!!  Vad gör man med dom??  :D
  • Evve81

Det är en stor förändring att få barn men ni kommer klara det galant!!!

Måste bara berätta att just nu är det inte kul att vara min man. På hans jobb luktar det speciellt (hydraulolja) det tycker jag även när jag inte är gravid. Nu har han kommit hem och dragit en antennkabel och ville visa mig att det funkade. Men jag köjdes och kunde inte vara i samma rum.... Tror det inte var så uppskattat men lite kul tyckte jag!

• Pancakes
    needtobreathe skrev 2011-02-09 15:27:22 följande:
    Hahaha!! Vad fantastiskt roligt det där lät ;) "Jag vet inte riktigt vad man ska göra med dom liksom, även om dom är jättesöta.." Hahaha! :D
    Haha, det lät lite kul faktiskt. Men det är lite sant faktiskt. Blir lite nervös när de börjar skrika och vet inte riktigt vad jag ska göra så ofta kommer mamman och tar hand om bebisen då. Min man är precis lika tafatt han så det kommer nog vara lite trevande i början.
    MCT79 skrev 2011-02-09 15:29:35 följande:
    ÅÅHH kompis!! jag känner likadant!!  Vad gör man med dom??  :D
    Skönt att jag inte är ensam! Men det löser sig! Bara att prova sig fram och det känns säkert naturligt när det är ens egen.
  • Cat79

Happi: Kul att du gjort ett avtryck här
    sötfilur: Snart får du sätta ihop spjälsäng och förbereda :) Spännande vilket kön du har i magen.
    sofy: Tråkigt med dina föräldrar och jag hoppas att det kommer att bli ok framöver. De kommer ju bli stolta morföräldrar snart.
    Pancakes: gäller även för dig att det är spännande att inte veta vad du väntar. vilken känsla har du?
    färnevik: Bara 1 månad.... mysigt att du snart gosar med din bebis. Man kunde inte se hos oss heller att vi skulle ha barn förrän 3 v innan el nåt. Vi satte ihop säng osv sista veckan innan BF samt samlade allt till bebis i blivande bebisrummet.
    Odd: Goa stora killen! Mamma har nog grädde i mjölken och det gäller även här då Lovis växer massor med. Hellre det än tvärtom.

Idag visade jag upp Lovis på mitt jobb och hon skötte sig utmärkt. Var vaken med stora blå ögon i ca 1 timme och sen sov hon resten :)

Kram på er alla!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma