• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-08 21:47:20 följande:
    Härligt att du mår illa Sugar. angående sömnen blev det bättre för mig senare, efter mitt illamående. Nu sover jag hur bra som helst och somnar lätt om på natten efter toabesök (ca 2 per natt).

Sofy, fan så trist med dina föräldrar. Hoppas det löser sig.

Nästa besök för oss hos BM är den 15/2, blir kul att se om magen växt ngt eftersom den är så liiiiiiten

Nyss lade sig bebis rakt över magen, det var coolt att se, som en stock som stack upp ur min mage

Just det Sugar, har läst nånstans att om man väntar kille så får mamman feber i v 8-9 ungefär. Jag hade feber då,och även Sofy tror jag?
    Tack för omtanken Muff! (Ja, du är de för mig fortfarande, hah!) Som sagt, de är väl aldrig roligt me separationer men jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro de om mina föräldrar. Men vi får se, hoppas på att de löser sig!

Hahaha, min mage är ju också liiiten men ja har ändå relativt stort SF mått, ligger på medelkurvan exakt men en kompis till mig som är i v 32 har mindre SF mått än mig, o hon har STOR mage! ;)

Jag hade feber mest hela tiden i början tycker jag, eller haft till o från hela tiden.. sjuk varannan vecka! ;) Men ja, de hade ja nog v 8-9 då också.. :D
  • kajsalisa

Jaa, var är Happi? Det har gått flera veckor nu ju...

• Evve81

Sofy: Vad trist med dina föräldrar   Ev att jag ska få en järninjektion för då räcker det med en och jag behöver inte äta mer järntabletter isåfall

Jag är hemma och vabbar idag. Sonen har magsjuka. Finns det nåt värre liksom?? Jag och maken brukar turas om och sist var jag hemma så det var hans tur. MEN eftersom de hade kris på hans jobb och att jag jobbar på en skola och inte vill smitta ner hela klassen så tyckte jag att jag kunde vara hemma igen. Det värsta är att sonen brukar bli så himla sjuk. Sist han hade magsjuka tog det 2 veckor innan han slutade kräkas........ Dessutom vill vi andra inte bli smittade. Jag hade magsjuka när jag väntade dottern och det slutade med en vecka på sjukan och en vecka hemma för att vila upp mig..... Tyvärr brukar jag suga åt mig de flesta bacillerna som gravid. Idag hoppas jag på en lugn dag med mycket sömn för jag är trött!

• Pancakes
    Muffe skrev 2011-02-08 21:47:20 följande:
    Just det Sugar, har läst nånstans att om man väntar kille så får mamman feber i v 8-9 ungefär. Jag hade feber då,och även Sofy tror jag?
    Haha, är det sant? Jag fick ju nåt som jag trodde var en influensa i vecka 9 men det var mest feber och hängighet och bröt aldrig ut. Jag tror ju på kille även om jag inte vet. Visst tror du också att du väntar en kille?
  • färnik
    EGO: Min rygg tar DÖD på mig, jag har så jäkla ont! Det har kommit sedan jag slutade med min medecinering (bla kortison) mot mina reumatiska besvär, och beror nog snarare på det än på graviditeten i sig.

Ungefär från midjan och uppåt har jag helt rubbat ont. Att sitta någon längre stund är otänkbart, det känns som om hela ryggen brinner upp, likaså att ligga länge (som på natten) Att ta djupa andetag gör också ont bak i ryggen. Och att vända sig i sängen, det går knappt. :crazy:

Börjar känna lite panik över ryggen, för det kommer ju antagligen sitta kvar även när barnet är ute och då kommer det bli seriösa problem med att amma, kan ju varken sitta eller ligga på ett lämpligt sätt... :crazy: Ska prata med BM i morgon när jag ska dit för kontroll, och kanske ta och ringa reumatologen också...
  • Smålands jänta i storstaden

hej alla fina blivande mammor!

hoppas det är okej att jag inte komenterar allt sedan jag var inne här senast ca 100 sidor!! haha ibland rasslar det på!

Här är det lugnt, 36+3 och idag blir det besök på förlossningen, men bara för att kolla läget där. Själv är jag helt slut, trött och orkar inte mycket, hade besök i helgen av min mor och då blev det shopping och bakning hela dagarna så nu är frysen fylld med massor för alla som kommer när det är dags för besök och titt på bebisen. sover så otroligt dåligt på nätterna, kanske 1 timme på dagen men vill inte sova mer då för natten känns viktigare att sova på. Stor och klumpig, vätska i alla leder och händer och fötter så nu går jag med sambons skor.. bebisen verkar trivas i min mage!

var nere i helgen i hälsokostbutik i skärholmen och köpte hallonbldste och blev påtryckt welwdas förberedelseolja oxå, kort datum så jag fick den för 39:- men där står smörj in mellangården 4 ggr/vecka i ca 10 min!!! hur ska jag ens kunna nå dit när jag knappt kan troka mig efter att ha kissat!? haha, sambon får nog hjärlpa till...

och en sak till att klaga över!
    Sambon och jag sover inte ens i samma rum längre...... han sover på soffan så får jag ta sängen bara för att jag andas så fruktansvärt tungt och inget hjälper! snarkar inte utan frustar riktigt som en kossa.. stackars karl... och han är inte den som stör sig i första taget så det är nog illa....... bara 3 veckor och 3 dagar kvar till BF iaf... lite tröst!

stora kramar till er blivande mammor, med eller utan krämpor!

• kajsalisa

Näe usch va jobbigt Färnevik. Hoppas du kan få hjälp med det snart, för som du säger så blir det ju knappast bättre när bebisen kommer med allt bärande och ammande...

• färnik
    Smålandsjänta: tänk att du kommit så här långt! Det trodde väl ingen när du fick dina prematura sammandragningar för så många månader sedan! Hoppas han kommer ut snart, så du slipper ha det så jobbigt!

kajsalisa: Ja det här suger... Tyvärr kan de antagligen inget göra innan bebis är ute, finns inga medeciner som är starka nog och samtidigt ofarliga, men kunde jag bara få reda på hur de kan hjälpa mig då, kanske den sista tiden blir lättare att härda ut? Förhoppningsvis bara drygt 4 veckor kvar nu...
  • Happiness

Jag lever!!!!! Är inne och kollar till er imellanåt. Ni alla verkar hanka er fram. Sakta mot målgång.

Får inte tiden att rikigt räcka till. Kortfattat.. Läk.har skickat remiss för TUL så det blir väl någongång i vecka 37-38. Äter specialkost ja ni vet...och håller värdena ser bra ut. Pratar med diabetesssk och lämnar testsvar.

Har inte gått upp något sen vecka 20. Var hos BM igår:

V.36
    Blodtryck: 120/70
    SF: 35 (övre kurva)
    HB: 125
    Hjärtslag: 140 (lyssnar med tratt)

jag förbereder mig minutiöst nu. jag och mannen andas profylax här varje dag. Ska hälsa på förlossningen nästa vecka. Aurorasamtalen är avslutade. Jag och BM ska sätta ihop ett brev också. Haha! BM på förlossninigen kommer få en bok att läsa när vi kommer. Handlar barnkläder som en dåre. Har sytt klart himmelsäng och påslakan. Köpt bilbarnstol och BOOB tröjor,amingsBH.ar Osv. Haha! INGET får lämnas åt slumpen. Nu väntar vi på att barnvagnen ska komma. Har fixat allt i badrummet från skötbord till blöjor.

Så summan av kardemumman. medicinskt ser allt bra ut. praktiskt ser allt bra ut och även psykiskt! Med andra ord just nu är det bara för Sofia att komma. Det enda är väl min son. jag kämpar för att han ska få lite fritidstid. det blir så ensamt för honom att bara gå omkring med mamma. Kommer bli svårt att sysselsätta honom. Jag engagerar mig på olika plan, rektor,läkare och politiskt. På något sätt ska det väl gå.

Vill gratulera alla som blivit gravida {#emotions_dlg.flower}GravidSkål alla som lagt ut så fina magbilder (min kommer också) alla,som fått någon ny bebis att lukta påBaby

Skriver igen när jag gjort TUL:t

*****kramar*****

• sugarrush

Kul att höra att du mår bra Happi!
    Underbart att höra om alla förberedelser... där har man verkligen något att se fram emot!

Kram!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma