• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84
    Evve81 skrev 2011-02-12 08:03:36 följande:
    Mallanis: Ja jag vet ju det men man oroar sig ju ändå.

När har ni som har barn berättat för dem att de ska få syskon?????
    När ebba skulle få amadeus så berättade jag när jag fick ett + vissade sticka cb och sa mama har en bebs i magen
    Hon blev JÄTTE intresserad av magen och ville klappa och pussa och leka docktor haha

När ebba och amadeus skulle få syskon var det samma sak och det gick jätte bar amadeus pussade och klappade magen (bebisen) och sen tog han alltid upp min tröja för han skulle ge pussar hihi
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • sugarrush

2-barnsmamma - vilka fina barn du har!
    BIlden var ju helt ljuvlig!

Fjärde gången gillt?
  • 3 barns mamma84
    sugarrush skrev 2011-02-12 10:17:24 följande:
    2-barnsmamma - vilka fina barn du har!
    BIlden var ju helt ljuvlig!
    Tack ska du ha {#emotions_dlg.flower}mina barn som gör mig lycklig
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Evve81

2 barnsmamma: Ser ju att din Ebba är ungefär lika gammal som Tuva så jag ska väl berätta det idag. Dessutom så väntar man ju barn och inte missfall kan jag känna.

Idag ska vi ut på en skotertur hela familjen!!!!

• Smålands jänta i storstaden

Är det någon nybliven mamma i tråden idag som kan svara på mina undringar/frågor??

Hur kändes era magar på slutet? Det spänner och drar något ******* i min, inte i huden så det går ej klia utan innuti. Typ mitten där hormonranden går och så är jag super öm där om jag tar på magen, även naveln är super öm!!

• Evve81

Nu har vi berättat för dottern. För sonen ska vi berätta senare idag. Hon blev såklart jätteglad och frågade tusen gången om det verkligen var sant Då sa jag att vi hoppas att det ska bli så men att man aldrig kan veta säkert för att bebisar kan bli sjuka i magen och så blir det ingen bebis. Då svarar hon att som det hände för dig.... Eh hon kanske har förstått missfallet mer än vi trodde fast hon inte visste om att jag ens var gravid. Känns ju riktigt skönt. Vi sa också att det är en hemlis ett tag till som man kan prata om hemma men inte berätta på dagis..... Om hon gör det får vi ju veta det men de fröknarna har ju egentligen tystnadsplikt så det är ju ingen de får sprida på byn....

• Elida87
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-12 13:54:09 följande:
    Är det någon nybliven mamma i tråden idag som kan svara på mina undringar/frågor??

Hur kändes era magar på slutet? Det spänner och drar något ******* i min, inte i huden så det går ej klia utan innuti. Typ mitten där hormonranden går och så är jag super öm där om jag tar på magen, även naveln är super öm!!
    sådär va ja i slutet me min dotter..helt öm på ett ställe på magen..men vettetusan va de va..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma