• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Längtan efter liten
    Muffe skrev 2011-02-08 11:11:57 följande:
    Jaha, nyss kom ett gäng tjejer till mitt kontor och alla undrade när jag skulle ha barn (någon undrade dock bara om jag ätit för mycket semlor...)
    alla tyckte jag hade så liiiiten mage och at det kommer bli en liiiiten kille..... suck

Bryr mig egentligen inte, och tycker det är skönt att ha liten mage, men tänk om jag hade tagit åt mig mycket och blivit ledsen?
    jag hade blivit ledsen... jag blir ganska lätt ledsen om de kommenterar min mage fel.. bäst attt inte göra det alls utan bara säga att den är fin... men är man inte inne i det så vet man inte vad mans ka säga..
    Längtan efter liten är stor
  • mallanis
    Muffe skrev 2011-02-08 11:11:57 följande:
    Jaha, nyss kom ett gäng tjejer till mitt kontor och alla undrade när jag skulle ha barn (någon undrade dock bara om jag ätit för mycket semlor...)
    alla tyckte jag hade så liiiiten mage och at det kommer bli en liiiiten kille..... suck

Bryr mig egentligen inte, och tycker det är skönt att ha liten mage, men tänk om jag hade tagit åt mig mycket och blivit ledsen?
    Jag hade inte brytt mig men kanske, kanske  hade jag känt mer om de hade tyckt att jag varit jättestor och undrade om det var tvillingar ;)

sötfilur har du ingen dagens fråga? ;) jag undrar när ni alla ni som fått bebisar och gått  lite längre bestämde er för vagn och HUR ni kom fram till den ni valde?
    Tredje gången gillt!?
  • färnik
    Längtan efter liten skrev 2011-02-08 12:19:04 följande:
      bäst attt inte göra det alls utan bara säga att den är fin... men är man inte inne i det så vet man inte vad mans ka säga..
    Håller med! Med första barnet fick jag hela tiden höra att magen var stor vilket jag då tyckte var jobbigt. Denna gången har det hetat att den är liten, nästan ännu jobbigare... Nu har den dock vuxit på sig, så även om den är lite under medel på sf-kurvan så är den helt ok i storlek (fast MKT mindre än med första barnet)

Jag tycker själv inte att min mage är så fin den här gången, den är så låg, och lite hängig liksom... Och randig, inte av nya brisningar, men av gamla som töjer ut sig på nytt och syns mycket. Men jag vill ändå att andra ska tycka att den är fin! Oskyldig
  • Längtan efter liten
    färnik skrev 2011-02-08 12:29:56 följande:
    Håller med! Med första barnet fick jag hela tiden höra att magen var stor vilket jag då tyckte var jobbigt. Denna gången har det hetat att den är liten, nästan ännu jobbigare... Nu har den dock vuxit på sig, så även om den är lite under medel på sf-kurvan så är den helt ok i storlek (fast MKT mindre än med första barnet)

Jag tycker själv inte att min mage är så fin den här gången, den är så låg, och lite hängig liksom... Och randig, inte av nya brisningar, men av gamla som töjer ut sig på nytt och syns mycket. Men jag vill ändå att andra ska tycka att den är fin! Oskyldig
    vilken vecka är du i?

Min mage är också väldigt låg och ibörjan tyckte jag mest att den bara hängde.. dock fick jag stor mage redan i vecka 14. och har hört sen v 20 "oj ska du föda snart"
    jag hör hellre att jag har en stor mage än liten faktiskt.. för ju större mage jag har ju mer gravid känner jag mig.

din mage är säkert jätte fin, det är bara du som inte tycker det..
    Jag tyckte inte om min mage heller fram tills den blev så här hård och mysig. det kommer din också bli. Och du, tigerränderna är bara ett fint bevis på din kärlek du har hos dig redan nu... och om det kommer fler ja, då är det din  kärlek i magen som vill göra dig påmind om henne/honom..

Jag har också ränder, men jag tycker just nu att det är en del av min dotter :D
  • Längtan efter liten

färnevik: så dum jag är... vet ju hur du ser ut och du har ju en jätte fin mage.!!
    och det är ju från din söta dotter ju.. Kram

• Pancakes

Åh, jag tycker också det är lite jobbigt med kommentarer om magen oavsett åt vilket håll. Det är plötsligt allas egendom och folk tittar och tycker till och jämför. Har väldigt svårt för det men antar att det har med min historik som ätstörd att göra. För min del blir jag nog mest ledsen om man skulle få höra att den är ovanligt stor. Men har fått höra att det inte syns nåt också och det är inte heller kul.

Var hos BM igår i alla fall och mätte SF-mått för första gången och det var 23 cm vilket var normalt för vecka 25 sa hon. Hade blodvärde 128 och sockervärde 5,5 så allt var normalt där också. Fick lyssna på hjärtat igen och det var mysigt :)

• needtobreathe

Sådärja, BM besök v 30 avklarat! :)

Hjärtljud; 150 slag/min
    Blodtryck; 100/60
    P-glukos; 6,2
    Hb; 116
    SF mått; 28

Följer min kurva exakt :) Han ligger fortfarande med huvudet ner, låångt ner. Ryggen på min vänstra sida, rumpan vid solar plexus typ o benen sparkar på höger revben, inte konstigt de gör ont då ;) Måste börja me järntabletter nu också, yiho.

• Pancakes

Sofy, trist med järntabletterna. Hoppas du inte mår illa av dem du som haft problem med det tidigare. Men behöver man ta järn vid HB 116 verkligen? Jag trodde det var under 100 eller nåt sånt. Till mig sa hon att 128 var jättebra och det är ju inte långt ifrån dig ju.

• mallanis
    Pancakes skrev 2011-02-08 13:56:39 följande:
    Sofy, trist med järntabletterna. Hoppas du inte mår illa av dem du som haft problem med det tidigare. Men behöver man ta järn vid HB 116 verkligen? Jag trodde det var under 100 eller nåt sånt. Till mig sa hon att 128 var jättebra och det är ju inte långt ifrån dig ju.
    Jag hade 110-113 har jag för mig i v 10 och hon tyckte att jag skulle börja knapra järntabletter redan då. Sen dess har jag ju inte kollat så vet inte vart jag ligger idag...

Har ni andra ofta näsblod?  Vet ju att man kan få skörare slemhinnor och det inte är ovanligt med näsblod men att blöda näsblod flera gånger om dagen? Obestämd 
    Tredje gången gillt!?
  • Pancakes
    mallanis skrev 2011-02-08 14:13:44 följande:
    Har ni andra ofta näsblod?  Vet ju att man kan få skörare slemhinnor och det inte är ovanligt med näsblod men att blöda näsblod flera gånger om dagen? Obestämd 
    Ja, sen vecka 12 ungefär och konstant fram tills nu har jag haft lätt för att blöda näsblod och torr i näran på nåt sätt. Snyter mig då och då som om jag vore förkyld fastän jag inte är det. Ja, det är nåt med hormoner och näsväggar som mjukas upp om jag inte minns fel samt sköra slemhinnor tror jag.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma