• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Ååååh, så tröttsamt. Det är som om Ted har kommit underfund med att han kan skrika dom senaste dagarna. Härom kvällen skrek han mellan fem å nio, helt otröstlig. Kan inte ens komma till ro vid bröstet, nåt som alltid funkat tidigare. Har precis haft en sån skriktimma, jättekul. Nu sover han i min famn, men jag vågar knappt lägga ner honom, för då lär han väl vakna och skrika igen. Tror inte att han har ont i magen heller... Känns det igen?

• Smålands jänta i storstaden

Bm rapport 36+4
    Hb 125
    Blskr 4,4
    +15 kg
    Sf 36 börjar närma sig övre kurvan nu...
    Ruckbar bebis
    Spår av äggvita
    Bltr kommer bara ihåg undertrycket som var 85, var 60 vid inskrivningen så nytt besök på måndag redan.
    Höga hjärtljud men gick ner till 150 efter någon minut.

Summan?

• kajsalisa

Äsch då. Mitt inlägg hamnade visst i fel tråd. Sorry!

Åhhh va arg jag blir!!! Ännu ett försök men via surfen istället då! Summan?= orolig mamma men glad över nya tiden på måndag! Kajsalisa: hade inte du högre undertryck i slutet oxå utan att det va någon fara?

• Bjornis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-10 15:33:06 följande:
    Åhhh va arg jag blir!!! Ännu ett försök men via surfen istället då! Summan?= orolig mamma men glad över nya tiden på måndag! Kajsalisa: hade inte du högre undertryck i slutet oxå utan att det va någon fara?
    Jag hade också det. Hade 110/60 eller om det var 65 vid inskrivning och 125/85 nån gång på slutet. Jag själv nojade men BM hävdade att det var helt lugnt. Det hoppade lite för en annan gång på slutet hade jag 115/72...

Tack björnis! Det kändes mer som om det var BM som nojjade och ville boka in en tid så fort som möjligt, efter hon hade pratat om ifall jag får svår huvudvärk, ondare i magen, värre vita flugor som flyger förbi och allt måste jag ringa fl, då blev jag lite orolig. För ont i övre magen har jag och vita flugor flyger för bi lite då och då... MEN flugorna har jag haft innan oxå, innan graviditeten asså!

• Längtan efter liten
    Odetta skrev 2011-02-10 13:21:09 följande:
    Hihi...bvc rapport här.

Ja, jag måste ha grädde i tuttarna  Vidar väger idag, 20 dagar gammal, 5575 gram!!! haha...tjockisbebis ♥

ville bara berätta

kram på er alla underbara!!! 
    nam nam bebisen måste vara lycklig :D
    Längtan efter liten är stor
  • färnik

BM-besök här också, v 34+0

+4kg
    Blodtryck 125/65
    Hjärtljud 138
    Sf-mått 31 (mellan medel och undre kurvan. Med dottern låg jag på överkurvan i den här veckan!)

Bebis har huvudet nedåt forfrande, har legat så minst 1 månad nu.

I morgon blir det nytt psykologbesök och en ctg-kurva på sjukhuset, och om en vecka är det TUL igen!

• Bjornis
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-10 16:07:41 följande:
    Tack björnis! Det kändes mer som om det var BM som nojjade och ville boka in en tid så fort som möjligt, efter hon hade pratat om ifall jag får svår huvudvärk, ondare i magen, värre vita flugor som flyger förbi och allt måste jag ringa fl, då blev jag lite orolig. För ont i övre magen har jag och vita flugor flyger för bi lite då och då... MEN flugorna har jag haft innan oxå, innan graviditeten asså!
    Fast på ett sätt är det ju skönt att du iaf har en bm som bryr sig. Skulle det va nåt så har de iaf koll på dig. Min bm erbjöd sig inte ens ha koll på mig trots att JAG nojade...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma