• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    Cat79 skrev 2011-02-09 16:15:13 följande:
    Pancakes: gäller även för dig att det är spännande att inte veta vad du väntar. vilken känsla har du?
    Idag visade jag upp Lovis på mitt jobb och hon skötte sig utmärkt. Var vaken med stora blå ögon i ca 1 timme och sen sov hon resten :)

Kram på er alla!
    Jag tror att det är en kille men alla i omgivningen tror på tjej och säger att det är en tjejmage och sånt där. Visste du att du skulle få en tjej?

Åh, så mysigt med jobbet! Låter som hon skötte sig helt perfekt lilltjejen!
  • acure

Småland: åh lilla söta hunden, vilken härlig historia. Så skönt att allt slutade väl, kan se den lille gobiten sitta utanför dörren och bara vänta. Undrar vad han måste ha tänkt? Djur är underbara!

• Cat79
    Pancakes skrev 2011-02-09 16:20:05 följande:
    Jag tror att det är en kille men alla i omgivningen tror på tjej och säger att det är en tjejmage och sånt där. Visste du att du skulle få en tjej?

Åh, så mysigt med jobbet! Låter som hon skötte sig helt perfekt lilltjejen!
    Då får vi se vem som har rätt i ditt fall :) Jag trodde tjej hela tiden medan min sambo trodde kille och ut tittar en tjej ut :) Vi tog inte reda på könet då vi tyckte det var kul att inte veta innan.

Ja det var skoj att visa upp Lovis, man är ju så stolt :) Kram
  • mallanis

Happi - skönt att höra av dig och att du boar för fullt ;)

Odd- super mjölk du har =) och instämmer att Vidar e så go så man skulle kunna käka upp honom!

Småland- vilken söt historia men håller med kunde inte någon granne plingat på och sagt till ;)

Pancakes och MCT- Här har ni en till som knappt vet vad som är fram och bak på en bebis..... =) både mannen och jag är småsyskon så han kommer nog att känna sig lika bortkommen som jag.... men hoppas det löser sig ;)

cat79- Kul att visa kollegorna sin guldklimp =) och så roligt att hon visade sig från sin bästa sida!

Tredje gången gillt!?
  • Elida87

lägger upp en bild på mig å dottern..idag blir elida 2 månader redan..å var på bvc idag.. hon e nu 53cm å väger 3525
  • 3 barns mamma84
    Elida87 skrev 2011-02-09 21:54:27 följande:

lägger upp en bild på mig å dottern..idag blir elida 2 månader redan..å var på bvc idag.. hon e nu 53cm å väger 3525
    Stor flicka på gång ju{#emotions_dlg.sunny}
    Så söt hon är gud så söt

Vi hade bvc här hemma som vi brukar ha och ja pojken växer på som han ska
    2 månader igår
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Längtan efter liten

ida.. så söta ni båda är.. :D

Längtan efter liten är stor
  • Evve81

Idis: Vad fina ni är!

Jag har ju min lediga dag idag och ingen mer har fått magsjuka heller men vi blir ju hemma imorrn med för man ska ju vara hemma 48h efter sista symptom.

Nu håller jag på försöka få tag i BVC och det är ju inte det lättaste. Min treåring har så konstiga symptom iofs har han ju haft magsjuka nu men när han blir låg i blodsockret blir han helt orkeslös. Han åt ju dåligt igår men han drack massor men nu imorse var han  helt utslagen. Orkade inte klä sig, skakade och orkade inte hålla upp huvudet. Han är ju 3 år och det var inte första gången. Riktigt otäckt. Dagis har tidigare påtalat att de tycker att han dricker mycket och det har vi pratat med barn om när vi var där för hans allergi men jag är livrädd att det är någon variant på diabetes......

• Odetta

Hihi...bvc rapport här.

Ja, jag måste ha grädde i tuttarna  Vidar väger idag, 20 dagar gammal, 5575 gram!!! haha...tjockisbebis ♥

ville bara berätta

kram på er alla underbara!!! 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Idis:

Vad fina ni är! ♥

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma