• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-13 13:11:26 följande:
    Nu har vi nog äntligen bestämt hur vi ska vara föräldralediga, men det är ju en djungel att förstå detta ju...
    Jag kommer nog vara hemma från mitten av april till första september 2012... Känns bra med två somrar :) Sen är sambon hemma ca 6 månader som det ser ut just nu.

När börjar barn normalt på dagis? Är 19 mån en ok ålder?

Ang. att jag hade ont i magen i helgen så var det nog en släng av mild magsjuka,mår dock bra nu igen!
    Skönt att du mår bättre!

19 månader blir väl jättebra! Här blir det nog liiite tidigare, typ 17 månader. Men utöver det tänkte vi att barnet skulle få gå lite kortare dagar det första halvåret.
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Mår du bra Sugarrush? Illa?
    Snart är det VUL igen va?

Är det någon här inne som firar alla hjärtans dag imorgon? Köper ni något till er partner?

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-13 15:26:53 följande:
    Mår du bra Sugarrush? Illa?
    Snart är det VUL igen va?

Är det någon här inne som firar alla hjärtans dag imorgon? Köper ni något till er partner?
    Japp, här är det illamående jämt och ständigt, men jag har inte spytt en enda gång faktiskt. Skönt!
    Det enda jag vill äta är typ vitt bröd...haha.. nyttigt.. Är allmänt trött och har ballongtuttar och molvärk och är REJÄLT hormonell... vi har konstaterat att jag är den som får stå ut med illamåendet, sambon är den som får stå ut med mitt humör. Jämlikt och bra va!

VUL på onsdag, räknar ner dagarna! Känner mig just nu rätt säker på att det kommer gå bra, man jag kanske hinner ändra mig innan dess, vem vet...

Nej vad sjutton ska man göra på alla hjärtans dag? Något hade ju varit kul liksom.. fram för roliga idéer, alla smarta tjejer härinne!
    Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Men det är ju jättebra att du mår illa, då är nog allt som det ska
    Jag var också extremt sugen på vitt bröd ända fram till v 20 ungefär, då jag blev normal igen.
    Tuttarna blev ngt mindre sedan också och nu ömmar de inte alls eller så, så de blir nog bättre för dig kanske

Vi var iväg på hotellnatt nyligen och räknade det som lite alla hjärtans-firande och sa att vi inte ska köpa ngt tills imorgon men jag har iaf köpt en bok som jag tror är bra + ett kort + att vi ska laga god middag imorgon kväll.
    Men det hade varit roligt att köpa något mer men jag kommer inte på VAD!

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-13 15:46:53 följande:
    Men det är ju jättebra att du mår illa, då är nog allt som det ska
    Jag var också extremt sugen på vitt bröd ända fram till v 20 ungefär, då jag blev normal igen.
    Tuttarna blev ngt mindre sedan också och nu ömmar de inte alls eller så, så de blir nog bättre för dig kanske

Vi var iväg på hotellnatt nyligen och räknade det som lite alla hjärtans-firande och sa att vi inte ska köpa ngt tills imorgon men jag har iaf köpt en bok som jag tror är bra + ett kort + att vi ska laga god middag imorgon kväll.
    Men det hade varit roligt att köpa något mer men jag kommer inte på VAD!
    Jag hade själv gärna köpt ngn rolig bebisbok eller bebisgrej, men jag vågar inte riktigt göra det innan nästa VUL. Bjuda ut på middag är alltid trevligt förstås, eller presentkort på någon slags spa-behandling.. hmmm... svårt!
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo

Hoppas jag får hänga med här. Jag är en nygammal medlem som fick MA förra året i maj i v.7+1

Nu har jag plussat  igeni går och överlycklig men samtidigt så nervös och orolig. Är i v.4+0 och har BF i oktober.

• Längtan efter liten
    telgebo skrev 2011-02-13 16:04:24 följande:
    Hoppas jag får hänga med här. Jag är en nygammal medlem som fick MA förra året i maj i v.7+1

Nu har jag plussat  igeni går och överlycklig men samtidigt så nervös och orolig. Är i v.4+0 och har BF i oktober.
    grattis till det nya plusset =) förstår att du är rädd och orolig, men som alla andra kommer säga och säger..
    Du väntar barn och inget missfall..

Sen kan allt hända så är det bara. men i ditt fall SKA det inte göra det den här gången.. =) stor kram
    Längtan efter liten är stor
  • telgebo
    Längtan efter liten skrev 2011-02-13 16:29:46 följande:
    grattis till det nya plusset =) förstår att du är rädd och orolig, men som alla andra kommer säga och säger..
    Du väntar barn och inget missfall..

Sen kan allt hända så är det bara. men i ditt fall SKA det inte göra det den här gången.. =) stor kram
    Tack Längtan efter liten. Hoppas du har rätt.  Kommer bryta ihop fullständigt om det sker igen.

Denna gång känns det dock bättre, dels så är det positiva testet tydligare denna gång än förra gången och dels så har jag mängder av graviditetssymtom vilket jag förra gången tappade i samma sekund som jag testade positivt i stort sätt..

Är man galen om man ringer ovch bokar tid hos barnmorskan imorgon? Var kan man vända sig om man vill göra ett vaginalt ultraljud tro om några veckor? Känner att jag behöver se det hela för att verkligen tro på det samt lugna min oro.
  • kajsalisa
    telgebo skrev 2011-02-13 16:35:42 följande:
    Tack Längtan efter liten. Hoppas du har rätt.  Kommer bryta ihop fullständigt om det sker igen.

Denna gång känns det dock bättre, dels så är det positiva testet tydligare denna gång än förra gången och dels så har jag mängder av graviditetssymtom vilket jag förra gången tappade i samma sekund som jag testade positivt i stort sätt..

Är man galen om man ringer ovch bokar tid hos barnmorskan imorgon? Var kan man vända sig om man vill göra ett vaginalt ultraljud tro om några veckor? Känner att jag behöver se det hela för att verkligen tro på det samt lugna min oro.
    Välkommen telgebo. Tror att vi alla här förstår din oro, men tråden är full av framgångssagor, och förhoppningsvis blir du en av alla dessa framgångssagor också. Min saga är 5 veckor gammal och ligger för tillfället på vår säng och sover, gosefisen!

Boka tid hos barnmorskan vettja. Inget konstigt med det om du frågar mig. Vill dom inte låta dig göra ett tidigt VUL, kontakta någon privat mottagning så kan dom säkert fixa det. Förmodligen till självkostnadspris, men det kan det vara värt för att få sin oro stillad.
  • pixerpie
    telgebo skrev 2011-02-13 16:04:24 följande:

Som mig då... kanske... vågar inte riktigt tro det än... fick superduper tunt extra streck imorse.. v 3+4... Håller tummar för barn i oktober för oss båda!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma