• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-14 11:48:33 följande:
    Gud kan inte ens skriva ordentligt, menar att jag känner mig nojjig som tusan idag och INTE glad och uppåt idag utan bara orolig, gråtfärdig och alldeles som vanligt trött som en zombie. Vill bara gråta för att jag är så jädra orolig och nervös. Känns inte alls bra idag.
    Jag grät var och varannan dag i början och drömde mardrömmar om missfall och bara "kände på mig att nåt är fel" hela tiden. Men det var det ju inte! Jag tror nästan alla i den här tråden kände så i början, det är nästan oundviktligt när man varit med om missfall..
  • Evve81

Telgebo: Om du har haft det ska det inte vara någon fara. Jag har hört att det kan vara farligt om man har det under förlossningen men också om man har det under tidig graviditet. Ring och fråga någon som är mer säker.

Jag håller på städa. Efter helgens magsjuka känns det som ett never ending projekt. Bara handdukar och sängkläder är ju typ 5 maskiner....

• Miltons Mamma

Fått ett bf datum nu.
    1:a oktober.
    v 7+1 idag:)

Ville bara dela med mig:)

• Pancakes
    Miltons Mamma skrev 2011-02-14 12:07:07 följande:
    Fått ett bf datum nu.
    1:a oktober.
    v 7+1 idag:)

Ville bara dela med mig:)
    Har du varit på ultraljudet nu alltså? Gick det bra?
  • Smålands jänta i storstaden

Snabb uppdatering från mig efter extra BM besök idag:
    140/85 i tryck
    Sf ökat med 3 cm på 4 dagar!
    Hjärljud på 160 som vägrade gå ner! Lygn bebis, sedan några dagar så nu blir det till huddinge för ctg övervakning en stund.

Annat hon bokade in är:
    TUL imorgon
    Glukosbelastning på onsdag
    Läkaren på måndag
    BM på tisdag

Trodde allt skulle vara bra så nu är jag lite småchockad! Men bättre att hjärtat slår 160 än att det inte slår alls och skönt att bli kollad..

• Evve81
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-14 12:25:28 följande:
    Snabb uppdatering från mig efter extra BM besök idag:140/85 i tryckSf ökat med 3 cm på 4 dagar!Hjärljud på 160 som vägrade gå ner! Lygn bebis, sedan några dagar så nu blir det till huddinge för ctg övervakning en stund.Annat hon bokade in är:TUL imorgonGlukosbelastning på onsdagLäkaren på måndagBM på tisdagTrodde allt skulle vara bra så nu är jag lite småchockad! Men bättre att hjärtat slår 160 än att det inte slår alls och skönt att bli kollad..

Oj då behöver du inte fundera på vad du ska göra de närmaste dagarna! Hoppas ALLT går bra med alla kontroller nu då och som sagt skönt att bli extra kollad! Jag ska gör glukosbelstning på torsdag. Bävar lite eftersom man inte får äta innan och jag har sån halsbränna så det blir nog jobbigt....
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-14 11:49:56 följande:
    Det är nog så att varje graviditet är olika så att man kan nog inte jämföra. Jag hade väldigt lite symtom både vid den här graviditeten och den som slutade i missfall så jag vet inte vad som är "normalt". Nästa gång kanske det blir helt annorlunda igen. Min mamma var också väldigt symtomfri har hon berättat så kanske är det genetiskt eller så är det bara slumpen, man vet aldrig. Ett är i alla fall säkert - det behöver absolut inte vara nåt fel bara för att du inte har så mycket symtom!
    Du har säkert rätt, men man blir så himla orolig när man känner en massa fram till 1 dag efter man testat positivt och så plötsligt upphör symtomen. Förra gången sa alla till mig att var glad att du mår bra, du kommer nog få din beskärda del så småningom och visst var jag glad för det men saamtidigt kände jag på mig att nåt inte stämde och det var ju tyvärr så.

Idag är jag bara trött som bara den, har nyss sovit i 3 tim och drömt hur rörigt som helst. Vaknade vrålhungrig och måste äta men har inget hemma som jag är sugen på så jag måste ta mig ut och handla och det har jag ingen som helst lust med. Vill helst inte träffa på någon som känner mig idag då jag ser ut som bara den och känner mig gråtfärdig.

Men visst, det är säkert till och från dag till dag såhär ibörjan och jag vet att man inte måste ha 100 symtom för att vara gravid utan det kan vara en lika bra graviditet ändå.
    Lycklig BF 24/10-11 v.4+1
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-14 11:51:32 följande:
    Jag grät var och varannan dag i början och drömde mardrömmar om missfall och bara "kände på mig att nåt är fel" hela tiden. Men det var det ju inte! Jag tror nästan alla i den här tråden kände så i början, det är nästan oundviktligt när man varit med om missfall..
    Usch det låter inget vidare, vännen. Jag har inte gråtit än men jag känner mig på gränsen hela tiden. Jag är så orolig för allting inte bara att få MF/MA alltså utan allt det nya och hur allt ska bli. Så börjar spiralen är jag trött för att jag är orolig och tänker för mycket eller är jag trött för att jag är gravid? Är jag trött för att jag är gravid så är det ett symtom och då det andra alternativet så har jag inga graviditetssymtom och så blir jag ännu mer orolig och ännu mer gråtfärdig. Ja, du hör hur det låter.

Känner att jag måste få ett VUL, men vänta i 1 hel månad dit känns som en evighet. Hur är det med graviditetstest? Om man testar 1 gång i veckan och det visar positivt varenda gång så kan man väl inte vara helt säker eller? Förra gången så visade mitt test positivt fram till 10-14 dagar efter mitt MA.
    Lycklig BF 24/10-11 v.4+1
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma