• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • pixerpie
    telgebo skrev 2011-02-13 17:47:58 följande:
    Vågar mig på att säga grattis till dig även om man själv har svårt att ta in det och tro på det. Tror knappast att ett test kan visa extra streck på samma ställe som reststrecket ska vara bara för att luras utan du är garanterat till 100% gravid.

Ska vi testa tillsammans igen över nätet?
    kajsalisa skrev 2011-02-13 18:12:03 följande:
    Härligt Pixan. Jag vågar mig också på ett grattis!! :)
    Å, ja hoppas ni har rätt!! Ett plus borde ju va ett plus...Men jag är osäker om det dök upp inom testtiden, vaknade av att jag drömde att jag plussade, gick upp, tog ett test men var så grumsig i ögonen att jag inte kunde koncentrerar mig utan kollade ordentligt först 3 timmar senare...

Dock råmjölk i brösten, ömma tuttar och lite illamående...

Testar imorgon igen och ska ringa läkaren om det är postitivt... men uppdaterar först imoirgon kväll- kan inte anv fl på jobbet...

KRAMAR!!!
  • telgebo
    pixerpie skrev 2011-02-13 18:54:48 följande:
    kajsalisa skrev 2011-02-13 18:12:03 följande:
    Härligt Pixan. Jag vågar mig också på ett grattis!! :)
    Å, ja hoppas ni har rätt!! Ett plus borde ju va ett plus...Men jag är osäker om det dök upp inom testtiden, vaknade av att jag drömde att jag plussade, gick upp, tog ett test men var så grumsig i ögonen att jag inte kunde koncentrerar mig utan kollade ordentligt först 3 timmar senare...

Dock råmjölk i brösten, ömma tuttar och lite illamående...

Testar imorgon igen och ska ringa läkaren om det är postitivt... men uppdaterar först imoirgon kväll- kan inte anv fl på jobbet...

KRAMAR!!!
    Men du Pixan, vill du veta en sak: Jag har testat negativt mååånga gånger och låtat testen ligga i dagar ibland, sjukt jag vet och dom har sett lika negativa ut flera dagar efter som dom var när jag nyss tagit dom. Är säker på att du kommer få positivt imorgon. Ska du ta CB imorgon? Håller mina tummar för dig och alla oss andra inkl mig själv.

Måste vara knäpp eller så, lätt att råda och stötta andra men är inte lika bra på det för mig själv.
  • mallanis

Pixan och telgebo _ välkomna och stort grattis!!!! Vi har alla börjat som nojjiga nyplussade och nu finns flera (ur) söta bebisar i tråden!! =)

Färnevik- Intressant med din dotter men tråkigt att hon blir som hon blir.... =/ hoppas du kommer på vad det är som gör det...

Sötfilur- Så bra att ni vet hur ni ska göra med föräldra ledigheten =) vi vet ännu (eller jag mannen tycker det är för tidigt att fundera på det) inte helt hur vi ska göra. Men ska försöka att klimpen börjar tidigast efter 18 månader på dagis...
    Jag har dock sagt till jobbet att jag blir borta heltid 6 månader så får vi se sen....ammar man så kanske automatiskt man är hemma x antal månader på heltid till. Men jag skulle kunna tänka mig att vi delar ganska snart .... vi får se, vet ju inte alls egentligen hur det kommer bli...

Tredje gången gillt!?
  • needtobreathe

Men vänta.. TELGEBO - äre DU? Som jag tror det är? Ååååååh vad GLAAAAAAD jag blir då!!! GRATTIS som fan!!

Jag var på en privat mottagning i Södertälje.. ska bara komma på vad den heter.. Oxbackskliniken! Ligger ju nästan vid sjukhuset, och dom va KANON! Ring dit och försök få en tid, dom har MVC också om man vill gå där. Kostar som vanligt läkarbesök och frikort gäller. :)

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-13 20:08:17 följande:
    Men vänta.. TELGEBO - äre DU? Som jag tror det är? Ååååååh vad GLAAAAAAD jag blir då!!! GRATTIS som fan!!

Jag var på en privat mottagning i Södertälje.. ska bara komma på vad den heter.. Oxbackskliniken! Ligger ju nästan vid sjukhuset, och dom va KANON! Ring dit och försök få en tid, dom har MVC också om man vill gå där. Kostar som vanligt läkarbesök och frikort gäller. :)
    Japp det är jag som hade BF den 6 januari som fick MA i maj ja. Jag kan skicka inbox om mitt gamla nick om du vill vara säker, men vi snackades vid ganska mycket.

Japp nu är jag gravid igen, men jag är så jädra deppig nu. Känner nada symtom nu och har bälgat i mig fler än 5 koppor svart te om dagen helt ovetandes om at det är skadligt för bebisen och kommer säkert gå samma öde till mötes igen. Förlåt förlåt för satt jag är en sur jädra pessimistisk idiot som drar ner stämningen här i tråden, men jag är ett nervvrak och vågar inte göra nåt känner jag. Fy, varför utsätter jag mig för detta, stressar upp kroppen frivilligt med denna extrema oro och rädsla.

Oxbackskliniken känner jag till. Gick där under mina månader när jag försökte bli gravid, men var där sista gången i juni i samband med mitt MA och då sa gyn att innan november är du garanterad gravid igen..så fel hon hade men jag är lika glad att det blev nu. Äntligen 19 månader totalt tog det och det vore katastrof om jag ska förlora det här.

Har inte riktigt bestämt var jag ska gå, lutar nog åt MVC nere på stan, men jag får se.
    Lycklig BF 24/10-11 v.4+0
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-13 21:15:12 följande:
    Japp det är jag som hade BF den 6 januari som fick MA i maj ja. Jag kan skicka inbox om mitt gamla nick om du vill vara säker, men vi snackades vid ganska mycket.

Japp nu är jag gravid igen, men jag är så jädra deppig nu. Känner nada symtom nu och har bälgat i mig fler än 5 koppor svart te om dagen helt ovetandes om at det är skadligt för bebisen och kommer säkert gå samma öde till mötes igen. Förlåt förlåt för satt jag är en sur jädra pessimistisk idiot som drar ner stämningen här i tråden, men jag är ett nervvrak och vågar inte göra nåt känner jag. Fy, varför utsätter jag mig för detta, stressar upp kroppen frivilligt med denna extrema oro och rädsla.

Oxbackskliniken känner jag till. Gick där under mina månader när jag försökte bli gravid, men var där sista gången i juni i samband med mitt MA och då sa gyn att innan november är du garanterad gravid igen..så fel hon hade men jag är lika glad att det blev nu. Äntligen 19 månader totalt tog det och det vore katastrof om jag ska förlora det här.

Har inte riktigt bestämt var jag ska gå, lutar nog åt MVC nere på stan, men jag får se.
    Jag är säker!! ;) Har tänkt på dig massor och undrat vart du tog vägen, men förstår att du behövde en paus! Kul dock att du är tillbaka! :D

Och.. oroa dig inte över att du inte har symptom - ÄN! För det kommer tids nog. Men det är så tidigt än, mina dök upp (förutom växtvärk) i v 6-7 trorjag, sen höll de i sig lääääänge! Och ang de svarta teet så är de nog som me allt annat innan man VET, no worries! De kommer gå bra! :)

Men jag lägger till dig i min adressbok, så inboxa gärna ändå och berätta hur livet är nu, och ja - allt.

Massa kram!!
  • sugarrush
    telgebo skrev 2011-02-13 21:15:12 följande:
    Gumman! Jag vet precis hur jobbigt det är eftersom jag är mitt i det själv. Eller, det har faktiskt blivit klart bättre de sista två veckorna när jag känt mer och mer symptom, men vecka 4-5 var jag verkligen supernere. Kunde inte se hur det skulle kunna gå bra den här gången. Fan, jag ångrade nästan att jag blivit gravid igen vissa dagar, för jag var så säker på att det skulle bli mf igen och då hade jag hellre inte blivit gravid alls... men sånt får man ju inte säga liksom.

Men, tiden har faktiskt gått förhållandevis fort fram tills nu, och det gör den förhoppningsvis för dig också. Känner man mycket symptom så är det liksom lättare att slappna av. Jag har inte mått så illa i någon graviditet som nu, och det har varit underbart, faktiskt, även om det varit omöjligt att jobba vissa dagar.

Jag går hos en psykolog och hon gav mig tipset att hålla mig sysselsatt, för att klara av den här tiden. Försök fokusera på dig själv nu, gör saker som gör dig glad, träffa vänner, promenera, se roliga filmer, vad som helst. Men sitt inte hemma och grubbla bara. Tänk på dig själv och var SNÄLL mot dig själv, och försök att inte tänka för mkt på bebisen i magen. När de 12 första veckorna gått, DÅ kan du börja tänka mer på bebisen! Det är ju ingen brådska, då har du förmodligen ändå minst 25 veckor kvar att förbereda, planera och drömma om bebisen.
    Och du, boka in några tidiga VUL om du känner dig orolig. Det är INTE värt att gå omkring och må dåligt och vara nervös. Ta hand om dig själv och se till att må bra!
    Fjärde gången gillt?
  • Mabaja

Hej tjejer. Kommer in och frispelar lite och bjuder på en liten bild på min fantastiska flicka!

Mannen som håller i vår Wilda är hennes gudfar!
    Flicka 101010, mabaja.blogspot.com
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-13 21:23:37 följande:
    Jag är säker!! ;) Har tänkt på dig massor och undrat vart du tog vägen, men förstår att du behövde en paus! Kul dock att du är tillbaka! :D

Och.. oroa dig inte över att du inte har symptom - ÄN! För det kommer tids nog. Men det är så tidigt än, mina dök upp (förutom växtvärk) i v 6-7 trorjag, sen höll de i sig lääääänge! Och ang de svarta teet så är de nog som me allt annat innan man VET, no worries! De kommer gå bra! :)

Men jag lägger till dig i min adressbok, så inboxa gärna ändå och berätta hur livet är nu, och ja - allt.

Massa kram!!
    Ha ha sofy Hugh me kanske säger dig något

Jag blev avstängd, betedde mig som en idiot här inne på FL med en massa tjafs för att jag mådde skit då i maj och juni efter mitt MA, men nu är jag på det igen.  jag mår bättre, bara det inte händer samma skit igen som förra gången.

har ju haft massa symtom på graviditet som helt plötsligt har avtagit. Det första jag kände av bara dagar efter ÄL var att jag var konstant kissnödig och spranng på toa 2 ggr i tommen konstamnt under några dagar. Sedan avtog det poch ömheten i brösten blev bara mer och mer och flytningar och de sedvanliga finnarna dök inte upp som dom brukar före mens och brösten växte 1 kupstorlek på bara 1 vecka. Ovh nu nada. Började må illa i onsdags morse och då bara kände jag att det måste ju vara något men som kom tvivlet men köpte ett test i fredags och testade i går 2 dagar före BIM och plusset dök ju upp innan urinen hade tagits upp i kontrollrutan på CB testet hur tydligt som helst.

Har varit hungrig som en varg hela helgen, men nu har ömheten i brösten försvunnit och redan kommer nojjan att jagha, inte nu heller.

Jag orkar inte längre i så fall, då är det nog inte meningen att jag ska få barn.

jag inboxar dig mitt förra nock.
    Lycklig BF 24/10-11 v.4+0
  • gemigsinnesro
    telgebo skrev 2011-02-13 17:45:06 följande:
    Åh tack Kajsalisa. Ni förstår inte hur glad jag blir av era svar och lugnande ord. Det jag främst känner oro onför är ju min ålder som jag vet medför ökade risker, är ju 36 år och fyller 37 samma månad jag är beräknad i. Så länge jag känner mig gravid så känner jag mig iaf lite lugnare för förra gången så kände jag i stort sett igenting kort efter jag testade svagt plus och kanske inte så konstigt då den lilla dog i v.4-5.

Idag är jag i v.4+0 och känner mig verkligen så gravid och det känns på nåt vis skönt och jag njuter av varje sekund som jag får vara gravid trots oron och en massa funderingar och tankar.

Man kan lita på ett tydligt plus 2 dagar före BIM va? Clearblue. Ska köpa ett nytt test, ett digitalt Clearblue med veckoindikator och beställa en massa teststickor, Kontrollfreak..japp det är jag det.

Ska faktiskt ta och ringa barnmorskan imorgon, vet att det görs hälsosamtal här tidigt och dessutom måste jag kolla upp mina tyreiodeavärden då jag äter Levaxin.
    Hej på dig Skrattande
    Tänkte försöka lugna dig lite angående din ålder. Min lilla tjej kom den 6/1 i år och jag blir 40 år nu i maj så för mig är du inte alls gammal ju Flört
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma