• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Evve81

Maria: Är ju kul med en överraskning med   Vi ska inte kolla kön denna gång har vi bestämt Vi har dessutom en av varje redan så därför tänkte vi att det får vara en överraskning!

Barnen är i alla fall glada nu när de fått veta att de ska få ett syskon. Sonen säger att HAN ska sova i mitt rum medan dottern kallar bebis för HON så en av dem blir i alla fall garanterat nöjd nu när jag varit hemma har jag suttit och kollat på tradera och jag skulle ju kunna shoppa ihjäl mig men nu har jag hittat ett riktigt fynd en supersnygg skaloverall som jag vet kostar 1200 och denna kostar 300. MEN den är i bebis storlek och jag vet inte om jag inte tycker att det är förtidigt att köpa den...... Ska fundera tills auktionen går ut! Hur tidigt har ni handlat till bebis??? Fast egentligen är jag ju jättenojjig för att det ska vara nåt som är fel också.....

• maria204
    Evve81 skrev 2011-02-14 09:55:43 följande:
    Maria: Är ju kul med en överraskning med   Vi ska inte kolla kön denna gång har vi bestämt Vi har dessutom en av varje redan så därför tänkte vi att det får vara en överraskning!

Barnen är i alla fall glada nu när de fått veta att de ska få ett syskon. Sonen säger att HAN ska sova i mitt rum medan dottern kallar bebis för HON så en av dem blir i alla fall garanterat nöjd nu när jag varit hemma har jag suttit och kollat på tradera och jag skulle ju kunna shoppa ihjäl mig men nu har jag hittat ett riktigt fynd en supersnygg skaloverall som jag vet kostar 1200 och denna kostar 300. MEN den är i bebis storlek och jag vet inte om jag inte tycker att det är förtidigt att köpa den...... Ska fundera tills auktionen går ut! Hur tidigt har ni handlat till bebis??? Fast egentligen är jag ju jättenojjig för att det ska vara nåt som är fel också.....
    Visst är det roligt med överraskning! Men jag syr en del själv och det hade varit sååå kul att få sy någon liten klänning också.

Jag har inte handlat något än, förutom en större bil då.... Vilken vecka är du i? Jag tittar mest på barnvagnar och sådär. Kläder har vi mängder av, men så klart får vi ju köpa lite nytt. 
  • Evve81

Maria: Är i v 16 vi har också massor av kläder dock är ju mina stora barn födda på vintern och denna blir ju i augusti så därför känns det väl som att det måste bli lite nytt med. Vi behöver inga större grejor utan har liksom allt kvar!

• maria204
    Evve81 skrev 2011-02-14 10:12:29 följande:
    Maria: Är i v 16 vi har också massor av kläder dock är ju mina stora barn födda på vintern och denna blir ju i augusti så därför känns det väl som att det måste bli lite nytt med. Vi behöver inga större grejor utan har liksom allt kvar!
    Men då är det väl lugnt. Jag hade nog vågat börja köpa lite saker. Stickat kläder har jag gjort, så det är ju inte så att jag har hållit mig helt lugn.
  • Pancakes

Maria204, grattis till lyckat UL. Vad härligt! Ja, det är nästan först efter det man kan ta in att det faktiskt är ett barn på gång. Sen när den börjar röra sig så blir det ännu mer verkligt.
    Jag har varit lite seg med att ta in det överhuvudtaget men har nu plötsligt insett att det är jättedags att köpa barnvagn. Har inte ens kollat innan. Har förstått att det kan vara tre månaders leveranstid. Och om tre månader befinner jag mig två veckor innan BF. Det är verkligen dags med andra ord.

Står och väljer mellan Emmaljunga City Cross, Edge duokombi och Mondial. Har till och med startat en tråd om det, känner mig supernördig, haha. Nån som har tips här?

• telgebo

Tack för alla välkommnaden hit till denna tråd.

Känner inte mycket idag och det gör mig såklart så orolig. Imorse när jag vaknade kändes väldigt blött i underlivet, kändes precis som mensen kommit, har ju BIM idag, men som tur är det bara vattniga flytningar och jag antar att det är helt normalt och hör graviditeten till.

Har inte vågat mig på att ringa och boka tid än till BM eller VUL, känns som jag tar ut något i förskott, känns som jag fortfarande kommer gå samma öde till mötes som förra gången.

Har en fråga til er: Någon som vet om man ska undvika att träffa barn som har vattkoppor/torkade vattkoppor som blivit sårskorpor när man är nygravid?

Lycklig BF 24/10-11 v.4+1
  • Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-14 11:07:44 följande:
    Tack för alla välkommnaden hit till denna tråd.

Känner inte mycket idag och det gör mig såklart så orolig. Imorse när jag vaknade kändes väldigt blött i underlivet, kändes precis som mensen kommit, har ju BIM idag, men som tur är det bara vattniga flytningar och jag antar att det är helt normalt och hör graviditeten till.

Har inte vågat mig på att ringa och boka tid än till BM eller VUL, känns som jag tar ut något i förskott, känns som jag fortfarande kommer gå samma öde till mötes som förra gången.

Har en fråga til er: Någon som vet om man ska undvika att träffa barn som har vattkoppor/torkade vattkoppor som blivit sårskorpor när man är nygravid?
    Välkommen och grattis från mig också!

Jag är en av dem som var väldigt symtomfri i början och nojade mig massor för det. Dock de vattniga flytningarna har jag haft hela tiden och det känns precis som mens ibland eller missfall och man springer hela tiden och kollar i början om det är blod. Men det har gått bra fram tills nu (vecka 26)

Om du redan haft vattkoppor själv är det ingen fara men om du inte haft det ska du nog undvika dem. Jag har till exempel inte haft röda hund så jag bör inte träffa nån som har det men det är extremt ovanligt enligt barnmorskan.
  • telgebo
    Pancakes skrev 2011-02-14 11:13:46 följande:
    Välkommen och grattis från mig också!

Jag är en av dem som var väldigt symtomfri i början och nojade mig massor för det. Dock de vattniga flytningarna har jag haft hela tiden och det känns precis som mens ibland eller missfall och man springer hela tiden och kollar i början om det är blod. Men det har gått bra fram tills nu (vecka 26)

Om du redan haft vattkoppor själv är det ingen fara men om du inte haft det ska du nog undvika dem. Jag har till exempel inte haft röda hund så jag bör inte träffa nån som har det men det är extremt ovanligt enligt barnmorskan.
    Tack

Ja symtomen är för mig ett givet tecken att man är gravid och inte som förra gången då dom avtog i stort sett nästan på en gång och ledde till MA 3 veckor senare efter dom avtog. 
    Jag är nojjig som tusan idag och känner mig så glad och uppåt idag, känns precis som vanligt med det vanliga zombie tillståndet, ska nog ta och sova bort några timmar av denna dag och hoppas jag vaknar med mycket graviditetssymtom.

Jag hade vattkoppor som barn så det har jag haft, men undrade om barn som har det och nu har torkade vattkoppor som nyss fått intorkade vattkoppor på nåt sätt kan smitta det lilla embryot i mage? Vill ju inte outa graviditeten för omgivningen än förrän jag kommit en bra bit på väg, om jag nu gör det.
  • telgebo

Gud kan inte ens skriva ordentligt, menar att jag känner mig nojjig som tusan idag och INTE glad och uppåt idag utan bara orolig, gråtfärdig och alldeles som vanligt trött som en zombie. Vill bara gråta för att jag är så jädra orolig och nervös. Känns inte alls bra idag.

• Pancakes
    telgebo skrev 2011-02-14 11:45:48 följande:
    Ja symtomen är för mig ett givet tecken att man är gravid och inte som förra gången då dom avtog i stort sett nästan på en gång och ledde till MA 3 veckor senare efter dom avtog. 
    Jag är nojjig som tusan idag och känner mig så glad och uppåt idag, känns precis som vanligt med det vanliga zombie tillståndet, ska nog ta och sova bort några timmar av denna dag och hoppas jag vaknar med mycket graviditetssymtom.
    Det är nog så att varje graviditet är olika så att man kan nog inte jämföra. Jag hade väldigt lite symtom både vid den här graviditeten och den som slutade i missfall så jag vet inte vad som är "normalt". Nästa gång kanske det blir helt annorlunda igen. Min mamma var också väldigt symtomfri har hon berättat så kanske är det genetiskt eller så är det bara slumpen, man vet aldrig. Ett är i alla fall säkert - det behöver absolut inte vara nåt fel bara för att du inte har så mycket symtom!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma