• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo

Sofy: Inbox till dig

Hoppas du komme rin hos mig, men jag tror det.

Lycklig BF 24/10-11 v.4+0
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-13 21:32:28 följande:
    Gumman! Jag vet precis hur jobbigt det är eftersom jag är mitt i det själv. Eller, det har faktiskt blivit klart bättre de sista två veckorna när jag känt mer och mer symptom, men vecka 4-5 var jag verkligen supernere. Kunde inte se hur det skulle kunna gå bra den här gången. Fan, jag ångrade nästan att jag blivit gravid igen vissa dagar, för jag var så säker på att det skulle bli mf igen och då hade jag hellre inte blivit gravid alls... men sånt får man ju inte säga liksom.

Men, tiden har faktiskt gått förhållandevis fort fram tills nu, och det gör den förhoppningsvis för dig också. Känner man mycket symptom så är det liksom lättare att slappna av. Jag har inte mått så illa i någon graviditet som nu, och det har varit underbart, faktiskt, även om det varit omöjligt att jobba vissa dagar.

Jag går hos en psykolog och hon gav mig tipset att hålla mig sysselsatt, för att klara av den här tiden. Försök fokusera på dig själv nu, gör saker som gör dig glad, träffa vänner, promenera, se roliga filmer, vad som helst. Men sitt inte hemma och grubbla bara. Tänk på dig själv och var SNÄLL mot dig själv, och försök att inte tänka för mkt på bebisen i magen. När de 12 första veckorna gått, DÅ kan du börja tänka mer på bebisen! Det är ju ingen brådska, då har du förmodligen ändå minst 25 veckor kvar att förbereda, planera och drömma om bebisen.
    Och du, boka in några tidiga VUL om du känner dig orolig. Det är INTE värt att gå omkring och må dåligt och vara nervös. Ta hand om dig själv och se till att må bra!
    Känner mig så gnällig när jag ser vad du gått igenom, 3 missfall om jag förstår din sidfot rätt.
    Fy vad livet är orättvisst att genomgå så mycket skit. Jag har genomgått ett MA och håller redan på att oroa ihjäl mig över ytterligare ett till, det får bara inte hände och så hardu genomgått det 3 ggr.

Förra gången försvann alla symtom i v.5 och jag kände mig så säker att det skulle gå åt skogen, denna gång har jag dock känt mer men när ett symtom varit så tydligt i flera dagar och plöstligt upphör så förknippar man ju det med vad som hände en förra gången då det försvann symtom efter symtom, men nu börjar jag känna av brösten igen. Aldrig är man nöjd men jag kan söga att hellretar jag jobbiga symtom och får vara gravid än inga alls. På nåt sätt så inbillar jagmig iaf att så länge jag känner symtom så är jag gravid.

och jag kan känna ockdå ska jag ändå få missfall så kunde jag lika gärna ha misslyckats denna gång också och fått negativt igen som så många av de andra gångerna jag fått det, ska jag plussa så ska jag minsann få en bebis annars får det vara.

men som du skriver så talar man inte högt om det för då är man så otacksam.

Jag är så nojjig över allt, hade helt förträngt att svart te var skadligt för bebisentrost att jag vet att embryot inte tar upp nån näring från mig än utan lever på gulekroppens näring i några veckor till.

Jag tänker verkligen mycket på att leva sunt och inte bara tänka i negativa tankar, men det är så svårt och man suger ju åt sig allt som en svamp. Känner att det är på sin plats att antingen sluka en tjock bibel om graviditet eller vänta med sånt tills man kommit en bra bit på väg då man känner sig otymplig och att man känner bebisen sparka där inne i magen för annars blir man väl ännu mer nervvrak.
  • telgebo
    Mamma till W skrev 2011-02-13 21:34:59 följande:
    Hej tjejer. Kommer in och frispelar lite och bjuder på en liten bild på min fantastiska flicka!

Mannen som håller i vår Wilda är hennes gudfar!
    Vad söt dotter och coolt personnummer hon har
  • telgebo
    gemigsinnesro skrev 2011-02-13 21:42:59 följande:
    Hej på dig Skrattande
    Tänkte försöka lugna dig lite angående din ålder. Min lilla tjej kom den 6/1 i år och jag blir 40 år nu i maj så för mig är du inte alls gammal ju Flört
    Åhh, ni är alla så gulliga här inne, detta har blivit min favorittråd på FL.

Men jag är ändå så rädd, alla jädra trådar som strtas av tjejer i 20+ som skriver hur tänker ni äldre morsor som skaffar unge när ni är typ i penisonärsåldern typ 40? Jag känner mig inte gammal men jag vet ju att graviditet vid 35+ medför ju risker. Det första BM plockade fram på hälsosamtalet när jag var där förra gången var broschyr och info paper om fosterdiagnostik och orden gå hem och fundera om du vill göra fostervatten eller moderkaksprov. hit, skall man ta sådana ställningar också, pest eller kolera med ökad missfallsrisk som man redan har med tanke på sin ålder.

Hur gjorde du med sådana stora beslut. Gjorde du något fosterddiagnostiskt test?
  • Evve81

Välkommen till er somn är nya och grattis till era plus!

Själv börjar jag vara människa igen efter ett fruktansvärt dygn med magsjuka. Spydde tillslut blod så jag kan tänka mig att det är därför jag har jordens halsbränna nu. Ska vara hemma 2 dagar med dottern som också blev sjuk nu och sedan hoppas jag att man håller sig på benen så jag kan jobba resten av terminen. Det blir ju liksom rent pinsamt att ringa på jobbet och säga att man ska fortsätta vabba.

• maria204

Som vanligt har jag missat en massa sedan jag var här inne sist. Grattis alla nykomlingar!

Jag är snart framme i v.20!! Var på RUL förra veckan och allt såg perfekt ut. Vilken lycka! Bilden jag vill visa vill inte laddas upp, men den var också perfekt, så klart. Jag frågade inte om kön på bebben, men tittade intensivt. Hon visade mig rumpan och "mellan benen" och jag såg ingen snopp. Det såg ut som om det fanns en springa hela vägen. Jag hoppas ju på en flicka, men så klart blir en tredje kille lika välkommen!

Vi har för övrigt blivit beordrade att inte ha sex förrän v. 32. Det är 12 veckor dit!!!!!! Jag blöder så fort vi har samlag och t.om vid orgasm. Det kommer att bli lite jobbigt, men det är väl värt det antar jag. Bebisen sparkar mycket, så den oron slipper jag i alla fall.

Kram på er och ha en bra alla  Hjärta-dag!!  

• kajsalisa

Oj vad tiden har gått snabbt Maria204. Stort grattis till det underbara lilla livet i din mage. Känslan efter ett lyckat UL är fantastisk, eller hur?! Mår du bra annars? Lite tråkigt med sexförbudet, men det är det väl värt i slutändan...
    Stor kram!

• Evve81

Maria: Skönt med lyckat UL! Trist med sex förbud dock men jag kan säga att med den halsbränna och det mående jag har så är man inte alls sugen heller....... Just ja jag fick ju se en snopp på sonens ul i v 32 eller nåt och det gick då inte att ta fel i alla fall på att den fanns där aå att säga!

• maria204
    kajsalisa skrev 2011-02-14 09:12:06 följande:
    Oj vad tiden har gått snabbt Maria204. Stort grattis till det underbara lilla livet i din mage. Känslan efter ett lyckat UL är fantastisk, eller hur?! Mår du bra annars? Lite tråkigt med sexförbudet, men det är det väl värt i slutändan...
    Stor kram!
    Tack!! Ja, känslan är helt fantastisk! Även om många redan har vetat att jag är gravid är det först nu jag vågar vara glad på riktigt! Jo tack, jag mår jättebra faktiskt. Lite ont i ligamenten ibland, men det tar jag så gärna. Jag kan vara utan sex, men det blir lite konstigt i längden, att inte ens få. 
    Evve81 skrev 2011-02-14 09:20:33 följande:
    Maria: Skönt med lyckat UL! Trist med sex förbud dock men jag kan säga att med den halsbränna och det mående jag har så är man inte alls sugen heller....... Just ja jag fick ju se en snopp på sonens ul i v 32 eller nåt och det gick då inte att ta fel i alla fall på att den fanns där aå att säga!
    Jag är ärligt talat inte heller så sugen. För det mesta vill jag bara vara ifred och sova på kvällarna . Om maken hade velat hade jag frågat om könet, men jag vill ju inte gå emot hans önskemål och så skulle det ju vara sååå svårt att hålla tyst!

• Cat79

Maria204: Grattis till lyckat RUL Glad
    Grattar även ni som precis plussat! Denna gången går det vägen. KRAM

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma