• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204
    Happiness skrev 2011-02-15 20:11:24 följande:
    Tack tjejen! ja nu är det nära *nostalgi-tänker-tillbaka* Helt otroligt..

Kram till dig hoppas du och TED mår bra *kram*

Tycker du inte att vi får ta och träffas någon vacker vårdag i Slottskogen? Först ska det banats dock
    Ja, tänk hur det var för ett år sedan. Jag får gåshud av tanken på hur bra det har gått för många av oss! 

Kramar! 
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-15 20:34:22 följande:
    Självklart är det okej! :)
    Bra
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • Marlyn

Jag har haft rosa flytningar i en vecka, igår blev dom lite rödare och idag har jag blödningar.
    Känns inte bra dethär.

• Längtan efter liten

Grattis till TUl Happi :) vad sköönt..
    jag fick också beviljat TUl, ska dit den 23 tror jag det var...
    jag är ju liiiivrädd att det är en bjässe.. men han kommer nog ut vilket som ;)

ja nu jäklar är det inte långt kvar alls...
    och inte är jag redo här hemma än...
    vill så gärna hinna med att renovera ett rum till.

Någon som vill skicka över 15.000 till mig?=)

Längtan efter liten är stor
  • Längtan efter liten
    Marlyn skrev 2011-02-16 08:32:52 följande:
    Jag har haft rosa flytningar i en vecka, igår blev dom lite rödare och idag har jag blödningar.
    Känns inte bra dethär.
    nu har jag inte hängt med så jätte mycket.
    Vilken vecka är du i?
    har du haft dessa problemen innna i graviditeten?
    har du kollat med vul/UL?
    det behöver inte vara någon fara alls..
  • Pancakes

Happiness, vad roligt att höra! Grattis till dig! Hehe, om det är en pojke får ni hitta nåt annat namn än Sofia kanske..
    Jag tror också att min är en pojke och på senaste BM-besöket var pulsen 140 och det tyder väl på pojke? Eller är det bara skrock kanske? Min kompis som vet att hon väntar en flicka hade puls på 155 tror jag.

• Pancakes
    Marlyn skrev 2011-02-16 08:32:52 följande:
    Känns inte bra dethär.
    Nej, vad jobbigt!!! Men som Längtan skriver behöver det inte vara någon fara. Det är flera som haft blödningar här inne som varit normala.

Ring till nån gynakut eller privat mottagning och be om att få komma in på VUL för att se om allt står rätt till. Jag gjorde det vid mitt missfall och det var inga problem alls, fick komma in på en gång.

Lycka till! Håller tummarna!
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2011-02-16 09:27:50 följande:

Happiness, vad roligt att höra! Grattis till dig! Hehe, om det är en pojke får ni hitta nåt annat namn än Sofia kanske..
    Jag tror också att min är en pojke och på senaste BM-besöket var pulsen 140 och det tyder väl på pojke? Eller är det bara skrock kanske? Min kompis som vet att hon väntar en flicka hade puls på 155 tror jag.

det med hjärtljud vet jag inte om det stämmer :) men min pojk imagen har legat mellan 140-145 hela tiden :D
  • Pancakes
    Längtan efter liten skrev 2011-02-16 09:31:22 följande:
    det med hjärtljud vet jag inte om det stämmer :) men min pojk imagen har legat mellan 140-145 hela tiden :D
    Ja, det är ju vad man hört. Men förra gången var pulsen uppe i 150 nånting men denna gång 140. Åh, vad nyfiken man är. Än så länge är det "han" vi har kallat den, vad förvånad man kommer bli om det är en tjej.
  • Längtan efter liten
    Pancakes skrev 2011-02-16 09:33:16 följande:
    Ja, det är ju vad man hört. Men förra gången var pulsen uppe i 150 nånting men denna gång 140. Åh, vad nyfiken man är. Än så länge är det "han" vi har kallat den, vad förvånad man kommer bli om det är en tjej.
    det har ju lite med hur stressat barnet är också ju :D
    mysigt att ni inte tagit reda åp könet :) önskar jag kunde ha hållt mig lite :D
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma