• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-15 16:47:10 följande:
    Jag såg hjärtat på 6+2.
    Det är så skumt, ringde ett ställe och dom sa att dom inte gör vul förräns tidigast i .10 för man kan inte se nåt före dess. Tycker det låter sent så jag bokade ingen tid. Vet inte vad jag ska ringa och boka tid, känner bara att jag måste ha en tid så snart som möjligt.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • Evve81
    telgebo skrev 2011-02-15 16:57:46 följande:
    Det är så skumt, ringde ett ställe och dom sa att dom inte gör vul förräns tidigast i .10 för man kan inte se nåt före dess. Tycker det låter sent så jag bokade ingen tid. Vet inte vad jag ska ringa och boka tid, känner bara att jag måste ha en tid så snart som möjligt.
    Man kan nog se det tidigare. Jag bokade mitt VUL i v 10 för även om man räknat fel så är man garanterad att det syns då. Jag gjorde det för att jag visste att det skulle vara JÄTTEJOBBIGT att vänta om inget syntes
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-15 16:57:46 följande:
    Ring oxbackskliniken :) Jag va där 7+5!
  • mallanis

Oj oj oj va ni skriver!! Får se om man kommer ihåg hälften av det man läst?

Färnevik-förstår att du är less men snart är det ju dags. Ja det är nog kroppen sätt att förbereda den blivande mamman att faktiskt se fram mot förlossningen? ;) så man inte bävar så fruktansvärt?

Sugar- mitt humör är stundtals (även fortfarande) HELT  galet. Från sprudlande glad till till sprutande tårar och förbannad som få på 10 sekunder. Jag blir smått skraj för mig själv ibland....Skäms men kan inte behärska mig... spelar ingen roll att jag vet att hormonerna spelar spratt med mig men när jag blir ledsen(eller arg)  då hjälper det inte blir bara så förtvivlad ;) kan ju tillägga att det inte direkt hjälpte när mannen försökte trösta och sa... Men älskling du är inte dig själv det är hormonerna .... då blev jag ännu argare ;)

helsicke nu har jag glömt det andra jag skulle svara på...får man skylla på gravhormoner Flört

Ego- Jag har varit modig i dag må ni tro.... köpt de första bebiskläderna! Det är det första jag köpt till bebis över huvudtaget! =) tänkte fira att det är vecka 25 i morgon!

Tredje gången gillt!?
  • Evve81

Mallanis: Åh vad kul att shoppa bebiskläder! Ett stort steg

Vi har inte heller köpt men jag har en kompis som köpt något för varje sak som hänt. Först vid +, sedan vid inskrivning, vid första VUL o.s.v. som en milstolpe liksom. Efter UL ska jag med köpa nåt riktigt! Imorgon har jag gått 16 fulla veckor. Tror bm räknar att man är i v 16 då och FL att man är i v 17 eller???

• mallanis
    Evve81 skrev 2011-02-15 18:13:13 följande:
    Mallanis: Åh vad kul att shoppa bebiskläder! Ett stort steg

Vi har inte heller köpt men jag har en kompis som köpt något för varje sak som hänt. Först vid +, sedan vid inskrivning, vid första VUL o.s.v. som en milstolpe liksom. Efter UL ska jag med köpa nåt riktigt! Imorgon har jag gått 16 fulla veckor. Tror bm räknar att man är i v 16 då och FL att man är i v 17 eller???
    Jag vet fortfarande inte hur BM räknar ;)  Men när jag var på rul så frågade jag om mf riskerna hon sa att v 13 är en milstolpe OCH efter v 16 är det ännu mer ovanligt med mf (hade inte hört det innan BM berättade det på  RUL) .... Så du har också anledning att fira =)
    Tredje gången gillt!?
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-15 17:23:48 följande:
    Ring oxbackskliniken :) Jag va där 7+5!
    Ska man boka tid hos gyn då eller hos BM? Jag vet inte om jag vill gå på deras mödravård nämligen och det blir så dumt om dom vill skriva in mig på deras mottagning.

Hur tidigt kan man boka då? Skulle vara helt katastrof om man fick en tid i tex v.6+ och så syns inget men jag vill ju inte vänta i en evighet heller.
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-15 17:55:16 följande:

Min syster såg också hjärtan i v 6+2

Så jag borde alltså kunna boka ett VUL om 2 veckor då för då är jag i v.6+, det blir alltså första veckan i mars.
  • Evve81

Mallanis: Ja jag är ju 16+0 men visst är det konstigt att man aldrig blir klok på hur de räknar....

Nästa milstolpe är ju RUL som är tisdag v 10 alltså om 3 veckor idag

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma