• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    Smålands;

Du hann svara före mig ang CFM, tack! ;) Kom nyss hem. Varit iväg o storhandlat o herrejävlar va min mage protesterar nu. Stenhård + SD. Men jaja :) Mannen får bära upp kassarna sen när vi kommer hem o jag tar mig ett baaaad, o så fixar han maten också. Wonderful! Vill mest bara dö just nu känns de som, undrar verkligen hur min unge ligger.. ska bli kul o se på tors.. men han har ju legat med huvudet ner hela tiden sen v 26 typ, o så ryggen på vänstersidan (mitt håll sett) o så ben + rumpa o de vid revbenen o ut mot höger.. så han har väl borrat in en fot eller tre där för o jävlas lite. För satan va ont de gör! Och min lunga på högersidan värker så in i... också! Men de går ju inte bara ligga ner hela tiden.. Suck suck!

Verkar ju som din lilla grabb håller på me ungefär samma sak, hahaha ;) Jadu.. dom e ju för underbara redan i magen..

Jaa, jag ville ju helst göra i Liljeholmen också, dom är verkligen heeeelt underbara där! Gillar inte CFM alltför mycket och känner mer tillit till Liljeholmen, och så är dom inte lika stressade där vilket jag tycker känns skönt. Men men.. får väl se om jag kan få göra mina andra TUL där kanske? Ska iafl hålla utkik efter Marius om jag inte får honom själv, fast vore kul o träffa honom nu när jag hört så mycke om honom ;)
  • Muffe

Jag blev rekommenderad hemofer av bm,som man ska ta 4 gånger per dag. tydligen som blodpudding och lite mjuka. Jag har också jättesvårt att svälja och hulkar mest, kanske skulle prova Fexim istället då! Det sa hon inget om!  

• needtobreathe
    Muffe skrev 2011-02-15 15:20:34 följande:
    Jag blev rekommenderad hemofer av bm,som man ska ta 4 gånger per dag. tydligen som blodpudding och lite mjuka. Jag har också jättesvårt att svälja och hulkar mest, kanske skulle prova Fexim istället då! Det sa hon inget om!  
    Hemofer är SKITÄCKLIGA! Urk! Fyfan. Skulle aldrig i hela mitt liv ta dom igen. Torra o smakar grus. (Smaken e som baken förvisso.. men nä, blä!) Jag vägrade först ta järntabletter just pga att jag inte kan svälja dom, men då sa hon att Fexim fanns.. och dom är faktiskt GODA också! Så de går lätt ner. Tar 1 om dan just nu, hade Hb på 116 förra veckan så får se om de hjälper. Blutsaften är god men den innehåller inte tillräckligt för att få upp depåerna tyvärr :( De va mitt förslag men de va big nono nu när värdena sjunkit så drastiskt..
  • Muffe

Mitt sjönk från 128 till 113 denna gång, inte jättelågt än, eller?

Bör man kolla med sin egen bm innan man tar andra tabletter än hon har rekommenderat?

• sugarrush

Sötfilur, kolla upp blutsaft också, det är en dryck som smakar ungefär som outspädd saft. Man tar en flaskkork om dagen, (ungefär som en liten shot). När jag började ta blutsaft höjde jag mitt hb från 106 till 125 på en vecka! (Jag har alltid haft lågt blodvärde men blir så hårt i magen av järntabletter att jag helst undviker det, speciellt nu när jag är gravid )
    Jag fick det rekommenderat av min BM.

Fjärde gången gillt?
  • Muffe

Sugar, ja jag vet att det finns också men har hört de som säger att det inte är så starkt men om du fick så pass bra värden så verkar det ju fungera. Trodde dock det var asäckligt

Dagens question: Vi ska snart börja föräldragrupp och gå denna 4 gånger. Är detta samma grupp som man håller ihop med sen efter förlossningen och i den sk mammagruppen eller bildas det nya grupper när barnet är fött?

• Evve81

Blutsaft är VIDRIGT! Men det är min åsikt jag drack det efter mitt MF och fick rekomendationen att det smakar som en grogg utan sprit dock ska man ta så lite att det kan funka ändå.

Sötfilur: Det är oftast ungefär samma MEN det kan ju ändras för endel kanske väljer att gå på babymassage som brukar vara efter men inte är med före.... Jag ska inte gå någon föräldragrupp före men kanske efter beror på hur det passar med sonens dagis och så

• sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-15 16:25:20 följande:
    Sugar, ja jag vet att det finns också men har hört de som säger att det inte är så starkt men om du fick så pass bra värden så verkar det ju fungera. Trodde dock det var asäckligt

Äsch, det var lite småäckligt första veckan bara. Nu tycker jag faktiskt det är riktigt gott!

Fjärde gången gillt?
  • telgebo

När kan ma se hjärtat på VUL? vill inte boka tid med risk att det är för tidigt.

Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • sugarrush

Jag såg hjärtat på 6+2.

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma