• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • telgebo
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-15 08:18:20 följande:
    Haha sugar! Man är väl 2 om en graviditet!? härligt att dessa hormoner kommer stanna kvar länge nu då! Sen är det amningshormorner att skylla på! Stackars dessa män! Men har man gett dig in i leken så

Sofy: sverker verkade ju toppen! Han kanske bara var super stressad när du träffade honom? Iaf så kunde han se rätt! Har legat halva natten och tänkt på första läkaren, vilket stolpskott! Hade jag varit hon hade jag skämts ihjäl!
    Ha ha du får mig också att skratta, är så glad när mina smilband får åka upp, håller med om stolkskott eller stjärna som sofy skrev igår om den första läkaren på Huddinge, hjälp, hoppas inte stöta på henne för hon kommer väl säga fel då med.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-15 11:15:09 följande:
    Känns skönt att veta att man inte är helt negativ idiot som känner sån rädsla och oro och målar fan på väggen, får man möter ju inte så mycket förståelse i dom oktobertrådar som finns här, känner ingen vidare gemenskap där det redan verkar ha bildats gäng och skrivs saker som det ska gå för dig x och mig y och alla andra lämnas utanför, vet att det inte ska tas personligt men jag tar det likt förbannat så att jaha det ska gå bra för dom alltså och skit för oss andra, tycker det är riktigt hänsynslöst att bara lyckönska bara 2 personer i en tråd och ignorera resten.
    Ska man överleva familjeliv får man se mellan fingrarna med sånt....man blir tokig annars. Jag har skitsvårt att hålla reda på alla i en tråd, det blir ren gröt i skallen. Så när jag önskar nån lycka till och glömmer en annan är det inte för att vara elak utan för att jag faktiskt gör just det. Glömmer.
    Ju mer aktiv man själv är och önskar lycka till, desto mer får man igen har jag märkt. :)

Smålandsjänt, jag har också haft äventyr med SL´s buss på morgonen. Vi hamnade i diket utanför coops centrallager.... kul! Fick vänta 20 minuter på buss tillbaka åt samma håll som jag kom från... nästan två timmar från det att jag lämnade hemmet är jag tillbaka hemma utan att ha lyckats ta mig till jobbet.... iböand är det inte roligt med halvtimmestrafik med pendeln... oh well. Semester idag då! 8)

Sugar! Skrattade sååå gott åt dig! Jag känner igen mig sååå väl.... jag läste högt för sambon och han höll en helt neutral mask och sa "I have the right to remain silent, anything I say can and WILL be used against me..."  Jag fattar inte vad han menar?!  Hahhahah!
  • sugarrush

Äh, strunta i dem telgebo. Jag tror att de som skriver är de som har symptom.
    Jag var bara törstig och gråtmild första veckan tror jag. Sedan fick jag så ont i magen en dag att jag trodde jag skulle få mf och ringde akuten, men det gick ju bra. Vecka 6 började det smaka illa i munnen, och jag började samtidigt känna av brösten litegrann. Illamåendet kom typ vecka 7.  

Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-15 10:39:54 följande:
    Härligt! :D Stor kille! ;) Han kanske är startklar nu då... kan man ju tycka ;) Hoppas han tittar ut snart iallafall!

Nej, blir tyvärr (?) på CFM.. läkaren från specen bokade in mig där så de är väl bara gilla läget, får hoppas dom är lika bra där..
    Vad är CFM för ställe?
  • telgebo
    färnik skrev 2011-02-15 11:03:44 följande:
    Småland: skönt att TUL gick bra!  Hjärta Jag har mitt på fredag att se fram emot...

EGO: Varför måste det göra så förbannat ONT att vara gravid så här på sluttampen? är det för att man ska vara van vid smärta tills förlossningen eller? Oskyldig

Det gör ont att röra sig, ont att sitta, ont att ligga, sova är omöjligt... Ryggen bränner, det skär som knivar i bäckenet... Ljumskarna, underlivet, magen; både högt och lågt, allt bara gör ont mest hela tiden! Sammandragningarna, halsbrännan, bebis sparkar... Att bajsa, då blöder det dessutom... Fasen, jag är verkligen trött på det här nu!!!
    Man ska väl vara spyless på gravidtillståndet och längta efter smärta kanske och på att föda, vet inte alls.
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-15 11:23:20 följande:
     oh well. Semester idag då! 8)

Sugar! Skrattade sååå gott åt dig! Jag känner igen mig sååå väl.... jag läste högt för sambon och han höll en helt neutral mask och sa "I have the right to remain silent, anything I say can and WILL be used against me..."  Jag fattar inte vad han menar?!  Hahhahah!
    Härligt att kunna glädja lite!
    Ja, nu funderar jag på hur jag kan kompensera honom för denna hemska alla hjärtans dag... hmm...
    Fjärde gången gillt?
  • telgebo
    Marlyn skrev 2011-02-15 11:22:33 följande:
    Hej! Jag hoppar in här efter en rekommendation av en av er.

35 dagar sen förra mensens första dag.

Nu har jag fått mina tester och testat, strecken syns tydligare irl.
    Men eftersom jag har mina rosa flytningar, mer idag än innan så hoppas jag inte för mycket.

Imorgon ska jag ringa MVC och be om en tid och ett blodprov.

Hej, det var nog jag som tipsdae dig om denn atråd.

Välkommen hit även om det är jävligt tråkigt att du har varit med om skittråkiga saker innan detta plus.

Hoppas allt går bra, jag ser 2 streck på ditt test men kan inte svara på var blödningarna beror på. Jag är livrädd för allt blod från underlivet vid graviditet så jag överlämnar sådant till nån annan att svara på eller vårdpersonal.
  • telgebo
    MCT79 skrev 2011-02-15 11:23:20 följande:
    Ska man överleva familjeliv får man se mellan fingrarna med sånt....man blir tokig annars. Jag har skitsvårt att hålla reda på alla i en tråd, det blir ren gröt i skallen. Så när jag önskar nån lycka till och glömmer en annan är det inte för att vara elak utan för att jag faktiskt gör just det. Glömmer.
    Ju mer aktiv man själv är och önskar lycka till, desto mer får man igen har jag märkt. :)

Smålandsjänt, jag har också haft äventyr med SL´s buss på morgonen. Vi hamnade i diket utanför coops centrallager.... kul! Fick vänta 20 minuter på buss tillbaka åt samma håll som jag kom från... nästan två timmar från det att jag lämnade hemmet är jag tillbaka hemma utan att ha lyckats ta mig till jobbet.... iböand är det inte roligt med halvtimmestrafik med pendeln... oh well. Semester idag då! 8)

Ja FL verkar ju vara himmel och helvete. vissa trådar är ju bara för mycket och sådana undviker jag.

Men jag tycker det är jobbigt när det gaddas ihop och det önskas lycka till dig och mig och gulle gulle och alla lämnas utanför och det hålls monolog mellan dom sida upp och sida ner, det känns lite...ja vad ska jag säga...du förstår känlsna va?  Man kan ju fundera på varför man har en inbox i det läget liksom. Jag är ju oerhört känslig just nu så jag reagerar väl gånger 10 000 på allt också nuför tiden och skulle väl inte bry mig i vanliga fall.

Ang buss, var härligt insnöad i fredags, inte en bussjävel gick på halva dagen då Telge är en backe i stort sätt men en dal där centrum ligger så vågade man ju inte ta ut bussran. men på em började bussarna gå. Tog mig 40 min att komma till 2 km från centrum och det tar 13 min annars, kan ju säga att jag var less på att åka buss efter det, jag fick iaf ett plus på gravtestet för slitet
  • telgebo
    sugarrush skrev 2011-02-15 11:25:26 följande:
    Äh, strunta i dem telgebo. Jag tror att de som skriver är de som har symptom.
    Jag var bara törstig och gråtmild första veckan tror jag. Sedan fick jag så ont i magen en dag att jag trodde jag skulle få mf och ringde akuten, men det gick ju bra. Vecka 6 började det smaka illa i munnen, och jag började samtidigt känna av brösten litegrann. Illamåendet kom typ vecka 7.  
    Jo humörsvängningarna har kommit arg och grtåig som attan och törstig och fryser som fan idag. Känner inte för nånting idag, bara lust att skrika åt någon och bråka och vara otrevlig. Känner frustration varför vet jag inte.

Hade ett konstigt ont i magen när jag skulle sova igårm typ hungersug känsla men jag somnade iaf och sov bra, men drömmarna man drömmer nu alltså...dom är ju ett skämt...håller det för mig själv för jag skäms.
  • Muffe

Haha Sugar, vad jobbigt! Men kan du inte åka hem tidigare än honom idag, laga den där maten, duka upp fint med servetter och ljus i hela lägenheten så blir det väl bra igen?
    Du är ju gravid,då är det ok att bete sig så där Du blev ju bara besviken för att du så gärna ville göra HANS favvomat ju, det är ju gulligt.

Jag kom nyss från BM. Vecka 29 nu och det ser ut så här:

SF: 26
    Hjärtslag: 140 som vanligt
    Socker: 5.2, lite högt enligt mig men ok enligt bm
    Blodvärde: 113, bm säger åt mig att börja äta järntabletter... suck, får väl lyda henne?
    Blodtryck: 130/80. Jag tycker lite högt undertryck men det tycker inte hon...
    I övrtigt ingen äggvita i urinen eller liknande så allt såg bra ut!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma