• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • needtobreathe
    telgebo skrev 2011-02-15 18:43:43 följande:
    Ska man boka tid hos gyn då eller hos BM? Jag vet inte om jag vill gå på deras mödravård nämligen och det blir så dumt om dom vill skriva in mig på deras mottagning.

Hur tidigt kan man boka då? Skulle vara helt katastrof om man fick en tid i tex v.6+ och så syns inget men jag vill ju inte vänta i en evighet heller.
    Säg bara att du vill boka en tid för tidigt VUL för att se så allt är som det ska, dom ifrågasätter inte heller eftersom det är privat och du betalar (om du inte har frikort..) Boka till 7+0 iallafall så är du ganska säker på den fronten. Jag såg hinnsäck på 3mm i 5+0, hinnsäck 14 mm + gulesäck i 5+6, och hinnsäck, gulesäck + foster i 7+2 (åkte in me blödningar..)
  • Marlyn

Tegebo: Ja det ska vara lugnt då. Min syster hade 3 pickande små hjärtan och dom såg alla i v 6+2.

Jag ska själv beställa ett VUL i slutet av nästa vecka. På tisdag är jag på v 6+0.

• Happiness
    Måste bara skriva till er tjejer för jag är GLAD idag ... Har fått beviljat TUL!!!!!! Yipeeee! Äntligen! Den 2 mars bär det av. Är i v 38+5 något då. Känns bara så bra. Shit vad jag slitit för detta. Och jag får en av Sveriges absolut bästa obstretiker (skrivit många böcker osv). Så nu kan bara inget gå fel. Haha!

Nu är det sportlov här nere i GBG men vi har inte kommit iväg till stugan (långt till närmaste BB). Får göra små utflykter varje dag istället. Skridskor,badpalats och morfar ska ta med A. till en slalombacke här i närheten.

******KRAMAR OM ER ALLA*******
  • needtobreathe
    Happiness skrev 2011-02-15 19:12:15 följande:
    Måste bara skriva till er tjejer för jag är GLAD idag ... Har fått beviljat TUL!!!!!! Yipeeee! Äntligen! Den 2 mars bär det av. Är i v 38+5 något då. Känns bara så bra. Shit vad jag slitit för detta. Och jag får en av Sveriges absolut bästa obstretiker (skrivit många böcker osv). Så nu kan bara inget gå fel. Haha!

Nu är det sportlov här nere i GBG men vi har inte kommit iväg till stugan (långt till närmaste BB). Får göra små utflykter varje dag istället. Skridskor,badpalats och morfar ska ta med A. till en slalombacke här i närheten.

******KRAMAR OM ER ALLA*******
    Ååååh vad skönt vännen!! :D Va glad jag blir! Herreguuuud de är ju snart dags för dig också.. Småland, du, Färnevik, Längtan och jag. puh! Lång väntan.. jag börjar lessna nu!

Men vad SKÖNT att höra av dig!! Hur e allt annars?

{#emotions_dlg.flower}
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-02-15 18:56:46 följande:
    Säg bara att du vill boka en tid för tidigt VUL för att se så allt är som det ska, dom ifrågasätter inte heller eftersom det är privat och du betalar (om du inte har frikort..) Boka till 7+0 iallafall så är du ganska säker på den fronten. Jag såg hinnsäck på 3mm i 5+0, hinnsäck 14 mm + gulesäck i 5+6, och hinnsäck, gulesäck + foster i 7+2 (åkte in me blödningar..)
    Ska ringa och boka imorgon på oxbacken from v.7+0 alltså när jag i 8:e veckan, känns långt dit 3 långa veckor ju, men jag vill vara säker på att kunna se nåt om nu inte det gått käpprätt åt helvete igen. Kommer vara galet nervös fram till dess.
    Marlyn skrev 2011-02-15 19:08:03 följande:
    Tegebo: Ja det ska vara lugnt då. Min syster hade 3 pickande små hjärtan och dom såg alla i v 6+2.

Jag ska själv beställa ett VUL i slutet av nästa vecka. På tisdag är jag på v 6+0.
    åhh trillingar, jisses.

Jag tänkte ringa imorgon och hoppas få en tid då jag önskar i.7+, vill och orkar inte vänta längre än så för att få veta om allt ser bra ut. Undrar om man kan boka in ett till några veckor senare när man redan bokar det första? Jag är så nojjig.
    Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • telgebo

Hoppas det är ok att jag väntar med att skriva in mig på BF-listan ni har.

Efter 19 månaders försök BF 24/10-11 v.4+2
  • Happiness
    needtobreathe skrev 2011-02-15 19:16:16 följande:
    Ååååh vad skönt vännen!! :D Va glad jag blir! Herreguuuud de är ju snart dags för dig också.. Småland, du, Färnevik, Längtan och jag. puh! Lång väntan.. jag börjar lessna nu!

Men vad SKÖNT att höra av dig!! Hur e allt annars?

{#emotions_dlg.flower}
    Tjena vännen! ja nu drar det ihop sig för ett helt gäng till. Längtar efter att föda nu. Haha! Det trodde jag aldrig jag skulle säga. Men detta är INTE roligt längre. Sofias sprakar så o imagen så det gör rikigt ont.

Vet du? Något litet säger mig att detta är en pojke. HAha! Det hade just varit snyggt. Annars är det världens starkaste tjej typ. Pippi... Ska höra med den duktiga läkaren om hon har lust att ta en extra koll. Det sår på kallelsen med stora bokstäver: VI GÖR INGEN KÖNSBESTÄMNING...Haha! Jag ligga där med ett bauta kikarsikte. Mannen ska vara med och både spana och försöka övertala henne att kolla. Men tror du inte man borde se ganska tydligt så sent?

Ska bli så himla spännande- Samtidigt lite läskigt. Vad är det jag ska få se därinne. Har fått lite nojjor senaste tiden. Tankar som kommer och går. Typ barnet har säkert läpp-gomspalt osv. tarmarna på magen. Det kan de ju faktiskt missa på UL . Eller har jag fel? Alltså kan man se mjukvävnad på UL?

Måste bara lägga in magbild. Har du någon ny på G? HUr gick det med skidorna har ni kommit iväg? Hur mår du själv? Något nytt om igångsättningen? Har du fått tid?
  • kajsalisa

Stor bautakram till dig Happiness. Nu är det nära...

• Happiness
    kajsalisa skrev 2011-02-15 19:44:33 följande:
    Stor bautakram till dig Happiness. Nu är det nära...
    Tack tjejen! ja nu är det nära *nostalgi-tänker-tillbaka* Helt otroligt..

Kram till dig hoppas du och TED mår bra *kram*

Tycker du inte att vi får ta och träffas någon vacker vårdag i Slottskogen? Först ska det banats dock
  • MCT79
    telgebo skrev 2011-02-15 19:24:05 följande:
    Hoppas det är ok att jag väntar med att skriva in mig på BF-listan ni har.
    Självklart är det okej! :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma