• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Muffe

;Många säger ju att det inte är ok att färga, men jag kommer nog göra det strax innan BF för att se lite fräsch ut

• färnik
    Evve81 skrev 2011-02-15 12:35:57 följande:
    Bara en snabb undran. VIsst är det OK att färga håret när man är gravid???
    Ja, det ska det vara, åtminstone när det handlar om några få tillfällen.

Fast jag tycker själv det är onödigt att utsätta såväl sin egen kropp som naturen för alla de kemikalier som hårfärgningsmedel innehåller... och än mindre mitt ofödda barn... Oskyldig
  • sugarrush
    Muffe skrev 2011-02-15 12:05:05 följande:
    Haha Sugar, vad jobbigt! Men kan du inte åka hem tidigare än honom idag, laga den där maten, duka upp fint med servetter och ljus i hela lägenheten så blir det väl bra igen?
    Du är ju gravid,då är det ok att bete sig så där Du blev ju bara besviken för att du så gärna ville göra HANS favvomat ju, det är ju gulligt.

Jag kom nyss från BM. Vecka 29 nu och det ser ut så här:

SF: 26
    Hjärtslag: 140 som vanligt
    Socker: 5.2, lite högt enligt mig men ok enligt bm
    Blodvärde: 113, bm säger åt mig att börja äta järntabletter... suck, får väl lyda henne?
    Blodtryck: 130/80. Jag tycker lite högt undertryck men det tycker inte hon...
    I övrtigt ingen äggvita i urinen eller liknande så allt såg bra ut!
    Jo haha, kanske ska göra det imorgon, då har jag tid på eftermiddagen/kvällen. Ikväll hade jag tänkt ta mig till gymmet och träna lite.

Du, om du behöver höja blodvärdet kan du ta blutsaft om du vill, istället för tabletter. MYCKET skonsammare mot magen!

Min mage är så super-svullen.. helt sjukt! Fattar inte vad jag ska ta mig till, jag ser gravid ut även i de mest luftiga tunikor. Förmodligen har det att göra med min gravidförstoppning, har inte gjort nr 2 på fyra dagar... suck! Går i mammabyxor varenda dag, alt. strumpbyxor, eftersom inga vanliga byxor passar!
    Jag vill ju inte få frågan om jag är gravid, men den kommer nog vilken dag som helst!
    Fjärde gången gillt?
  • Evve81
    färnik skrev 2011-02-15 12:51:40 följande:
    Ja, det ska det vara, åtminstone när det handlar om några få tillfällen.

Fast jag tycker själv det är onödigt att utsätta såväl sin egen kropp som naturen för alla de kemikalier som hårfärgningsmedel innehåller... och än mindre mitt ofödda barn... Oskyldig
    Jo fast jag ska göra slingor så jag har en sån där snygg mössa på mig så det är inte mycket som ens kommer på min hud. Jag har ju färgat håret tidigare när jag varit gravid och då gick det ju bra så jag ska göra slingor för gör jag dem nu behöver jag inte göra det mer denna graviditet
  • Muffe

Glömde säga att jag gått upp 8 kg! Lite rädd att det ska skena i väg, men fullt normal vikt enligt BM

Undrar om jag börjar få halsbränna? Känns jobbigt när jag böjer mig ner, som att jag ska spy och nu svider det liksom i halsen hela tiden.... blä! Har varit så i två dagar.

• MCT79
    Smålands jänta i storstaden skrev 2011-02-15 12:19:26 följande:
    Jag säger bara sablar SL!

Hur gick det för dig mct när du satt på bussen då? Inte skadad? Låtre läskigt att åka ner i diket!

CFM- centrum för fostermedicin på huddinge
    Nej det gick jättebra, vi mer gled ner och ena framdäcket blev hängande utan fäste så där stod vi! I minus 15 grader... friskt! Cool
  • kajsalisa

Telgobo; är du möjligtvis gamla "Väntan"? Det är nåt som känns så himla bekant med dig...

• needtobreathe
    Muffe;

Jag började med Fexim förra veckan :) Himla bra! I brusform dessutom, jag kan inte svälja tabletter - tuggar sönder dom istället, haha. Så de blev brus, och så innehåller dom C-vitamin också så de tas upp bättre. Kanon! Inga problem med magen men det brukar jag aldrig ha, den reagerar typ aldrig på något.. *peppar peppar*

Jag har haft halsbränna nu sen en månad, hatar det. Men knaprar Novalucol som inte hjälper ett skit så ska prova något annat, om jag orkar..
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma