• MCT79

Plus igen efter mf/ma

Hej brudar.. tänkte bara uppdatera er kort om mig.. fått mina provsvar nu... i tisdags var serum HCG 6.. lååååågt... i morse var det 2. Han sa att i teorin är jag fortfarande gravid efter som alla värden UNDER två är icke gravid. Men när han hörde att jg fortfarande blöder och har gjort så ordentligt så sa han att de lär vara under två i morgon. Så vi tar inga mer prover nu.
    Han var supertrevlig och eftersom jag är mindre ledsen nu så skojjade vi lite... han sa att jag var den "minst gravida gravida" han pratat med någonsin...hahahahah!

På det igen. jag kommer tillbaka till er snart. Riktigt gravid med ett fett starkt gravtest. Sådeså.

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-03 13:31:43 följande:
    Härligt att höra MCT, att du är så positiv! Du kommer vara tillbaks här supersnabbt, det kan jag lova! Skaffa lite ÄL-stickor och sätt igång fabriken!
    Ohh yes, det finns tio stickor kvar här hemma, sambon är laddad och blir sugen bara genom att se mig fixa frukostmackan och snart snart är det slut på blödningarna! Cool
  • MCT79
    Happiness skrev 2010-09-03 13:15:19 följande:
    Det slog mig...jag är nickelallergier. Köpte ny BH med bygel häromdagen. Undra om det är den som fått det hela att blossa upp. För det sitter under brösten precis där bygeln är...men det har också spridit dig. insida lår, insida armar och lite på sidan av magen. Skit skumt! Bara på några dagar....
    Det låter som det kan vara en förklaring. Nickelallergi kan få hela kroppen att reagera, man kan få utslag även på platser där man inte har varit i kontakt med metallen.  Brukar du dessutom ha exem låter det ju rätt troligt?
  • MCT79

Jag har en gammal kompis som döpte sin dotter till Lycka... då tyckte jagd et var märkligt nu är det fiiint.. =)

Idag fick jag ett spontanryck och gick till frissan... klippte av mig håret. Sådär. Det var jag värd. =)

• MCT79
    Muffe80 skrev 2010-09-08 13:02:02 följande:
    Kan inte, sitter bara och väntar på forsen av blod
    Gumman... kikar in här för att suga åt mig av lite hcg och så hittar jag dig, helt under isen... jag hoppas sååå att det kommer gå vägen för dig gumman! De bruna flytningarna upphörde förra gången, du har en del symtom och det finns det som har flytningar eller tom blödningar under hela graviditeten!

När mina stickor inte blev starkare så blev jag såklart ledsen.. men på ett annat plan bekräftade de lite vad jag kände i kroppen.. nått var fel..
    Din starka känsla över att det är mf på gång kan bero på att du har gått igenom det här tidigare alltså att du bara är rädd nu! Du har fått starka plus, de bruna flytningarna förra gången blev inte mer än just det! Jag hoppas och tror att det kommer gå superbra för dig.. Gör det det finns alla fina tjejer här inne, går det inte bra så finns jag och de andra tjejerna i systertråden... Oavsett vilket så är du inte ensam, jag vill bara du ska känna det!  *kraaaaam*
  • MCT79
    sofy skrev 2010-09-08 21:18:09 följande:
    haha nää, låångt ifrån ;) MF på 4+2-4+4.. Så de e en bit längre ;D men läkarna tror de berott på att de inte fäst ordentligt så därför har de kommit så fort.. denna gång va ju inte som ngn av dom andra gångerna så därför ska ja inte få mf nu, så ere ba! :) tror dock ja har sköra slemhinnor, eller ganska säker då proggisarna retar upp där hela tiden å efter sambon vart där igår me fingrarna o pillat också så.. ja :P de e ganska rimligt.. :)
    Bara nyfiken fråga, gjorde du nått annorlunda denna gången? Typ stod på huvudet när ägget fäste, käkade magiska piller eller dansade en särskild dans? *need to know!*  ;)
  • MCT79

Underbart att höra att du mår SKIIIT Muffe!  Cool Missförstå mig rätt nu!

Sofy jag håller alla tummar för att det inte är nått farligt!! Gällande det andra så tror jag att jag anammar vinet och poolpartyn. Det lät trevligt och faktiskt ganska vetenskapligt! Cool

Kissade på min äl-sticka i morse.. och döm om min förvåning när det börjar stegra redan! *chock* Följer den trenden den brukar så harjag äl redan om ett par dar...  vi får väl se. =))

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-09 08:04:23 följande:
    Godmorgon mina favorittjejer!
    Imorse använde jag mitt sista CB digital som jag hade liggandes hemma... Det var väl lika bra att bli av med skiten tänkte jag, numera hyser jag ju ett stort hat mot CB digital eftersom det oroar en massa folk i onödan då veckoindikatorn så ofta visar fel. Men vet ni, efter bara en minut kom resultatet "gravid 3+" upp i rutan. Det var ju skönt ändå och jag pustade ut, det visar ju att hormonet stiger!
    Men nu tänker jag ALDRIG mer i mitt liv köpa CB digital. Detta j-a skit-test alltså....!
    Yäääähjj!!
  • MCT79

Kikar in skickar en massa tankar och kramar och allt vad ni behöver till Sugarrush och Muffe!! Hoppas det inte är nån fara!!

Mitt hjärta gråter för er... önskar det var nått jag kunde säga eller göra... :(

• MCT79
    Odetta skrev 2010-09-22 18:56:30 följande:
    Hej igen...nu är jag tillbaks.

ÅH...nu tänker jag tycka lite synd om mig....och kanske ni kan prata lite vett i mig samtidigt?

Mannen min är på övernattnings APT (arbetsplatsträff eller vad det heter) och jag har såååååå svårt för sånnt!

altså...jag litar till 150% på min man, det är verkligen inte det....men jag har så mycket bagage som börjar spöka i min hjärna och det är så grymt jobbigt Exet var jämt borta och festade och drack, otrogen var han med och ljög om allt och det har satt sina spår. Den han dessutom var otrogen med var en tjej som lotsades vara min vän i över 1 år (tills jag kom på dem) vilket har gjort att jag har svårt för att lita på andra tjejjer.

I alla fall...nu är min man på övernattning på nått fint ställe med 25 kollegor och dem ska äta middag och dricka lite vin och sånnt ikväll. alla är säkert uppklädda och kvinnorna (5 stycken) som är med är säkert jätte fina dem med. Och här hemma sitter gravida jag med mage och trött jämt och till skillnad säkert skittråkig (ja, just nu har spökerna dödat mitt självförtroende). Jag litar på min man....men spökerna viskar hela tiden "varför skulle han inte ha lite kul med nån pingla?" och "fulla människor kan man inte lita på"

Nej...fulla människor kan man inte lita på...jag vet, jag har levt med en alkolist i 7 år....så fulla människor kan man inte lita på. Men mannen min, HONOM KAN jag lita på....det vet jag! Och ändå finns det där hjärnspöket och gnager på mitt förstånd

Och så försökte jag ringa tidigare (visste att han hade en ledig stund) och så är telefonen avstängd och OJ vad det snurrar till med ångest i huvudet på mig och grejjen är den att jag vet att det är fel på hans telefon för den stänger av sig hela tiden (han ska byta ut den) men så fort jag insåg att den är avstängd så kommer massor med gamla känslor upp, ångest och frustration...och så får jag sådan panik.

Jag har jobbat jätte jätte jätte mycket med mina spöken för jag vill verkligen inte att mitt förflutna ska påverka min älskade man, han är världens bästa och förtjänar verkligen inte allt skit som mina spöken intalar mig. Han förtjänar att få gå ut med sina kollegor och äta gott och dricka lite vin någon gång (händer kanske 2 ggr per år, och då är det just obligatoriska APTn...han går aldrig ut själv annars) utan att jag gör det surt för honom och sitter hemma som ett nervvrak. Jag vill inte vara såhär

Just nu både spökar det i mitt huvud och jag är så hormonell att jag har hormoner som kommer ur öronen....life is great
    Det där kunde vara mina ord Odd... EXAKT mina ord... Jag vet att det inte är lätt, jag kämpar även icke-gravid med mig själv... det är totalt ångest där man veeeeeeet att man kan lita på sin sambo. Likförbannat gör inte hjärnan det...
    Håll dig sysselsatt? För mig handlar det enbart om att döda tid.. och det måste vara aktiv sysselsättning... inget som att titta på film eller så...
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma