Plus igen efter mf/ma
Jobb och namn. Två intressant tema. Gillar det senare bäst.... Skall börja jobba fullt den 1. augusti. Men saker har, som ofta, kört ihop sig på jobbet så jag är redan stressad och lite arg. Typiskt. Inte mitt fel, men delvis mitt jobb att fixa. Otur helt enkelt. Gillar ju egentligen mitt jobb!! Hade mkt problem med sammandragninger redan från runt vecka 16 med bägge barnen. Inte onda, men många och kraftiga. Blir ju inte dirket bättre av stress...
Känner redan att det börjar strama och kännas lite obehaligt i magen, men hoppas det bara är ligamenten än så länge. Storebror kom ju för tidigt, lilebror när han skulle. Var på kontroller av tappen med lillebror och den var 39 mm första två kontroller och 35 sista och tredje kollen (var väl 32 veckor ca då). Den var stängd och fin hela tiden så läkaren menade att jag inte skulle oroa mig alls. Men är inte 35 mm tapp lite i kortaste laget? Eller spelar det ingen roll sålänge den är stängd? Någon som vet? Haft snabba förlossningar med bägge. Skall kolla med min läkare om jag inte kan få tappkoll denna gång med, trots att lillebor var snäll och stannade hela tiden till BF. Eller är jag bara nojig tro?
Namn ja! Vi klurar och klurar. Men har inga bra förslag annat än att jag gillar lite äldre namn som ju förvisso är trendiga igen. Har mest tjejnamn på lager. Men gillar tex
Iris
Märta
Ester
Astrid
och liknande. På pojkfronten är det lite torka dock....