Inlägg från: SmåBustroll |Visa alla inlägg
  • SmåBustroll

Plus igen efter mf/ma

Jobb och namn. Två intressant tema. Gillar det senare bäst.... Skall börja jobba fullt den 1. augusti. Men saker har, som ofta, kört ihop sig på jobbet så jag är redan stressad och lite arg. Typiskt. Inte mitt fel, men delvis mitt jobb att fixa. Otur helt enkelt. Gillar ju egentligen mitt jobb!! Hade mkt problem med sammandragninger redan från runt vecka 16 med bägge barnen. Inte onda, men många och kraftiga. Blir ju inte dirket bättre av stress...

Känner redan att det börjar strama och kännas lite obehaligt i magen, men hoppas det bara är ligamenten än så länge. Storebror kom ju för tidigt, lilebror när han skulle. Var på kontroller av tappen med lillebror och den var 39 mm första två kontroller och 35 sista och tredje kollen (var väl 32 veckor ca då). Den var stängd och fin hela tiden så läkaren menade att jag inte skulle oroa mig alls. Men är inte 35 mm tapp lite i kortaste laget? Eller spelar det ingen roll sålänge den är stängd? Någon som vet? Haft snabba förlossningar med bägge. Skall kolla med min läkare om jag inte kan få tappkoll denna gång med, trots att lillebor var snäll och stannade hela tiden till BF. Eller är jag bara nojig tro?

Namn ja! Vi klurar och klurar. Men har inga bra förslag annat än att jag gillar lite äldre namn som ju förvisso är trendiga igen. Har mest tjejnamn på lager. Men gillar tex 

Iris
    Märta
    Ester
    Astrid
    och liknande. På pojkfronten är det lite torka dock....         

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-07-25 15:45:03 följande:
    Småbustroll: så länge tappen är över 30 mm så räknar de den som opåverkad helt och hållet, över 40 mm är vad ogravida brukar ha så för den sakens skull behöver du inte oroa dig!

Dag och natt: visst känns det skönt! Så långt du har kommit, snart kan bebis komma utan problem ju :) fint namn ni kommit fram till! Är du klar med alla förberedelser?

Ah! Tack försökt hitta på nätet och tycker alla verkar ha 50-60 mm men då var ju min helt ok som läkaren förvisso sa. Stress och sd är ju inget hitt, men tappen klarade det ju sist. Varför storebror var för tidig får jag nog aldrig svar på. Bara hoppas nästa kommer ca när den ska

Grattis till alla nya veckor och milstolpar för er andra. Och Vera är ju superfint! Får vara med på favoritlistan här med!
  • SmåBustroll

Gillar Siri! Absolut med på favvolistan här. Men en nära släkting har det namnet så funderar på Iris istället. Astrid och Ingrid gillar vi med.

Var det inte denna veckan för Bjornis ja?! Och du, Cat, det SKA gå bra nu!!! Kram och lycka till alla ni med vul och ul. Själv längtar jag till rul i slutet av augusti. Har inte känt bebis nämnvärt. Ett och annat ryck som kan vara bebis, men osäker. Kanske placentan fram denna gång... Visar sig. Hoppas allt är bra i vart fall.

• SmåBustroll

Har sluppit järntabletter med de tidigare två... Hoppas slippa nu med. Trodde för övrigt att denna grav kanske kunde bli snällare mot mig med sammandragningar men så började jag jobba och tji fick jag ont i mage och rygg dessutom idag. Inte mkt, men tillräckligt för att jag skall oroa mig för hur jag skall orka hela hösten. 16 hela veckor idag och känndr fortfarande bara svaga små rörelser av bebis. Usch. Sorry för gnäll men känner mig inte på topp....

Edith är vackert! Mary ickså ,-)

• SmåBustroll

Sittet och väntar på att storebror skall somna, så mobilsurfar jag med. Bf efter tidigt ul är 20/1-13. Får se vad det blir på rul den 27!!!!

Har lyckats ta det lugnare på jobbet (trots lång dag) samt kännt minis små kickar. Känns bra, så nu är jag mindre orolig och har inte varit besvärad av sd idag. Så skönt.

Lisa och Cat. Håller tummarna för bara positiva och bra besked i morgon!!!! Kram till er bägge!!

• SmåBustroll
    KMW skrev 2012-08-07 19:17:34 följande:
    Skriver som dom gör i trolltrådarna. Poppar mig en skål popcorn och lutar mig tillbaka...

Låter som en plan *letar febrilt efter popcornen*
  • SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-07 19:24:48 följande:
    Småbustroll: känner du mini redan? Eller funkar min gravidhjärna så dåligt att du är längre gången än jag tror? :)

16+4, tredje barnet.... Kände nr två tidigare och nr ett senare. Det är ju såolika, men kömför med mig själv. Därav nojigheten...

Låter härligt med familjemys Odd. Här har nästan alla somnat. Pappan har somnat istället för storebror som bara leker och ordnar istället. Typiskt
  • SmåBustroll
    Odetta skrev 2012-08-07 19:35:18 följande:

Haha, familjemys vetefan...det som ska göras nu är att fånga in två hulliganer, ge dessa något att äta...jaga dem med pyjamas och tandborstar och slutligen fånga in dem och natta. Stora hulliganen kommer efter det komma upp minst 4-5 ggr för att kissa innan han somnar.

Myset efter detta blir att tillsammans med älsklingen somna till en film på datorn. Bra va?

Filmmys!! Trevligt. Jaga huliganer, ja ja Har ju sin charm det med

Minsta här somnade fint. Storebror är kissad och lagd och nu tyst... Han varvar genom att ligga och sparka i väggen och sjunga om "Brandman Sam" (engelsk barnserie han älskar)  . Detta brukar resultera i att lillebror vaknar. Men idag klarade vi oss genom showen ganska lugnt, så nu sover nog bägge. Pappa är vaken igen

• SmåBustroll
    LisaVäntar skrev 2012-08-07 19:41:38 följande:
    Då har du gått längre än jag trodde (och kunde räkna ut ;)) då kände jag också, både denna och förra gången. Inte alls långt kvar till RUL :) ska ni ta reda på vad det blir?

Så snabbt alla andras graviditeter går, tycker helt ärligt att det kändes som om ni nyss plussade, både odd och kmw!
    Jag är 23+6 idag!

Så mysigt det låter med busungar som inte somnar och som ska jagas runt :D längtar!!!

Tiden går så fort Rul blir 27. Skall ta reda på vad det blir om det går att se. Nyfiken! Idag var det en kund på jobbet som utbrast "åh, du väntar en pojke". Har tydligen pojkmage Har ju två pojkar sen innan så sannolikheten att det blir en till är ju lite större än att det blir en flicka. Fast det är ju bara marginelt.

24 hela för dig i morgon då!! Grattis!!  
  • SmåBustroll

MIMMI. Skall hålla tummar, tår och allt annat jag hittar att hålla Åh vad jag önskar er massor massor massor av LYCKA TILL!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma