• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • kajsalisa

Mmmm, på sistone springer jag på toa minst två gånger per natt. Vanligtvis går jag aldrig på toa på nätterna...

• Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-07-08 21:12:53 följande:
    Mitt kiss har gått från skvättande i början av graviditeten för att sedan kissa normal mycket för att nu denna vecka igen småskvätta. Så för mig går det upp och ner hela tiden med kissandet.

Mabaja överväger olja, har barnolja redan hemma då jag vägrar att sluta använda tvål i underlivet så har min gyn sagt att det är bra om jag smörjer mig med det efter jag duschat. Men det luktar ju typ inget och känner man sig inte väldigt fet av den? Tar det lång tid innan det går in i huden? Jag hatar nämligen att känna mig klibbig där av alla frågor....lite känslig är jag hahhaaha..
    Jag tycker oljan går in fortare in i huden än hth hudlotion som jag använder annars på övriga kroppen. Man är inte kladdig för fem öre.. Jag är iaf nöjd med babyolja! och kommer fortsätta med det.. :)
  • rontgensyrran
    Mamma till W skrev 2010-07-08 22:05:30 följande:
    Jag tycker oljan går in fortare in i huden än hth hudlotion som jag använder annars på övriga kroppen. Man är inte kladdig för fem öre.. Jag är iaf nöjd med babyolja! och kommer fortsätta med det.. :)
    Så bra att det går in snabbt i huden :D Ska nog prova redan ikväll.
  • Bjornis
    kajsalisa skrev 2010-07-08 21:54:08 följande:
    Mmmm, på sistone springer jag på toa minst två gånger per natt. Vanligtvis går jag aldrig på toa på nätterna...
    Jag går iofs altid på toa på nätterna i vanliga fall också men märker också att det knappt kommer nåt kiss nu Irriterande. Och just nu i Vietnam dricker jag ju en del. Men sväller också iofs.
  • rontgensyrran

Jag hade såklart slängt min barnolja när jag rensade i skåpet sist. Kom på att den hade ju läkt :/ jajaja...får prova nåt annat.

• Smålands jänta i storstaden

Då började det med rosa flytningar igen. Fick panik och åkte in. Allt såg bra ut och den satt bra i livmodern, men hon såg inget foster eller hkärta men enligt läkaren var det normalt? Gulekroppen var stor och fin och hinnesäcken stämde med 6 veckor. Någon av er som gjort vul vid 5+4 eller runt där? Vad såg ni då? Blödningen kom troligen från ett ytligt kärl på tappen sa hon för hon kunde inte alls se någon blödning. Nu hoppas vi på att hjärtat slår den 19 när vi ska tillbaka!

• Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 10:54:24 följande:
    Då började det med rosa flytningar igen. Fick panik och åkte in. Allt såg bra ut och den satt bra i livmodern, men hon såg inget foster eller hkärta men enligt läkaren var det normalt? Gulekroppen var stor och fin och hinnesäcken stämde med 6 veckor. Någon av er som gjort vul vid 5+4 eller runt där? Vad såg ni då? Blödningen kom troligen från ett ytligt kärl på tappen sa hon för hon kunde inte alls se någon blödning. Nu hoppas vi på att hjärtat slår den 19 när vi ska tillbaka!
    Åh så jobbigt när det blir sådär...varken bu eller bä liksom *kramar om*

Jag har inte gjort vul i den veckan, men det för jag har alltid hört att det är ingen ide för man kan ändå inte se något. Gjorde vul i v6+6 denna graviditet och då syntes ju bebis med hjärta, men det syntes verkligen bara yttepyttelitet och bara som en liten ljusgrå fläck.

Så om läkaren sa att det såg fint ut så gjorde det nog det gumman. Och att blödningen inte kommer innifrån är ju hur bra som hellst...då är det nog bara slemhinnan som är lite skör och det är ju faktiskt helt ofarligt.

****håller tummarna och skicar en kram****
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Angående smörja in disskussionen

Jag kan varmt rekomendera Weledas olja...den luktar supergott och känns helt underbar.

För mig har det inte hjälpt mot bristningar dock, men det KÄNNS skönt att smörja in en spännd mage med en mjuk olja.

*kram* 

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Smålands jänta i storstaden

Odd: hoppas verkligen att du har rätt med att det bara var för tidigt. Nästa gång kommer jag ju vara 7+1 och då måste de ju kunna se om det utvecklats något ju! Måste försöka lyssna på läkaren för hon sa ju faktiskt att det såg bra ut... MEN sen avslutade hon med att vi får hålla tummarna, det gör mig förvirrad och orolig... Bara 10 dagar kvar...

• rontgensyrran
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-07-09 11:16:35 följande:
    Odd: hoppas verkligen att du har rätt med att det bara var för tidigt. Nästa gång kommer jag ju vara 7+1 och då måste de ju kunna se om det utvecklats något ju! Måste försöka lyssna på läkaren för hon sa ju faktiskt att det såg bra ut... MEN sen avslutade hon med att vi får hålla tummarna, det gör mig förvirrad och orolig... Bara 10 dagar kvar...

Även om allt ser bra ut nu, finns ju fortfarande en liten risk att nåt går fel längre fram så det var nog det hon menade att ni skulle hålla tummarna. Men denna gången ska det gå bra för dig!

Och såklart att det är positivt att det ser bra ut nu eller hur? Det är det du får glädja dig åt och föröska att slappna av fast det inte är lätt! Tro mig jag vet. Nojjar ibland fortfarande och då har man ändå kommit en bit på vägen.

Det är faktiskt vanligt att folk blöder lite grann av normala anledningar och det har gått jättebra för dem!

Kramar

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma