Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-05-25 23:01:55 följande:

Haha du börjar bli en tjockis där på magen snart då ''fnissar'' men en söt tjockis mage då den snyggaste vi kvinnor han få till oss

Haha ja städa på gumman du har ju bara 5 månader på dig Såklart hon blir lika snygg och fin och klock som som sin mor och kanske lika envis med

Hahaha ja du gumman mina barn också legat på 150-155 och 160 slag i min och jag fått 1 flicka 2 pojkar

jag har sådan boar lust så det inte är klokt, nästa vecka badrummet ha ha
    Gravid v.18+2 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-25 23:05:38 följande:

iiiiih hahaha det e ju det men jag måste bara jag kommer puss och krammas och sniffa in ''ungdommen''

Haha ja men då kommer hon tidigare.

Jag har inte haft det lätt haha barnen har velat stanna kvar där men fått komma ut med ''våld'' som sagt Första v 41+1 Andra 41+2 och Tredje ville oxå stanna kvar men fick inte utan var tvungen o komma v 37+5

Vi får se när hon föds, men jag tror nog att det blir före BF även om alla mina äldre barn har kommit ut tidigare pga induktion=igångsättning pga den där jädra hepatos som jag verkligen hoppas slippa denna gång. Skulle vara skönt att få ha en normal graviditet och en förlossning som startar av sig självt. Alla säger att en ingångsatt förlossning gör så mycket ondare men jag har ju inget att jämföra med. Det jobbiga bara med igångsatta är att mina förlossningar då har varit värkar utan paus utan värkstormar och jag har öppnat mig rekordfort så det vore ju kul att veta hur en förlossning som startar spontant känns om jag får värkstorm då med eller inte.

Vore kul om vi kunde ses då när du kommer till sverige beroende på hur man mår och om man kommit hem från BB ändå.
    Gravid v.18+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-28 17:00:47 följande:
    Pancakes:Varför snitt? Har du nog skrivit men jag har glömt. Du måste berätta om det sedan för jag är aningens rädd att det ska bli snitt här med. Bebis ligger så  bra med huvudet åt fel håll.....

Idag har vi köpt lite bebisgrejor. Eller tvättlappar och våtservetter. Jag som brukar älska att shoppa tycker numera mest att jag direkt blir alldeles kallsvettig och trött...... I alla fall kan jag berätta att kappahl hade alla bhar för 99 kr så jag har köpt mig 2 st amningsbhar idag.
    Vad jag förstår så ska Pancakes snittas för att bebis inte ligger med huvudet ner, men jag kan ha fel.
    Gravid v.18+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Nån som hört från Pancakes?

Jag har börjat få sammandragningar nu, hade sjukt mycket sånt senaste graviditeten, kunde inte ens stå upp utan då hade jag en konstant sammandragning hela tiden magen var stenhård. Nu kommer det bara lite grann när jag rör mig, såklart det känns men gör inte så ont att man dör direkt.

Gravid v.19+3 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 22:19:24 följande:

Då borde hon vara så pass perfekt att förlossningen kommer vara utan igångsättning

OM du skulle få igångsättning är MITT råd att du säger till barnmorskan att dom får ha en bra nivå på droppen att den inte blir för kraftigt. Bara ett råd från mig ! Jag blev ju igångsatt på slutet och fick en nivår som heter duga !! den var så kraftig att mina värkar var okontrollerade och då var det så att jag svimmade och tappade bort mig själv och ebba kom ut med sugklocka och nära akutsnitt henns hjärta gick ju ner.

Jag fick värkdropp med första på slutet (igångsätttning) fick EDA när jag var öppen 9 cm, sonen låg högt upp så jag fick EDA s jag skulle hinna vila och samla kraft inför utdrivningsskedet. Mina värkar dog ut så jag hade krystkänsla i 4 timmar att det liksom tryckte på som man ville bajsa typ.

Med min första dotter, också igångsättning så fick jag också dropp sista minuten då BM trodde att det behövdes då jag hade värkar sällan men jag fick ut henne ändå.

Med trean också ingångsättning så behövdes inget dropp. De har tatt hål på hinnorna varje gång och så har värkarna satt igång ordentligt, värkstorm utan dess like, så fort en värk börjar sjunka från toppen så kommer nästa, hinner ju inte vila nåt emellan utan det är bara att gilla läget. Men fort går det, öppen 10 cm på 1-2 timmar.
    Gravid v.19+6 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Jag var in till akutgyn o fredags, blödde ju i onsdags och hade ju så ont i torsdags och sdr så jag åkte in till slut. Allt är bara bra, fullt ös på bebis har det vart sedan dess och det är världens sötaste lilla flicka som ligger i min mage, åhh jag fick ju se henne på UL i fredags.

Idag har jag gått 140 dagar så nu är det bara hälften kvar till BF, men jag föder nog garanterat innan BF, de endra har fötts före så jag tror nog min kropp sätter igång det själv innan typ runt v.38-39 nångång.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-05 19:11:29 följande:
    På mig har man ju inte tagit hinnorna någon gång eftersom barnen inte varit fixerade.... Med dottern var jag fullt öppen innan vattnet gick och det blir ju väldigt "pang på" när vattnet går och barnet åker ner. Så slutet har varit väldigt intensivt. Vilket var tur med sonen för det var nära att det blev akutsnitt..... Han kom ut i sista stund
    Konstigt, på mig har det tatt vattnet med alla tre och ingen har legat fixerad utan ruckbara iaf de 2 första barnen.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-05 19:56:33 följande:
    Dottern låg väldigt långt upp och sonen var nog också högt upp. Man tar inte vattnet för att det finns risk att navelsträngen kommer i kläm. Så har det varit för mig i alla fall!
    Okej men de tog hål på hinnorna med alla, med tredje fick doulan pressa ner medans BM tog hål på hinnorna.
  • telgebo
    kalmar brud skrev 2011-06-06 08:36:47 följande:
    När blev ni gravida igen efter erat MF???

Jag började blöda igår kväll vecka 6 (5+2) och idag tog jag ett digitalt cb test för att kolla och det var negativt. Jag tog det dock INTE med morgon urin.

Men det är bara att inse att man får ta nya tag.
    Tråkigt med ditt MF.

Jag fick MA i slutet på maj förra året och blev gravid igen i slutet av januari i år. Så det tog ganska så exakt 8 månader.
    Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 09:03:11 följande:
    Hmm igår började ja blöda näsblod helt plötsligt, aldrig gjort innan, sen fick ja molvärk i magen o idag vaknade ja me metallsmak i munnen.. haha.. får se om mensen dyker upp denna månad eller icke.. metallsmaken kände ja 1v innan ja testade + me Devin.. men jaja den som lever får se! :)
    Såna där saker har jag också vart med om, började blöda näsblod bara sådär på juldagen 2009 och började genast hoppas bara för att bli besviken och förbannad på testerna som visade negativt och så ett konstigt plus på ett utav och så en vrålkonstig mens på det.

Hoppas du får det resultat du önskar.
    Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma