3 barns mamma84 skrev 2011-06-04 22:19:24 följande:
Då borde hon vara så pass perfekt att förlossningen kommer vara utan igångsättning 
OM du skulle få igångsättning är MITT råd att du säger till barnmorskan att dom får ha en bra nivå på droppen att den inte blir för kraftigt. Bara ett råd från mig ! Jag blev ju igångsatt på slutet och fick en nivår som heter duga !! den var så kraftig att mina värkar var okontrollerade och då var det så att jag svimmade och tappade bort mig själv och ebba kom ut med sugklocka och nära akutsnitt henns hjärta gick ju ner.
Jag fick värkdropp med första på slutet (igångsätttning) fick EDA när jag var öppen 9 cm, sonen låg högt upp så jag fick EDA s jag skulle hinna vila och samla kraft inför utdrivningsskedet. Mina värkar dog ut så jag hade krystkänsla i 4 timmar att det liksom tryckte på som man ville bajsa typ.
Med min första dotter, också igångsättning så fick jag också dropp sista minuten då BM trodde att det behövdes då jag hade värkar sällan men jag fick ut henne ändå.
Med trean också ingångsättning så behövdes inget dropp. De har tatt hål på hinnorna varje gång och så har värkarna satt igång ordentligt, värkstorm utan dess like, så fort en värk börjar sjunka från toppen så kommer nästa, hinner ju inte vila nåt emellan utan det är bara att gilla läget. Men fort går det, öppen 10 cm på 1-2 timmar.