PåvägMotSyskon skrev 2011-05-14 20:13:06 följande:
snacka om att bete sig omoget. Som om det skulle va ditt fel att hon inte är fertil utav sig? underligt beteende. Som syster själv så är jag glad över att mina syskon fått barn.. skulle aldrig falla mig in och sänka den personen genom att klaga, när det är ett utav de få tillfällena man genomgår de mest fantastiska resan i ens liv.
Att anklaga att någon är en dålig förälder är väldigt kränkande.... och det känns ganska desperat att säga så.. Anledningen till att du inte är med dina barn vet jag inte, men oavsett så tror jag att alla är en bra mamma. Och även den bästa har sina dåliga dagar. Man är inte mer än mänsklig.
Men herregud, inte kunna köpa presenter, precis som om alla lever på 10:- innan lön kommer..
Du skulle kunna trycka upp de i ansikte på henne att inom vissa arbeten så får de lön den 15.e, alla får inte samma datum.
Skit i henne nu, även om de säkert gör ont o säga så om din syster.. så njut av graviditeten och så får du se hur hon beter sig sen.. För du vill väl inte att hon suger ur din energi som ska gå till bebisen sen..
Ja, hon är väldigt underlig. Att hon har varit flummig sedan hon var 17 år är jag medveten om men att hon ska vara en sådan bitter surfi**a trodde jag faktiskt inte. Trodde aldrig att hon skulle ringa och anmäla mig och försöka se till att jag blir av med mitt barn. Blir jag det så vet jag fan inte vad jag gör. Hon är ingen vidare bra mamma själv som är sådan jädra gnällkärring rent utav av. Sedan att hon går på mig för att få ur sig sin egen skit är ju bara för sorgligt.
Jag kommer säga som det är till soc att den här anmälan bottnar bara i missunnsamhet och svartsjuka och sedan kan jag ju dra upp alla hennes svaga punkter som mamma, har god lust att göra det men jag vet inte om det tjänar nåt till. Vill bara inte ha en massa soc rännande och oro under min troligtsvis sista graviditet och under min tid som mamma. Hat haft tillräckligt jobbigt med mitt ex och vår separation och har stundtals fortfarande då exet är en riktig jubelidiot och självisk jävel som försöker radera mig även ur barnens liv.
Soc fann inget som gjorde mig till en dålig mamma, vi har nu hamnat hos familjerätten pga att pappan vägrar samarbeta med mig, men att jag skulle bli en dålig mamma nu helt plötsligt är för mig en gåta som jag inte fattar vad min syrra får det ifrån. Hon har inte ens träffat mina barn, hon har aldrig sett mig som mamma och vi har inte ens nån bra kontakt, kan gå år mellan kontakterna.
Hoppas hon skäms riktigt jävla dåligt över det hon gjort, om soc tar mitt barn ifrån mig så är det fan hennes fel och då ligger hämnden inte långt borta att straffa henna på nåt sätt, så känns det iaf.