Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Fel 63 dagar sedan den 15 mars till dagens datum. Räknar jag rätt nu? Snabbräknar i huvudet

Gravid v.17+1 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-17 15:33:14 följande:
    Jag har sagt fel från första början jag räkande igår och jag hade mens 14-15 mars ja det stämmer men april ja då hade jag dessa saker hmm 2-3 april för vi åkte till sverige 29:e april och 30:e april hade jag inget och inte 1 april häller så ca 2-3 april kom dessa blödningarna. slutade 5-6 april så då borde jag vara i vecka 6 ? eller 7 ?
    Men om du räknar från april då mensen började om det nu var mens så är det ju 45 dagar sedan och då är du i v.6 då borde ju testerna visa klart positivt om du är gravid. Det kan inte vara så att mensen är oregelbunden nu då efter du vart gravid och så?  För om du har 28 dagars cykel så borde du fått mens den 29 april igen.
    Gravid v.17+2 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-17 15:35:03 följande:
    Telge:
    Jag borde bara ge upp jag e nog inte gravid bara sken jävla skit gravid
    Men varför är jag hungrig hela tiden fast jag äter har jag mask eller ???
    Och törstig som FAN !!
    Och kissar som en kamel
    Huvudvärk som jag nu haft i 3 dagar
    ''Jävla kropp skit''
    Kan säga att jag må sådär före mens, ont i huvudet skittrött, hungrig osv utan att vara det minsta gravid. Denna gång så var jag bara kissnödig som fasen och ont i brösten, riktigt ont i brösten innan plus. Först i v.7-8 kom illamåendet.

Jag har fortfarande ont i brösten och är i v.17+2 idag.

Har ni andra runt min vecka ont i brösten som ibörjan av graviditeten.

En annan fråga; jag har så ont i magen stundtals, känner inte igen detta. Alltså det sitter i livmodern och typ svider till ordentligt. Vad kan det vara tro?
  • telgebo

Världena magsjuka har jag åkt på Bara rann helt oväntat och fy fasen vad slut jag känner mig nu och orolig för stjärna i magen.

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-17 16:35:16 följande:
    Telgebo: Magsjuka är inte farligt för bebis i magen. Jag hade en REJÄL kräksjuka i februari när jag var i v 16 och bebis tar alltid det den behöver så att säga. Blir man inte bättre på några dagar så ska man kanske söka hjälp. Krya på dig!
    Är det säkert? Jag har inte ätit nåt idag, eller det lilla jag fått i mig har åkt ut, bara rinner.

Vågar man äta ett äpple eller ska jag strunta i det?

Är helt död, uttömd på energi. Bara bebis klarar sig och får näring så.
  • telgebo

Usch orolig för bebisen efter gårdagens magsjuka, inte känt nåt utav den och tycker magen är mindre också.

Gravid v.17+3 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 10:24:04 följande:
    Svullnade har väl gått över ?
    Hmm men du om du är orolg kontaka bm men jag tror nog din sessa i magen har det bra inne i sin mammas mage
    Svullen har jag inte varit och jag var hos BM i måndags och d hördes fina starka hjärtslag från bebisen och den tom sparkade på dopplern och flyttade på sig.

Jag kan inte kontakta BM hur ofta som helst, hon blir ju galen på mig

Sessa? Ha ha du är säker du på en flicka. Vi får väl se på måndag om jag ens får veta och om den lever.
  • telgebo

Jag väl känna som du Kjaam.

• telgebo

Hemma från sjukhuset, blev inlagd med dropp från 16.30-21.45 idag, jag fixade inte att sova på sjukhuset. Jag kämpade verkligen för att fixa det men det gick inte, bara grät och grät och fick ren panik, mycket jobbiga minnen just från den avdelningen dessutom så jag fick till slut åka hem. Har fått behålla dom 2 mackor jag fick där och det är första maten jag fått behålla sedan jag blev sjuk.

Jag var uttorkad därav droppet, 2 liter vätska.

Bebisen mår bra fick se hjärtat slå men jag såg inte så mycket då den med huvudet mot transducern liksom men hjärtat slog och läkaren visade mig det.

• telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-18 11:42:05 följande:
    Ja absolut det är en sessa där inne och du hon har det bra ska du se just nu sover hon bara.
    Jag kommer håg med Elias han var lugn i 1 dag och jag blev såklart rädd v 21 ca var jag då och det är då dom kan bli lite lugna.
    Det är okej och om du vill ha liv rusta lite på magen dansa sätt på musik ta en lampa mot magen drick kallt eller en isbit i munnen.
    Prata lite lugnt och känn med handen.

På måndag gumman fan jag längtar ju för dig med
    Ha ha, du är rolig du

Min bebis är lignet där inne, isbit, kall dricka och ruska på magen hjälper inte, den sparkar men inget jag känner inte.

Jo längtar jag också till måndag och samtidigt är jag livrädd, då är det exakt 1 år sedan jag fick MA beskedet.

Jag är inte i v.21 än utan v.17+4 idag.
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma