Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Safireee skrev 2011-06-08 13:51:12 följande:
    Pancakes: Vilken söting!

Sofy: Åh vad spännande! Lova att testa imorgon när testen kommer!  

Telgebo: Full fart i magen alltså!
    Min bebis verkar trivas bra i samma läge hela tiden, för den spakar i princip enbart neråt blåsan till. Vi såg på RUL att den låg och gosade med ryggen mot moderkakan och fötterna ner. Lite svårt att känna sparkarna ordentligt från utsidan, men ibland lyckas jag. 
    Min lilla bebis är som mest aktiv på morgonen, det är så mysigt att vakna och känna henne där inne, nu är det verkligen sparkar åt alla håll och kanter och även neråt underlivet till och det är väl inte lika skönt. Är rädd att en fot ska komma ut där inte så troligt men ibland får hon ju in en fullträff. Hon kan även kittlas rejält på insidan ibland, lite svårt att klia sig på insidan av magen

Jag fick ju se henne på UL i fredags och jädrar vad söt hon är alltså, såg de små fötterna, såååå gulliga. Längtar till oktober som fasen. När är det du har BF?
    Gravid v.20+2 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Åhhh, shit vad trött jag är och klockan är bara 14. Blev inte så mycket sömn inatt, hade en kille som inte kunde låta mig vara och skulle pussa på mig hela tiden  Hjärta

• telgebo
    Safireee skrev 2011-06-08 14:14:24 följande:
    Telgebo: Jag har BF 23 oktober, samma som du va?
    Näämen, vad kul Då har vi ju exakt samma BF datum Det är dessutom min födelsedag. Blir spännande att följas åt

Hur mår du då?

Jag mår kanonbra på alla sätt och vis tack och lov. De första veckorna var inte så roliga, visst var jag glad åt graviditeten, men huga av orolig, nojjig, illamående och trött man var. Nu mår jag bara underbart, skönt att det är sommar lättare att klä sig och så ljuset och värme. Gillar inte alls mörker och kyla.

Magen är lagom stor, det enda är väl det onda knät och så tån då som är infekterad men det är förhoppningvis över om några veckor.

Imorgon är det dags för BM besök, det första efter RUL, ska bli intressant att se vad vågen står på och så få lyssna på hjärtljuden, myyys.
  • telgebo
    kalmar brud skrev 2011-06-09 19:30:54 följande:
    När fick ni ÄL igen efter MF?? Hur snabbt fick ni erat +
    MA den 23 maj 2010. ÄL-test positivt den 7 juni, plussade först den 12 februari året därpå och är nu i v.21.

Kommer hem från ett stekhet centrum, fy fasen vilket liv, hela stan är full av studentfirare och åker runt på stora lastbilsflak och tutar och för ett jävla oväsen och till råga på allt så jädra varmt att jag inte står ut. typ 40 grader vid busshållplatsen.

Ett fyllo ramlade på mig också och tog emot sig på magen på mig också, jädra drägg. håll dig hemma.Demon
    Gravid v.20+4 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-11 07:52:23 följande:
    Hej tjejer.

Har knappt vart inne denna vecka, nån snabbis bara. Tack Kjaam för testerna, dom kom fram! :D

Har testat o får bara svaga streck.. ingen mens än.. så jag vet inte.. vi får avvakta o se helt enkelt, testar igen på månda om inget hänt innan dess.

Kram, hoppas ni har en bra helg!
    Du kan inte ta ett CB digital då med vecko indikator?
    Gravid v.20+5 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-11 11:57:01 följande:
    Kan ja väl, men onödigt o lägga pengar på de nu, de visar sig ju sen om inte annat. :)
    var mer ett tips om du nu vill få svar på om du är gravid eller inte för att få progesteron snabbt om du nu är gravid om du nu ska behålla.

Jag har en fråga: Kan huvudvärk bero på lågt blodtryck? Jag har ju bara 90/60 och har idag så ont i skallen.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-11 12:02:36 följande:
    Som sagt, den som lever får se vad som händer, det som sker - det sker.. och så får de va den här gången, oavsett om jag är preggo eller ej. :)

Ja, eller vätskebrist, de är ju ganska varmt.. jag hade lågt graviditeten igenom men hade bara huvudvärk när jag hade näringsbrist.
    Okej ska inte tjata mer om det

Jo näringsbrist har jag nog för jag pallar inte att äta i denna värme, mat lockar inte utan det blir mycket frukt och sånt istället nu.
    Jag brukar inte ha såhär lågt bltr när jag är gravid, det är första gången jag har det i samband med graviditet. Frågade min BM vad det kan tänkas bero på och hon frågade då om jag drack ordentligt och det gör jag ju och jag har svårt att tro att ett lågt bltr som jag haft från graviditetens början skulle bero på vätskebrist. Jag dricker ju mer nu och har lägre. När jag inte är gravid är jag sämre på att dricka och har ett blodtryck på 110-120/60-70.
  • telgebo
    acure skrev 2011-06-11 12:05:02 följande:
    telge: jag hade lågt blodtryck hela grav. och hade ibland jätteont i huvudet så jag trodde att jag hade fått havandeskapsförgiftning och högt blodtryck, men icke. vad jag förstår kan man få liknande symptom om trycket är lågt. ta det lugnt och ät regelbundet så du inte svimmar.
    Huvudvärken är nästan borta, men nu är jag istället skittrött och skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu.

När jag väntade mitt yngsta barn så hade jag vid minst 2 tillfällen så fruktansvärt ont i huvudet värre än migrän så jag fick åka in till förlossningen då barnets puls gick upp så pass mycket att det var fråga om de skulle akutsnitta det pga det. Var uppe i 220 slag/minut vid dessa tillfällen eftersom min smärta i skallen var så extrem.
  • telgebo
    Safireee skrev 2011-06-11 17:20:15 följande:
    Jag har också haft huvudvärk vissa dagar, men det har jag kopplat till antingen vätskebrist eller järnbrist. Men jag vet inte exakt varför. Har haft normalt blodtryck hela tiden förutom i början innan jag fick min illamåendemedicin. Kan ju även vara omslag i vädret och sånt eftersom min man också haft sanslös huvudvärk vissa av de där dagarna. Men oavsett varför är det ju väldigt jobbigt!

Idag och i onsdags har jag varit helt matt. Det är som att all energi runnit ur kroppen och man inte kan göra annat än att ligga ner, annars börjar musklerna att darra. Har legat i sängen nästan hela dagen idag och så var min man ute med dottern. Skönt! Nu känner jag hur krafterna återvänder. Nån annan som råkar ut för såna här "zombieförlamningar" som jag kallar dem? Flört  (det verkar inte ha något med mat att göra för jag äter som vanligt och varken koffein eller socker funkar som energihöjare). Obestämd
    Ja gud, jag har varit skittrött de senaste dagarna, fattar inte hur jag överlevt egentligen. Sover inget vidare hos min kille och värmen gör en också helt slut.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-11 19:17:19 följande:
    Telge: Du har väl ganska lågt HB? Det kan man också få ont i huvudet av. efter mitt MA när mitt blödvärde var på 80 så kunde jag bara sitta några minuter i taget annars höll huvudet på sprängas!

Vi har värsta sommarvärmen här! Vi har till och med varit och badat i en sjö idag. Jag har också badat och visst är väl det OK när man är gravid? Det blir ju inget bad när bebis är född för avslaget lär man ju ha ett tag!
    Jag har 111 i hB nu och har inte varit i närheten av den huvudvärken som jag hade under min förra graviditet då skallen var nära på att sprängas av värk.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma