Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

3 barns mamma84 skrev 2011-06-06 10:29:33 följande:
    Slupar i mig kaffe och sätter mig i halsen vad säger du gumman hahahaha
    Ha ha, sätter du dig i halsen?
    Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Grattis Pancakes

• telgebo

Är det någon som vet när BM börjar mäta SF-måttet? Är det i v.20 eller v.25?

• telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 17:51:18 följande:
    inte 20 iaf...minns inte när de började mäta, men det var iaf senare...
    Då var det kanske v.25 då, tänk vad fort man glömmer.

Läste att nån annan skulle mäta magen vid nästa BM besök och hon har BF dagen efter mig så reagerade lite att det redan var dags att börja ta det.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-06-06 17:54:58 följande:
    Telgebo: På mig gjorde hon det i v 25 när man fick moderskapsintyget.
    Okej då är det nog v.25 då. Moderskapsintyget har jag alltid fått i v.20 dock med alla mina tre barn, men det kanske är annorlunda nu.
  • telgebo

Sofy: När tänkte du testa? Jag testade plus i denna graviditet 2 dagar före BIM. Nu är jag så nyfiken så nu får du testa ha ha.

• telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 19:57:33 följande:
    Alltså, när han fick NAN + lactulos så gick de inte alls, även om de blev lösare bajs.. han försökte, skrek, vred sig, fick panik.. o ja fick stå o massera nästintill konstant samt köra me windin otaliga ggr om dagen, trots att man max ska använda den 3 ggr. Men de funkade inte utan.

Med Altheran så äter han mer, o vi har lactulos i morgon + kväll, o då kan han bajsa själv, o pruttar hejvtilt. Han sover mindre oroligt o gnäller i princip aldrig.. så jag tror stenhårt på att de är komjölk som va problemet..
    Vet inte om det hjälper er, men vi provade med tempen med lite vaselin på och det lättade lite så att våra små kunde prutta iaf och så bad, det lindrade det magonda.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 19:59:19 följande:
    Haha ja testade positivt me Devin 2 dgr innan också ;) Fick tokstarkt då.. men sen blev ja flyttad på RUL så de kan lika gärna varit på BIM ja testade.. eller nån dag efter ;D

Jag ska väl testa imorn bitti kanske.. eller onsdag ;)

Testade nyss men de va ytterst svagt, fastnar nog inte på bild ens :) Kan lika gärna va spök!
    Säg inte det, satan vad spännade Sofy

Jag testade positivt med första barnet 2 dagar innan. Med andra barnet 3 dagar innan med tredje barnet på BIM för det var negativt 4 dagar innan men jag var helsäker på att jag var gravid vilket jag hade helt rätt i. Denna gång 2 dagar innan och med MA:t  4-5 dagar innan. Alla gånger utom andra gången har jag fått tokstarkt positivt så det inte vart någon tvekan om saken. Med MA:t så var plusset smalt.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 20:16:27 följande:
    Haha ja den som lever får se helt enkelt ;) Har dock inte så stort hopp om de skulle va så, trooor jag behöver proggisar som ja fick nu me Devin, tror icke de kommer gå bra annars.. blir ju gravid plättlätt men att behålla har ju vart stora problem me.. har ingen kontakt me min läkare på Ultragyn än dock, alltså inför ny grav..
    Men du har ju symtom så. Jag är iaf jättenyfiken. Hoppas du på plus?

Det är så jobbigt när de små har ont i magen, man känner sig så maktlös. Min yngsta hade nåt kolikliknade och ville äta hela tiden vilket ledde till ännu mer ont i magen för hon tog det magonda som hungerkänsla.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 20:25:57 följande:
    Jo, just nu känns de precis som me Devin, molvärken som är där hela tiden INNAN mens, den e starkare när ja "stressar runt" eller ja, gör mkt saker.. vilar ja äre bättre, exakt som i början me honom. Metallsmaken imorse, en kort sväng precis som i början också.. men a, kan ju va nya pms symptom eller sånt också, man vet ju aldrig :) Vet inte va ja hoppas på.. 10 mån emellan känns ju lite väl tätt, haha..
    Molvärk är jag inte så bekant med varken innan mens eller så, jag har det nu ibland när jag är halvvägs och det är i stort sett bara efter sex och sedan har jag börjat få SD som fasen när jag går nu så jag får gå myrsteg ibland, ser lite roligt ut.

Ja metallsmaken känner jag igen, fy jag hade så med yngsta och med mellersta hade jag smörsmak i munnen hela graviditeten, helt sjukt.

Denna gång har jag sluppit tack och lov men hade mycket sura uppstötningar precis i början men jag fattade inte att det berodde på en graviditet.

Jag kissade som en galning ibörjan hade superömma bröst och mådde lite småilla, det var det som fick mig att testa.

Ja 10 mån emellan är tätt men tänk vad kul det ska ha med varann när de är lite äldre. Det är 1 och 10 mån mellan 1:an och 2:an och mellan 2:an och 3:an. Det var tufft men jag ångrar det inte.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma