Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Cat79 skrev 2011-05-12 08:54:51 följande:
    Vi som har fått våra små håller till i annan tråd!
    Jo det vet jag, men jag tänkte på de som är gravida var dom tatt vägen.

2 barnsmamma: Men i januari och de andra månaderna som följt sedan E föddes så har du ju ifrågsatt varför mensen är så konstig och medlemmar har erbjudit sig att skicka tester till dig.
    Att du var gravid i januari 1 månad efter E föddes låter inte så sannolikt, man har blödningar och avslag och det dröjer innan ÄL och menscykeln kommer igång.
    Gravid v.16+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-12 09:54:24 följande:
    Jag vet inte vad du pratar om var har du fått mens ifrån jan jag fick mens när elias var 2 mån !! inte innan.
    Men jag har ju läst denna tråd från början och i januari så skrev du om din mens och nyligen skrev du att du troligen var gravid då så hur ska du ha det? Jag är rätt säker på att du hade avslag i januari och det kan gå och komma lite hur som helst, avta några timmar/dagar och komma tillbaka och variera i mängd och färg och man har även avslag efter ett kejsarsnitt.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-12 22:28:03 följande:
    jag hade inte avslag alls jag fick tabletter o äl kommer igång snabbt o vi hade sex .. o nej det var inte i jan alls utan april !!
    Det finns inga tabletter som tar bort avslaget. Alla har ju en moderkaka när man är gravid och det blir ju ett sår efter den och alla som föder barn har ju avslag. men jag kan leta upp de inlägg du har skrivit sedan januari om dina frågor om oro/eller vad du vill kalla det för att vara gravid för det är som sagt inte bara i april, mars var du också nojjig för då erbjöd sig sugar att skicka test till dig.

Varför så sur?
  • telgebo

Varför får du förresten tabletter för att starta igång ÄL? Varför hormonbehandla en nyförlöst kvinna? Låter riktigt märkligt och inte så sanningsenligt detta.

• telgebo

2 barns mamma: Du hade avslag i 4 veckor se inlägg 11480 där du skrivit det.

Kolla även in inlägg 11397, 11402, 11432, 11461, 11476, 11480, 11483 där har du fått din första mens efter E föddes) och 11489, allt detta början av februari då du började nojja över att vara gravid och sedan var det samma sak i mars och april.

• telgebo

2 barns mamma: Varför blir du så sur? jag menar ju inget illa.

Gravid v.16+6 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 11:49:47 följande:
    Tycker du bara vill mig illa hela tiden. Är inte skenis men jag är så rädd. Är oxå glad. Vi hade de så trevligt när vi sågs o nu är vi katt o råtta
    Nej men vännen det är inte alls så. Du får inte tro det jag vill bara väl, looovar det. Jag menade bara att jag upplevde det som du ständigt var orolig för att vara gravid och att det måste vara frustrerande att ha det så varenda månad och föreslog att du kanske skulle överväga att börja med nåt p-medel om du kände för att inte bli gravid än, men du kanske ville det.

På tal om annat så mår jag inget vidare psykiskt, min syrra är en riktigt ond jävel och gjort mig så jädra arg och just nu vill jag be henne dra åt helvete. Ni vet ju min historia med mina barn, nu har min syrra ringt soc ang att jag är gravid, fyy vad jag är arg på henne och har lust att säga upp bekansskapen med henne och inte ha med henne att göra. Nån som borde förstå hur jag har det borde ju vara hon och så gör hon bara mitt liv ännu jävligare.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 12:07:12 följande:
    Fy 17 nu blir jag arg!!!!! Det ingår inte henne. Shit vad kommer hända nu??? Jo jag förstår dig kram. Jo tänkte fråga har någon möjlighet till telefon på din dator så jag kan ringa dig via mobil internet mostar inget då.
    Tydligen tycker hon att det angår henne, hon är en missunnsam jävel och är sotis på att jag har snart har 4 barn och hon bara 1. Jag vet inte vad som kommer hända nu annat än att jag ska ringa mottagningsgruppen och så blir det väl möte, men jävlar vad jobbigt det är bara för att hon inte bara kan unna mig lyckan.

Jag har tyvärr inte skype, utan vanlig hemtelefon, mobilen är urldadad och funkar när den vill.

Om du vill ha mitt nr så kan jag skicka det via inbox isf, men jag är lite rädd att ge ut mitt nr i rädsla pga det min syrra gjort.
  • telgebo
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-14 12:19:25 följande:
    Du känner mig jag vill dig inget illa. Maila mig dit nr så ringer jag dig ikväll eller morgon. Du kan lita på mig. Tycker bara din syster är en ragata anmäl henne om hon fortsätter du måste göra ett stopp nu innan de går för långt!!
    Anmäla henne kan jag inte då gräver jag bara en grop för mig själv och dessutom så sjunkar jag inte till samma låga nivå och det förbättrar ju inte för mig.

Jag är upptagen ikväll, ska se på ESC-finalen ikväll kl 21, håller väl på till midnatt, måste ju se hur det går för Eric Saade i finalen ju

Men imorgon är jag hemma.

Inboxar dig mitt nr, men slår man nåt landsnummer när man ringer från Danmark till Sverige? Jag har ingen aning så jag skriver mitt nr som man gör i Sverige.

Inboxar dig det och så hoppas jag att du inte ger ut det till nån eller gör som min syrra.
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-14 12:59:46 följande:
    +46 är landsnumret till Sverige

Telgebo: Vad jobbigt med din syster. Men soc kan väl inte utgå ifrån att det inte kommer funka för dig med en bebis. Kanske är bra med ett möte innan bebis kommer. Du tror inte att din syster bara vill väl då? RIktigt trist i alla fall!

Vi har URTRIST väder. Maken och dottern åkte och fiskade med min bror och en kompis tillhonom. Sonen sover på soffan och jag är själv och funderar på vad jag ska göra. Antar att jag och prinsen ska ut i regnet sedan för han älskar vattenpölar!
    Tack för landsnumret, hoppas 2 barns mamma 84 ser det också.

Ang min syrra så vet jag inte vad hon tänkte med att ringa och socanmäla mig, hon känner oro pga att mina äldre barn bor hos pappan, men vad sjutton. Jag hade en depression i samband med att jag och exet separarerde jag hade dåligt samvete för min äldre barn, men konstigt, men det är ju inget som påverkar mig på samma sätt idag och knappast något som kommer påverka en liten bebis. Jag mår ju inte alls på samma sätt idag 2,5 år senare och skulle knappast göra något galet och inte ta hand om mitt barn och de barn jag redan har. Min syrra känner ju knappt mig, hon har ju tom sagt att jag inte är hennes närmsta familj så jag ser det bara som att hon har gjort det här för att ställa till det för mig. Hon är missunnsam hon vräker ofta ur sig att jag är pappas gullegris, du har alltid fått mer än mig, du har så jävla lätt att bli gravid och min kille vill inte ha fler barn och du kan bara ligga en gång så är du gravid, har alltid sånt jävla flyt med allt medans en annan får kämpa för allt. Hon känner inte mig som sagt med tanke på vilket helvete jag levt i de senaste 2,5 åren. När hennes barn döptes så sa hon att hon bara bjöd de närmsta och de var inte jag så jag ser inte att hon gjorde detta för att hon vill mig väl, hon är sotis på att jag väntar barn helt enkelt. Jag tror soc kommer lägga ner allt det här när de får höra hur det ligger till, att det är en anmälan som är en svartsjukkegrej från min syrras sida. Jag hoppas det iaf, men klart fan jag är orolig med tanke på att mina andra barn bor hos sin pappa men nu finns det ingen engagerad fader till detta barn som jag nu väntar, men jag är fullt kapabel till att ta hand om ett barn hur bra som helst, jag är ingen jädra idiot som inte vet vad jag gett mig in på.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma