Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

Nu är det inte kul längre, får så jädra ont av axelbanden i axlarna av BH:n och de jädra stora tunga brösten. Har ni nåt tips på nån superbra behå i stor storlek med breda axelband som inte är tant modell? Tycker dom jag hittar är hopplösa och finns inte i den storlek jag behöver.

Gravid v.20+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 21:17:19 följande:
    Vad skönt att det fungerar! Hur mycket äter Devin/dygn av atheran, och hur stor är han? *nyfiken*

Dock sa ÖL på sjukhuset nu när vi låg inne, att laktulos gör komjölksallergiska barn sämre...? (Det blev Tilde nämligen)
    telgebo skrev 2011-06-06 20:03:50 följande:
    Vet inte om det hjälper er, men vi provade med tempen med lite vaselin på och det lättade lite så att våra små kunde prutta iaf och så bad, det lindrade det magonda.
    Fungerar säkert bra om det inte är så allvarliga problem. Här fungerar det inte, inte heller "pruttkateter" eller magmassage har någon som helst verkan.

Vi har fått order om att nu ska Tilde bajsa varje dag, gör hon inte det så är det lavemang som gäller.
    Nää men stackars liten. Lavemang är ju inget vidare. Hjälper det då?
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 21:20:25 följande:
    Haha, gör du ;) Ja jag vet inte faktiskt.. men börjar misstänka mer o mer.. tror dock inte de kommer gå bra utan proggisar, har aaaldrig gjort innan.. o nä, spy orkar ja inte igen, fiiiifan.. o nu me Devin så nä, usch!! Kommer aldrig palla då..
    Om du plussar nu kan du inte ta kontakt med läkaren på Ultragyn då? Tog du ett test idag? Om det visar svagt positivt och det inte ens är morgonurin så måste det ju betyda nåt, visar ju inte ens svagt om det inte finns HCG i kroppen sofy. Jag tror precis som Färnevik att du är gravid igen.
  • telgebo

Har du ingen bild på testet sofy?

• telgebo

Åhhh vad jag längtar efter min bebis nu när ni pratar om era bebisar.

• telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 21:29:28 följande:
    Åh fy fan, får ångest bara av att tänka tanken på att må som jag gjorde, och ha en bebis. Nåja, vi ska inte ha fler barn ju... och jag hoppas du får må bra den här gången, om det blir något!
    telgebo skrev 2011-06-06 21:21:44 följande:
    Nää men stackars liten. Lavemang är ju inget vidare. Hjälper det då?
    Tja, det får ju ut bajset i alla fall! Oskyldig Hon tycker faktiskt att det är helt okej med lavemanget, så det är ok, även om det vore bra om hon alltid bajsade själv. Idag fick jag ge henne, men innan dess bajsade hon dagligen en hel vecka i sträck. Glad
    Bra att det funkar med lavemanget, blev aldrig rek det till mina barn och det kunde gå nästan 2 veckor mellan gångerna, stackars barn.
  • telgebo
    needtobreathe skrev 2011-06-06 21:38:23 följande:
    Nää min iphone är på lagning så har ingen kamera för tillfället :(
    Ok synd. Du får ta nytt test imorrn och ge f*n i att hålla mig på halster
  • telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 21:50:21 följande:
    Helammade du? I så fall är det ok att inte bajsa på 2 veckor... Barn som äter ersättning ska däremot bajsa minst varannan dag. Och har man problem med bajseriet, varje dag...

Jag har skrivit lite napp-funderingar i barn-tråden, som ni gärna får ha en åsikt på!
    Japp helammade barnen ett tag sedan blev det ersättning när de var runt 2 månader och det var då problemen med bajseriet började.
  • telgebo
    färnik skrev 2011-06-06 21:55:18 följande:
    Oj oj, han fortsätter i samma stil som i magen alltså. Det var verkligen inte mycket sömn! Alma, våran stora tjej, sov max 9 timmar/dygn i den här åldern, en jäkla skillnad mot Tilde som sover det dubbla!

Tilde var väldigt aktiv innan hon föddes, men nu är hon en tröttis. Sover ca 12 h på natten med 2-3 matningar, och sedan är det 2 timmar vaken, 2 timmar sömn ungefär på dagen... Men hon sover mer iom att hon varit sjuk osv också, samt antagligen för att kompensera lite bristande matintag...

Ja det är skönt att vi verkar hitta en lösning. När hon är vaken är det fortfarande ofta som hon inte vill ha mat så det fungerar inte jättebra ännu, men hon låter då bara bli att äta, får inte panik som förut, vilket ju är ett framsteg ändå! Och det får väl ta tid, hon har ju haft ont länge, mer än halva sitt liv ju, i både mage och matstrupe. Minnet sitter väl i om inte annat, en tid.
    Mina barn sov också väldigt mycket och hela nätter, min yngsta däremot sov mycket på dagtid och sedan var det skrik gråt från 21-02 ibland till 04 stackars liten hade enormt ont i magen.
  • telgebo

Jag dör av smärtan i brösten just nu, hugger i bröstvårtan så inåt helvete, bävar inför amningen.

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma