Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Plus igen efter mf/ma

maria204 skrev 2011-05-18 19:29:49 följande:
    Igår fick jag kallelse från spec-mödravården. Kors i taket! Jag går in i v.33 imorgon och Folke föddes i v. 33. Det känns som att om de vill ha koll på mig så är det ju dags. På fredag ska jag dit, och jag vet inte vilken slags undersökning de ska göra.

Idag har jag haft mycket ont i mage och korsrygg. Jag är lite orolig för att det är värkar. Nu har jag gansk kraftiga sammandragningar. Magen har dessutom sjunkit. Nu kan jag inte längre hålla benen i kors. Hur har det varit för er? När sjönk era magar? Jag minns inte hur det var de andra gångerna...

Jag ska lägga mig på soffan och se om magen ger sig. Så här vill jag inte ha det!

jag har aldrig haft så som du beskriver. Min mage sjönk aldrig utan den var hög hela tiden men så har jag fött alla mina barn före BF också men inte så tidigt som v.33 utan v.36 som tidigast.

Jag hade kramp i övre delen av livmodern igår och det var ju en av anledningarna till att jag sökte vård igår men då hade jag vart rejält magsjuk eller var det nu var i flera dagar och inte fått behålla nån näring.
    Gravid v.17+4 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Bellas7 skrev 2011-05-19 11:38:28 följande:
    Hej tjejer en liten fråga till er, om ni kommer i håg då ni var så i början men jag har haft ett kraftigt illamående i över en vecka sen i går försvann det och inget i dag heller. I måndags var drt ok med alla tre hjärtanen men jag vet att det kan sluta slå direkt efter vul usch så orolig jag blir
    Jag kunde må så, illamående till och från vissa dagar värre och vissa dagar knappt alls, men jag behövde bara gå in i mataffären då så kom det igen typ. Du ska se att allt är bra.
  • telgebo
    MelikaH skrev 2011-05-19 13:54:12 följande:
    Reser 250 mil sammanlagt men det är 170 mil till hotellet i ungern vi ska övernatta.
    Men det blir många pauser i mellan där. Sen är det övernattning på båten över till tyskland med så man klarar sig nog.  

Hoppas jag iaf :) 
    250 mil??? My good. Vart ska du?

Någon som vet hur det gått med 2 barns mamma? Är du här 2 barns mamma?
  • telgebo

Nu måste jag få nåt i magen, skulle kunna äta en ko just nu, men tjejer hjälp mig. Vad är smart att stoppa i magen till middag efter en 5 dagars svält pga allvarlig maginfektion med diarré som nu peppar peppar verkar ha försvunnit. Ge mig förslag på nåt lättlagat och gott och gärna mättande.

Melika H: Ahh på så vis. Ni kan inte flyga dit då?

• telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-19 18:55:57 följande:
    Telgebo: Du skulle ha börjat med typ blåbärssoppa eller fruktsoppa. Det brukar jag äta!
    Jag fick blåbärssoppa på sjukhuset ihop med droppet. Sedan fick jag smörgåsar. innan jag blev utskriven.
  • telgebo

Miss T. beklagar

Gravid v.17+5 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Vad lugnt det är i denna tråd. Är alla ute och njuter av det underbara vädret kanske.

Jag ska på RUL imorgon, kan uppdatera här efteråt, men finns inga här så.

Gravid v.18+0 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Hoo Hooo, var är ni??????????

Gravid v.18+1 BF 22/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo

Nu har jag vart på RUL och vet att allt är bra och vad för kön bebis har. BF på min födelsedag, lite kul men hoppas bebis får en egen födelsedag och det tror jag med tanke på att många inte föds just den dagen som är BF och dessutom är alla mina 3 äldre barn födda före BF.

Gravid v.18+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
  • telgebo
    Evve81 skrev 2011-05-23 19:10:14 följande:
    MIn son är född på min födelsedag. Det var det bf vi hade räknat ut och inte det vi fått på RUL. Det är ju vi som är vuxna som tappar födelsedagen. Jag tycker själv att det är "viktigare" med sonens födelsedag. Så jag tycker personligen att det hade varit värre om han blivit född på storasysters födelsedag!
    Jag hade väl räknat ut att det skulle bli min födelsedag men jag tycker ändå att bebis ska ha egen födelsedag och inte mammas, så är jag även om min egen inte är uppförstorad nu längre som den var som liten.
    Gravid v.18+0 BF 23/10 Efter 21 mån slit och ett MA
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma